Passat 3BG päivävalorele

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

tlaakso
-
Viestit: 23
Liittynyt: 19.3.2009 18:38

Passat 3BG päivävalorele

ViestiKirjoittaja tlaakso » 10.5.2013 23:43

Suunnitelmissa asentaa jälkiasennusxenonit -04 Passattiin. Alennetulla jännitteellä olevat päivävalot pitäisi mahdollisesti (ballasteista riippuen) poistaa käytöstä. Tämähän kaiketi onnistuu poistamalla rele 173.

Heräsi kysymys mikä tuon jännitteen pudottaa, tuo rele 173, vai joku muu mikä. Eli kuinka saisi lähivaloille ajettua saman alentamattoman jännitteen, valokatkaisijan molemmissa lähivaloasennoissa? Jos jännitteen pudottaa rele 173, onkohan se ihan standardinavoilla eli tavallinen rele tilalle?

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 11.5.2013 10:08

En oo ihan varma miten BG:ssä, mutta 3b ainakin pystyy yhden pinnin taittamalla valokatkaisijasta ottamaan päivävalot pois käytöstä. Tällöin tosin automaatti-asennossa valot ei syty, joka taisi olla tässä tapauksessa se mitä ei haettu.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.5.2013 14:43

Ja jos 3BG on väyläohjattu niin ohjainlaite voi tuottaa alennetun tehon PWM:llä.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 12.5.2013 8:22

Tuossa on valokatkaisija joka ohjaa perinteisesti "suoraan"sähköllä valoja.
Valokatkaisija TFL nasta (muistaakseni).

tlaakso
-
Viestit: 23
Liittynyt: 19.3.2009 18:38

ViestiKirjoittaja tlaakso » 12.5.2013 11:46

Mielellään pitäisi xenonit saada toimimaan päiväasennossakin. Mielessä kävi myös että heittäisi sumareilla vesilintua ja sumareiden tilalle pyöreät led-päivävalot. Ei varmaankaan kummoinen kytkentä tuon toteutukseen jos käyttäisi sumareiden omaa relettä ja johtoja. Voi olla että riittää kytkentämuutos valokatkaisijalla.

VCDS:llä katselin, ei ainakaan valoja kontrolloivaa modulia löytynyt, kuten esim Touranissa.

tumpu
-
Viestit: 104
Liittynyt: 24.6.2009 9:43

ViestiKirjoittaja tumpu » 12.5.2013 13:35

Miksi et osta xenoneihin relesarjaa? Näin saat ne toimimaan täydellä teholla on/off asennoissa. Parkki-asennossa palaa normaalisti vain parkit.

Esim Täältä

tlaakso
-
Viestit: 23
Liittynyt: 19.3.2009 18:38

ViestiKirjoittaja tlaakso » 12.5.2013 14:24

Jos sen voi tehdä asentamatta ylimääräisiä releitä ja johtoja, mielummin niin. Rele ja johdot kyllä löytyy.

Melkeinpä laitan päivävalot sumareiden tilalle, E-hyväksytyt sellaiset jo nurkista löytyy. Ei pitäisi vaatia kuin valokatkaisijan liittimestä TFL-pinnin irroituksen, sekä etusumareiden pinnin siirto tilalle.

Pitänee käydä katsastusinssiltä kysymässä tuota muutostyötä, sijainti keulalla varmaankin on laillinen, mutta puskurissa oleva "lasi" mietityttää. Mahdetaanko laskea valoa muokkaavaksi, eli tarvitseeko hyväksynnät... Sumarihan on projektori, ja lasi on vain suojana.

tlaakso
-
Viestit: 23
Liittynyt: 19.3.2009 18:38

ViestiKirjoittaja tlaakso » 12.5.2013 16:27

Eipäs juupas...

Tuo lasihan on sumarin rungossa kiinni eikä puskurin muovissa joten ei onnistu ihan noin.

tlaakso
-
Viestit: 23
Liittynyt: 19.3.2009 18:38

ViestiKirjoittaja tlaakso » 12.5.2013 16:55

Ja vastaus alkuperäiseen kysymykseen:

http://www.passatworld.com/forums/68-b5-garage/295797-drl-resistor-location-bypassing.html

Sen verran helppo modi että tällä mennään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 24 vierailijaa