Volkswagen passat 1.8 vm.1998 turbottaminen
Valvoja: ffp jäsenet
Volkswagen passat 1.8 vm.1998 turbottaminen
Morjesta vain koko foorumin väelle. Mennään suoraan asiaan ja jätetään p*skan jauhanta vähemmälle. Tosiaan, minulta löytyy kyseinen auto eli tuo volkkarin passatti vm. -98. Tämä on juurikin se malli josta turbo puuttuu, mutta nyt olisi pieni tunne että voisihan sitä muutama hevonen olla enemmänkin vetävillä pyörillä niin tuli tuo turbottaminen mieleen. Kertokaa viisaammat, onko tuo mahdollista jälkikäteen turbottaa ja paljon tulisi maksamaan. Kiitos etukäteen.
Aikapaljon hommia, ei ihan yhdessä päivässä tehdä ja hintaakin tulee jo autonverran.
Jos projektit kiinnostaa, on paikka ja aikaa sekä omaa osaamista niin miksipäs ei kesä/talven aikana sellaista tee, mutta käyttö autolle no no.. Ei tod. kannata.
olin tossa samassa tilanteessa n 5v sitten tollasen perus laiskan 1.8i kanssa.. Joka meni kaupaksi ja tilalle tuli pienellä lisä panostuksella softattu 1.8t ja voin sanoa että se pieni väliraha ei tuntunut ollenkaan pahalta maksaa, kun sai haluamansa auton ilman säätöä.
Jos projektit kiinnostaa, on paikka ja aikaa sekä omaa osaamista niin miksipäs ei kesä/talven aikana sellaista tee, mutta käyttö autolle no no.. Ei tod. kannata.
olin tossa samassa tilanteessa n 5v sitten tollasen perus laiskan 1.8i kanssa.. Joka meni kaupaksi ja tilalle tuli pienellä lisä panostuksella softattu 1.8t ja voin sanoa että se pieni väliraha ei tuntunut ollenkaan pahalta maksaa, kun sai haluamansa auton ilman säätöä.
Tosta oli ihan testiäkin 19" vs 14" ja eroa tuli 0,4s 0-100km/h ajassa. Vagarenalla tuosta oli taulukkoa (mutkissa tilanne toinen)
Jos pitäisnjotain vielä keksiä niin air intagee keulalle, vararengas pois+muu roina ja takapöntön tilalle kevyt vaimennin (myös keski vaimentimen voi korvata)
Katin tilalle korvaus putki(halvempi ratkasu) tai vapaammin virtaava.(kalliimpi)
Egr tukkoon, forte tankkiin ja +5000rpm motarilla hetken aikaa, tankkaa 98 bensaa
Myös takapenkit voi poistaa jos ei tarvetta niille.
Näillä eväillä ei rahaa paljookaan mene ja varmaan on hiukan pirteempi :)
Jos pitäisnjotain vielä keksiä niin air intagee keulalle, vararengas pois+muu roina ja takapöntön tilalle kevyt vaimennin (myös keski vaimentimen voi korvata)
Katin tilalle korvaus putki(halvempi ratkasu) tai vapaammin virtaava.(kalliimpi)
Egr tukkoon, forte tankkiin ja +5000rpm motarilla hetken aikaa, tankkaa 98 bensaa
Myös takapenkit voi poistaa jos ei tarvetta niille.
Näillä eväillä ei rahaa paljookaan mene ja varmaan on hiukan pirteempi :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 16 vierailijaa