vetonivel ongelma

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

topppsu
-
Viestit: 97
Liittynyt: 12.12.2011 20:42

vetonivel ongelma

ViestiKirjoittaja topppsu » 22.4.2013 10:14

eli käykö mk3 1.9tdi vehkeen apparin puolen koko vetari 1.8 bensakoneeseen? kuskinpuolinen käy, mut apparin puolelta en oo varma ja ois vähän kiire.

topppsu
-
Viestit: 97
Liittynyt: 12.12.2011 20:42

ViestiKirjoittaja topppsu » 22.4.2013 18:04

enibadi?

Höylä
-
Viestit: 118
Liittynyt: 1.12.2005 21:28

ViestiKirjoittaja Höylä » 22.4.2013 21:23

Jos toinen käy niin varmaan sillon sopii myös toinenkin, eipä noissa ole valittavana v/o osaa.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 22.4.2013 23:42

Motonet tarjoaa:

Golf.
Motonet tarjoaa.....

Vetoakseli VAG >55kW vas
III 1,9TDi-66kW/81kW Akseli VASEN (ei Autom) uusi [1992-1998]
III 1,8/1,9TD/2,0 Akseli VASEN (ei Autom/16V) uusi [1992-1998]
III Autom-1,8/1,9TD/2,0 ->94 Akseli VASEN (ei 16V) uusi [1992-1994]

JA

Vetoakseli VAG <55kW oik
III 1,4/1,6/1,9D 96-> Akseli OIKEA (ei Autom) uusi [1996-1998]
Vetoakseli VAG >55kW oik
III 1,9TDi-66kW/81kW Akseli OIKEA (ei Autom) uusi [1992-1998]



eli onko tästä nyt ymmärrettävä että oikea ei ole sama?

Toisaalta tallissa kun vertasin silmämääräisesti niin Diesel Venton vetarit näytti samalta kuin bensa golffin 55 tai 66kw vetarit .....

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 22.4.2013 23:53

Onhan vetoakselit kovin eripituisia oikealla ja vasemmalla.

Höylä
-
Viestit: 118
Liittynyt: 1.12.2005 21:28

ViestiKirjoittaja Höylä » 23.4.2013 1:17

Pitäydyin tiukasti otsikon mukaisessa ajatuksessani ja ajattelin uloimpia murroksia... Oikea vetoakseli on dieselissä vissiin 5mm lyhyempi kuin 1.8 bensassa, vasemmassa ilmoittaa millin eroa pituudessa.

topppsu
-
Viestit: 97
Liittynyt: 12.12.2011 20:42

ViestiKirjoittaja topppsu » 23.4.2013 7:45

Kiitos vastauksista.

Tosiaan otsikko oli hieman harhaanjohtava.

Mutta haittaako tuo viismilliä mihinkään radikaalisesti?

Ja kuitenkin diisselissä ja 1.8 bensakoneessa on samat nivelet? Että jos toi vetoakseli on kuitenkin vaihtaa siitä nivelet tohon mun akseliin?

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 23.4.2013 17:38

Aihetta hiukan sivuten,

Mikä osa on ulommassa vetonivelessä joka pitää sen paikoillaan, huomasin vaan että tossa omassa passatissa tämä vetonivel pääsi liikkumaan siellä pitäen samalla klonksuntaa.
Eli joku aikasempi asentaja jättänyt jonku osan pois jota noissa suojakumin vaihtosarjoissa tulee mukana.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 23.4.2013 18:55

Sokka.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 23.4.2013 20:31

Sieltä puuttuu varmaan soviteprikka mikä pitää paketin tiukkana, tuntuu jotkut ranet unohtelevan sen pois.

Kuva

Oikealta toinen osa.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 23.4.2013 21:32

Joo nyt on kunnossa, ei pääse nivel klotiseen, josta tämä aikaisemmin kyselemäni klotina aiheutui.
Onko tuossa ajossa mitään merkittävää eroa ilman/sokan kanssa? Muuta kuin yksi klopina lisää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa