Halpa renkaat vaiko ei?
Valvoja: ffp jäsenet
Halpa renkaat vaiko ei?
Onko kellään kokemuksia halpa renkaista? Sunny, nankang, goodride jne
Pitävätkö kovaa meteliä? Tasapainottuuko normaalisti? Muita kokemuksia?
Näitä katsellut 18" koossa ja hintoja ihmetellyt kun on melko halpaa, että onko noissa jotain kriittistä miksi noita ei kannattaisi ostaa?
Näin kevään lähestyessä aihe tulee varmaan tutuksi vielä monelle :)
Pitävätkö kovaa meteliä? Tasapainottuuko normaalisti? Muita kokemuksia?
Näitä katsellut 18" koossa ja hintoja ihmetellyt kun on melko halpaa, että onko noissa jotain kriittistä miksi noita ei kannattaisi ostaa?
Näin kevään lähestyessä aihe tulee varmaan tutuksi vielä monelle :)
asentajan näkökulmasta on kokemusta. painottuu normaalisti ja joskus jopa pienillä määrillä. tosin myös pystyheitto renkaitakin on tai sit asentajassa vika. laadunvalvonta ei ole niin tarkkaa kuin merkkirenkailla joten enemmän reklamaatioita.
sama periaatteessa mitä kiinalaista tilaa niin luultavasti saa samaa laatua erillä merkillä (joskus jopa sama rengas mutta merkki vaihtuu)
eihän nuo niin hiljaiset taida olla kuin misukat mutta hinta on sit eri.
marangonit oli viime kesänä muutaman kuukauden alla ja vakio aaz-vento tuntu tehokkaalta vesisateella :) joskus tämä tunne muuttui pilot sportteihin vaihdolla ja myöskin rengaskulut.
eikä nuo taida makaronit taida olla niin onnettomat kuitenkaan?
en tiiä. itse oon tullu siihen lopputulokseen että en viitti enään ostaa halpoja renkaita. moni on varmasti erimieltä
sama periaatteessa mitä kiinalaista tilaa niin luultavasti saa samaa laatua erillä merkillä (joskus jopa sama rengas mutta merkki vaihtuu)
eihän nuo niin hiljaiset taida olla kuin misukat mutta hinta on sit eri.
marangonit oli viime kesänä muutaman kuukauden alla ja vakio aaz-vento tuntu tehokkaalta vesisateella :) joskus tämä tunne muuttui pilot sportteihin vaihdolla ja myöskin rengaskulut.
eikä nuo taida makaronit taida olla niin onnettomat kuitenkaan?
en tiiä. itse oon tullu siihen lopputulokseen että en viitti enään ostaa halpoja renkaita. moni on varmasti erimieltä
Itselläni on ollut esim. Delinteä ja Nexeniä. Delinte on melko kova ja äänekäs. En välttämättä enää mielellään hanki ellei sitten hyvin halvalla saa. Nexenit puolestaan on todella mukavat ja suht hiljaset enkä ole mitään vikaa niistä löytänyt vaikka alla on olleet Nexenin malleista N3000, N7000, N8000 jo monet kesät. Eli noita tule ostamaan jatkossakin.
nexen 3000 oli viimekesän alla, ihan kelpo renkaat mutta taitaa noi nexenit olla jokusii euroja kalliimmat kuin nämä halvimmat.
Champirot on ollut myös mutta ne oli ku betoonia, ei kulunu mutta rohinaa piti.
Sellanen fakta, että ikinä en ole ostanut tuoreita kesärenkaita 9v autoilu historiani aikana, niin mitähän sitä voi odottaa näin käytettyihin tottuneena? Onkos sillä uran määrällä muuta virkaa kuin vesiliirto turvallisuus?
Champirot on ollut myös mutta ne oli ku betoonia, ei kulunu mutta rohinaa piti.
Sellanen fakta, että ikinä en ole ostanut tuoreita kesärenkaita 9v autoilu historiani aikana, niin mitähän sitä voi odottaa näin käytettyihin tottuneena? Onkos sillä uran määrällä muuta virkaa kuin vesiliirto turvallisuus?
Olen melkeinpä aina ajellut suht uusilla kesärenkailla, viimevuosina tullut oltua aikalailla Nexen - Syron - Aurora ym. linjalla, eikä valittamista. Ostan kyllä mielelläni tuplahintaisetkin kumit jos ne tuntuu paremmilta.. Oikeastaan ainoat erityisen liukkaat renkaat on olleet ne ns. kalliit merkkirenkaat. (kokemukset 16"-18" renkaista)
Sarjassa taas niitä kysymyksiä, johon on yhtä monta vastausta kuin vastaajiakin.
Riippuu aika pitkälti missä ajaa ja kuinka paljon ajaa. Onko auto jo pilattu valmiiksi jollain alustasarjalla, jossa ainoa jousto on kuskinpenkissä. Jos ajaa pelkästään kartsarinkiä niin varmaan on ihan sama mitkä renkaat alla pyörii. Jos taasen ajaa lähinnä maantiellä ja liikkumaan on päästävä kelillä kuin kelillä niin allekirjoittanut ostaisi vain merkkirenkaita.
Ennenkuin seuraava sanoo, että voi ne merkkirenkaatkin olla paskoja ja samaan lopputulokseen eli liikkumiseen pääsee niillä halvemmillakin niin miksi ostaa vaikkapa Audia, Mersua tms. kun liikkumaan pääsee jollain halvemmallakin rieskalla. Voihan ne Audit tai muut kalliimmat autotkin olla paskoja
Riippuu aika pitkälti missä ajaa ja kuinka paljon ajaa. Onko auto jo pilattu valmiiksi jollain alustasarjalla, jossa ainoa jousto on kuskinpenkissä. Jos ajaa pelkästään kartsarinkiä niin varmaan on ihan sama mitkä renkaat alla pyörii. Jos taasen ajaa lähinnä maantiellä ja liikkumaan on päästävä kelillä kuin kelillä niin allekirjoittanut ostaisi vain merkkirenkaita.
Ennenkuin seuraava sanoo, että voi ne merkkirenkaatkin olla paskoja ja samaan lopputulokseen eli liikkumiseen pääsee niillä halvemmillakin niin miksi ostaa vaikkapa Audia, Mersua tms. kun liikkumaan pääsee jollain halvemmallakin rieskalla. Voihan ne Audit tai muut kalliimmat autotkin olla paskoja
"pilattu alustasarjalla" ?
Tekis mieli olla sanomatta mitään, mutta luulen että moni muukin kuin minä on tästä ihan erimieltä.
Omani ainakin parani kovasti kun vertasi lulla vakioon. Pysyy näin talvisinkin tiessä paremmin kun ei paino esim. Jarrutuksissa painotu etu renkaille jolloin takapää menettää herkemmin pitonsa.. Toki liika on liikaa mutta asiallisesti madallettu voi olla paljonkin parempiajettavuudeltaan kuin madaltamaton.
Vastauksia on just yhtä monta kuin on renkaiden käyttäjääkin, lisänä vielä ne jotka eivät ikinä ole ajaneet halppiksilla ja leimaavat ne kelvottomiksi.
Tässä ollaan hakemassa vain kokemuksia mitenkä nämä halpa renkaat ovat oikeasti toimineet käytössä jotta saa muutakin kuin rengas merkkien rahoittamia TM testi tuloksia.
Kaasu polkimessa on muitakin kuin On/Off asento, se säädetään kelin ja renkaiden kunnon mukaan. Perille pääsee vaikka likseillä jos tarves on, siihen ei merkkirenkaita tarvita.
Tekis mieli olla sanomatta mitään, mutta luulen että moni muukin kuin minä on tästä ihan erimieltä.
Omani ainakin parani kovasti kun vertasi lulla vakioon. Pysyy näin talvisinkin tiessä paremmin kun ei paino esim. Jarrutuksissa painotu etu renkaille jolloin takapää menettää herkemmin pitonsa.. Toki liika on liikaa mutta asiallisesti madallettu voi olla paljonkin parempiajettavuudeltaan kuin madaltamaton.
Vastauksia on just yhtä monta kuin on renkaiden käyttäjääkin, lisänä vielä ne jotka eivät ikinä ole ajaneet halppiksilla ja leimaavat ne kelvottomiksi.
Tässä ollaan hakemassa vain kokemuksia mitenkä nämä halpa renkaat ovat oikeasti toimineet käytössä jotta saa muutakin kuin rengas merkkien rahoittamia TM testi tuloksia.
Kaasu polkimessa on muitakin kuin On/Off asento, se säädetään kelin ja renkaiden kunnon mukaan. Perille pääsee vaikka likseillä jos tarves on, siihen ei merkkirenkaita tarvita.
Yksillä LinLongeilla olen ajanut ja ne oli ainakin ihan paskat. Siitä on jo 5 vuotta aikaa joten onhan nekin varmaan kehittyny, ainakin mitä TM:n testissä luki. Siinä jopa kehuttiin LingLongia..
Viime kesä meni Falkeneilla ja niihin olin ihan tyytyväinen. Emännän autossa ollut 3 viime kesää Nankang ns2 ultra sportit ja tyytyväinen niihinkin ollut. Rengasmelusta pieni miinus, mutta ei ne kyllä juuri mihinkään kulunutkaan. Kolmen kesän jälkeen pintaa 6milliä ja joka kesä kilometrejä tullut lähes 10000km.
Nyt tuli ostettua omaan autoon Roadstone (nexen) n9000 renkaat ensi kesäksi. Saa nähdä mimmoset luistimet ne on.
Viime kesä meni Falkeneilla ja niihin olin ihan tyytyväinen. Emännän autossa ollut 3 viime kesää Nankang ns2 ultra sportit ja tyytyväinen niihinkin ollut. Rengasmelusta pieni miinus, mutta ei ne kyllä juuri mihinkään kulunutkaan. Kolmen kesän jälkeen pintaa 6milliä ja joka kesä kilometrejä tullut lähes 10000km.
Nyt tuli ostettua omaan autoon Roadstone (nexen) n9000 renkaat ensi kesäksi. Saa nähdä mimmoset luistimet ne on.
Itellä alla ollu noita Goodride rinkuloita ja ovat ihan kohtalaisia joskin miinuksena on että jonkun Neljän tuhannen kilometrin jälkee rupeavat kovettumaan ja vesi kelin tultua on liukasta.
JA kuumalla kesä helteellä vaikka vemppas rattia ees taas ni auto meni suoraa kun nuo Goodride:t menee aika pehmosiks on kuin kitkarenkailla ajaisi. =D
JA kuumalla kesä helteellä vaikka vemppas rattia ees taas ni auto meni suoraa kun nuo Goodride:t menee aika pehmosiks on kuin kitkarenkailla ajaisi. =D
Omien kokemuksien perusteella noista halvemmista renkaista "käyttökelpoisia" ovat Falkenit, Nexenit ja Nankangit.
Sunnyt yms Goodridet ja Linglongit menee ihan eri kategoriaan, tosin onhan näidenkin välillä jo hinnassa joitain eroja. Riippuu aikapaljon siitä, mistä renkaat ostaa.
Esim. Enkuista saa Nankang NS-2:t samalla rahalla mitä nuo "täälläpäin halvemmat" maksaa. Ja märkäpito on ainakin omien kokemuksien perusteella aivan eri luokkaa.
Tosin Linglongiltakinhan oli joku rengasmalli ollut jossain testissä ihan kärkikastia, tätä ko. mallia en ole kokeillut. Mutta ainakin vanhemmat Linglongin mallit ovat olleet luokattoman huonoja. Kuten Sunnyt ja Goodridetkin.
Tietty ainahan se on kiinni siitä mihin vertaa. Itse vertaan hyvään renkaaseen. Huonoon, kovettuneeseen ja kuluneeseen kumiin kun vertaa, niin puinen kärrinpyöräkin on "ihan ookoo"...
Jos edullisesti haluaa paljon pitoa, niin sitten alle Falken FK-452:t. Ei ihan halvin, mutta ei todellakaan kalliskaan. Ja etenkin tuo märkäpito aiheutti itsellä hymyilyä, kun muutamia vuosia sitten ensimmäistä kertaa ko. renkaita kokeilin. :)
Sunnyt yms Goodridet ja Linglongit menee ihan eri kategoriaan, tosin onhan näidenkin välillä jo hinnassa joitain eroja. Riippuu aikapaljon siitä, mistä renkaat ostaa.
Esim. Enkuista saa Nankang NS-2:t samalla rahalla mitä nuo "täälläpäin halvemmat" maksaa. Ja märkäpito on ainakin omien kokemuksien perusteella aivan eri luokkaa.
Tosin Linglongiltakinhan oli joku rengasmalli ollut jossain testissä ihan kärkikastia, tätä ko. mallia en ole kokeillut. Mutta ainakin vanhemmat Linglongin mallit ovat olleet luokattoman huonoja. Kuten Sunnyt ja Goodridetkin.
Tietty ainahan se on kiinni siitä mihin vertaa. Itse vertaan hyvään renkaaseen. Huonoon, kovettuneeseen ja kuluneeseen kumiin kun vertaa, niin puinen kärrinpyöräkin on "ihan ookoo"...
Jos edullisesti haluaa paljon pitoa, niin sitten alle Falken FK-452:t. Ei ihan halvin, mutta ei todellakaan kalliskaan. Ja etenkin tuo märkäpito aiheutti itsellä hymyilyä, kun muutamia vuosia sitten ensimmäistä kertaa ko. renkaita kokeilin. :)
Vastataan nyt vielä alkuperäiseen kysymykseen. Omia kokemuksia on vain Goodridesta ja Nexenistä. Molemmat ostettu uutena ja molemmissa äärimmäisen kehno märkäpito.
Kun lainaat lauseen niin lainaa se kokonaan. En todellakaan tarkoittanut, että normi alustasarja pilaa ajo-ominaisuudet.
Vai meinaat sinä, että alustasarja on muuttanut jotenkin autosi akselimassoja. Just just!!!
"pilattu alustasarjalla" ?
Tekis mieli olla sanomatta mitään, mutta luulen että moni muukin kuin minä on tästä ihan erimieltä.
Kun lainaat lauseen niin lainaa se kokonaan. En todellakaan tarkoittanut, että normi alustasarja pilaa ajo-ominaisuudet.
Pysyy näin talvisinkin tiessä paremmin kun ei paino esim. Jarrutuksissa painotu etu renkaille jolloin takapää menettää herkemmin pitonsa.
Vai meinaat sinä, että alustasarja on muuttanut jotenkin autosi akselimassoja. Just just!!!
Vai meinaat sinä, että alustasarja on muuttanut jotenkin autosi akselimassoja. Just just!!!
Ei, vaan tässä tarkoitetaan sitä, ettei painonsiirtymä ole niin raju, kuin löysällä vakioalustalla.
Mutta ei se liian jäykkä alustakaan hyvä ole, herkemmin se lähtee esim. liukkaassa mutkassa alta. Kyllä ne siellä autotehtaalla on sitä alustaa miettinyt sinunkin puolestasi, ei se vakioalusta missään nimessä huono ole.
Keskitytäänkö topicin mukaan renkaisiin tästä eteenpäin?
Se autoon 10v sitten suunniteltu ja 10v vanha alusta ei ole enään nykyään niin kelvollinen kuin uusi laadukas alustasarja joka on autolle oikeissa säädöissä.(ei liian kova)
Moni haluaa myös ulkonäkösyistä madaltaa.
Toisten jyrkistä mielipiteistä tulee väliin mukava Ot keskustelu :)
Mitenkä tämä huono märkäpito renkaassa sitten ilmenee ihan arkikäytössä väliltä 0-60km/h onko kovin paljon huonompi kuin esim kitkarenkailla kesällä ajettaessa?
80-120km/h nopeuksissa ymmärrän että laadukas rengas on turvallisempi kun oikeen piiskaa vettä.
Kuiva pidolla ei taida olla kauheesti väliä jollei sitten tosiaan aja lujaa tai merkittävästi tehokkaammalla autolla.
Moni haluaa myös ulkonäkösyistä madaltaa.
Toisten jyrkistä mielipiteistä tulee väliin mukava Ot keskustelu :)
Mitenkä tämä huono märkäpito renkaassa sitten ilmenee ihan arkikäytössä väliltä 0-60km/h onko kovin paljon huonompi kuin esim kitkarenkailla kesällä ajettaessa?
80-120km/h nopeuksissa ymmärrän että laadukas rengas on turvallisempi kun oikeen piiskaa vettä.
Kuiva pidolla ei taida olla kauheesti väliä jollei sitten tosiaan aja lujaa tai merkittävästi tehokkaammalla autolla.
-
- -
- Viestit: 128
- Liittynyt: 19.5.2006 11:41
Halppikset alla
205/45-16
Takana joku Cheat Tornado tms paskat ja edessä joku Kumho.
Auto vakio alustalla, havaittu viime kesänä sateella ja sen jälkeen mm. liikenneympyrässä perän karkailua rinnalle + poistuttaessa ASR valon vilkkumista vielä 3 vaihteella kaasuttaessa.
Nopeudet noin 40-80km/h välillä ja urasyvyys sekä edessä että takana 5mm (rengasratsiassa mitattu)
Kaikkinensa aivan paska esitys ehkä juuri kykenen kevään karkeimman ajan niilllä mennä.
Hakusessa Skodillakin Faabioon (vm 2004) uutta rengastusta jossa mm märkäpito olisi hyvä oltava!
Onko ehdotuksia?
Olen miettinyt miten tuommoinen 50 sarjan pyörä mahtaisi pelata? olisiko hieman mukavampi kenties? Tai mahdollisesti 195/45-16 kokolukka? Meneekö jo liian kovaksi?
Kilometrejä näyttäs tulevan noin 50.000km vuosi (sikäli ajot ei yhtään rauhoitu)
Takana joku Cheat Tornado tms paskat ja edessä joku Kumho.
Auto vakio alustalla, havaittu viime kesänä sateella ja sen jälkeen mm. liikenneympyrässä perän karkailua rinnalle + poistuttaessa ASR valon vilkkumista vielä 3 vaihteella kaasuttaessa.
Nopeudet noin 40-80km/h välillä ja urasyvyys sekä edessä että takana 5mm (rengasratsiassa mitattu)
Kaikkinensa aivan paska esitys ehkä juuri kykenen kevään karkeimman ajan niilllä mennä.
Hakusessa Skodillakin Faabioon (vm 2004) uutta rengastusta jossa mm märkäpito olisi hyvä oltava!
Onko ehdotuksia?
Olen miettinyt miten tuommoinen 50 sarjan pyörä mahtaisi pelata? olisiko hieman mukavampi kenties? Tai mahdollisesti 195/45-16 kokolukka? Meneekö jo liian kovaksi?
Kilometrejä näyttäs tulevan noin 50.000km vuosi (sikäli ajot ei yhtään rauhoitu)
Lähinnä ihmettelen sitä miten monesti puhutaan hunosta pidosta kesällä? olenkohan ainut joka ajattelee että vain talvisin on huono pito ja liukasta.
Mulla ei karkaile perä pahemmin talvisinkaan, tai ainaki yritän välttää parhaani mukaan, mutta että kesällä lähtee pito jotenkin ihmetyttää.. Miten lujaa sitä pitää ampuu mutkaan että sen pidon saa lähteen?
Onko alla niin umpisurkeet renkaat vai miten tämä pidon menetys kesäisin tapahtuu tuollaisessa perus arkisessa ajossa.
Vesikelillä olen kyllä huomannut jonkinlaista luistoo eturenkailla, mutta ei häiritsevästi kuitenkaan ja ilmeneekin harvoin ja vain kovemmissa kiihdytyksissä.. Mutkissa ei ikinä tietoakaan pidon menetyksestä.
Nokian Z 18" tuli nyt haalittua, asettui samoihin hintoihin kuin noi halppikset joten nyt noi halvanrenkaan ominaisuudet jää kokeilematta. Vaiks on nämä nokiatkin jotkut made in Japanit.
Mulla ei karkaile perä pahemmin talvisinkaan, tai ainaki yritän välttää parhaani mukaan, mutta että kesällä lähtee pito jotenkin ihmetyttää.. Miten lujaa sitä pitää ampuu mutkaan että sen pidon saa lähteen?
Onko alla niin umpisurkeet renkaat vai miten tämä pidon menetys kesäisin tapahtuu tuollaisessa perus arkisessa ajossa.
Vesikelillä olen kyllä huomannut jonkinlaista luistoo eturenkailla, mutta ei häiritsevästi kuitenkaan ja ilmeneekin harvoin ja vain kovemmissa kiihdytyksissä.. Mutkissa ei ikinä tietoakaan pidon menetyksestä.
Nokian Z 18" tuli nyt haalittua, asettui samoihin hintoihin kuin noi halppikset joten nyt noi halvanrenkaan ominaisuudet jää kokeilematta. Vaiks on nämä nokiatkin jotkut made in Japanit.
Itellä ollut oikeastaan vaan halpiksia aina mm. semperit,hankook,nankang,toyo. Mistään ei mitään urputuksia ja aina on menny komiasti vanteelle ja tasapainottunut. Tosin vesipito kaikissa melko kehno varsinkin sitten vanhuuttaan kumin kovettuessa. Alustoja on ollu joka lähtöön ,joista nykysessä seatissa voin kyllä sanoa, että 8v vanhana en sitä alustaa vaihda edelleenkään kyllä madallussarjoihin mukavuussyistä. En myöskään allekirjoita, että alustateknologia olisi mennyt jotenkin eteenpäin nimenomaan iskunvaimentimien osalta siten, että vakiokorkeuteen ruuvattu esimerkiksi 600e coilialusta olisi jotenkin parempi _arkiajoon_ kuin oem-laatuiset uudet osat. Tarvikkeet sitten tietty erikseen, koska ne voi olla täysin jotain muuta. Onhan ne alustat tukevampia, mutta yhtään coilia en tiedä, joka olis vielä 8v jälkeen tikissä ilman huoltoa -> coilit vaan niihin puol/kokoharrasteautoihin siis :) Sitten taas jos laitetaan laadukas jälkiasennuscoilialusta, niin hintakin tuppaa olemaan tuplat alkuperäseen verrattuna. No valintojen maailma.
Kesällä (no talvellakin joskus) se pidon puute on yleensä itse aiheutettu tilanne joko liian kova nopeus kurviin tai kehno alusta tai umpikovat renkaat alla. Myös auton kokoluokka vaikuttaa eli jos Dawordilla on A6 audi alla, niin siinä rengas x pitää paljon paremmin kuin nissan micrassa jo pelkästään auton massan ja alustaratkaisujen takia. Voit myös ajaa mutkaan lujempaa auton isosta massasta johtuen ja se pysyy silti tiessä monesti paremmin. Itsellä oli sen puoli vuotta A6 ja talvirenkaat niin kehnot, että pelotti ajaa mutkaan kun ei tiennyt millon lähtee perä irti ja sit ois menty. Pitoa oli, mutta sit kun se loppu ni sit se loppu ihan seinään. Kesällä nankangit taasen kyseisessä autossa sain sutimaan vesikelillä lähdettäessä vaikken normaalisti saa mitään autoa sutimaan lähdössä jo käyttötyylini takia. Kaikkia kehnoja renkaita yhdistää vanha ikä ja kovettunut kumiseos.
Itsehän jo tekstissäsi sen Daword tavallaan kirjoitit. "ainakin yritän välttää parhaani mukaan". Kaikki eivät yritä välttää luisutilanteita ja toisien ajotyyli on agressiivisempi. Renkaita haukutaan mikäli ne eivät kykene pysymään mukana, vaikka ajotapa vaatisi semislicksejä :D
Kesällä (no talvellakin joskus) se pidon puute on yleensä itse aiheutettu tilanne joko liian kova nopeus kurviin tai kehno alusta tai umpikovat renkaat alla. Myös auton kokoluokka vaikuttaa eli jos Dawordilla on A6 audi alla, niin siinä rengas x pitää paljon paremmin kuin nissan micrassa jo pelkästään auton massan ja alustaratkaisujen takia. Voit myös ajaa mutkaan lujempaa auton isosta massasta johtuen ja se pysyy silti tiessä monesti paremmin. Itsellä oli sen puoli vuotta A6 ja talvirenkaat niin kehnot, että pelotti ajaa mutkaan kun ei tiennyt millon lähtee perä irti ja sit ois menty. Pitoa oli, mutta sit kun se loppu ni sit se loppu ihan seinään. Kesällä nankangit taasen kyseisessä autossa sain sutimaan vesikelillä lähdettäessä vaikken normaalisti saa mitään autoa sutimaan lähdössä jo käyttötyylini takia. Kaikkia kehnoja renkaita yhdistää vanha ikä ja kovettunut kumiseos.
Itsehän jo tekstissäsi sen Daword tavallaan kirjoitit. "ainakin yritän välttää parhaani mukaan". Kaikki eivät yritä välttää luisutilanteita ja toisien ajotyyli on agressiivisempi. Renkaita haukutaan mikäli ne eivät kykene pysymään mukana, vaikka ajotapa vaatisi semislicksejä :D
Mitkä goodridet sulla oli? Oliko ne "parhaat" high performance SV308 malliset?
Kyllä olivat ja varmasti ovat meinattu johonkin alle 100km/h nopeuksiin vaikka luvataanki mitä nopeus luokkia. Ystävällä kokemusta, 140km/h loivaan kaarteeseen ja Goodride anto sen verran periks että vanne pääsi ottaa kiinni asfalttiin.
Lähinnä ihmettelen sitä miten monesti puhutaan hunosta pidosta kesällä? olenkohan ainut joka ajattelee että vain talvisin on huono pito ja liukasta.
Sehä ihan riippuu että jos kylällä ajelet 40-80Km/h ei se siellä lipsu mutta sitten kun ''Lapsetuttaa'' (ja puhun itsestäni eli älköön kukaa ny vetäkö herneitä tosta lapsi jutusta) eli kokeillaan niitä kuinka kovaan uskaltaa mennä kaarteisiin ynm. ni siellä rupee se pito ongelma tulemaan vastaan.
EDIT. sen verran vielä että ainahan halutaan tulla lujempaa ja joskus leveemmin mutkiin ja aina odotetaan että ne halvat renkaat kyllä tekee tehtävänsä siellä auton alla. Kunnes tulee se odotettu H hetki kun se pito loppuu yksinkertaisesti ja sit ohjaamossa yritetään olla kiireisiä. =D
omat kokemukset tosiaan yhden auton alla liittyy kolmiin eri kesärenkaisiin. GY eagle f1, marangonin zeta-linea ja nykyiset pilot sport 3. erona noissa että misukat on tuumaa isommat kuin kaks muuta. viime kesänä oli alla kaks jälkimmäistä ja työmatkat kuljin samaa reittiä jossa on loiva oikea pitkä kaarre. kuivalla ei nyt niin merkittävä ero pidossa mutta märällä nuo marangonit oli jopa pelottavan liukkaat verrattuna misukoihin
Mulla on tollaset Sunny 3800 225/40/R18 2kpl joissa pintaa n. 6mm
Niin kannattaakohan noita edes ajella loppuun taka akselilla?
Kuullut niin paljon huonoo renkaista että arveluttaa hiukan. Eteen ois ne nokian Z mutta pitäsköhän laittaa taakse myös laatu merkit?
Niin kannattaakohan noita edes ajella loppuun taka akselilla?
Kuullut niin paljon huonoo renkaista että arveluttaa hiukan. Eteen ois ne nokian Z mutta pitäsköhän laittaa taakse myös laatu merkit?
Viimeksi muokannut Daword, 23.1.2013 16:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juu no toi käy järkeen.. Ainut vaan että noita sunnyjä kehutaan todella äänekkäiksi, koviksi, ravistaviksi ja jyristäviksi renkaiksi, no tuotakaan tiedä kuin kokeilemalla.
Eteen paremmat ajattelin loogisesti niin että ohjaus tunto olis parempi laadukkaammilla renkailla.. Vesiliirron takia yleensä paremmat taakse mutta ajan kaupungissa 95% ajoista niin tuotakaan riskiä ei juurikaan ole.
Tässä tulee jo itekki skeptiseks kun lukee näitä halppis rengas arvosteluja -. -
Eteen paremmat ajattelin loogisesti niin että ohjaus tunto olis parempi laadukkaammilla renkailla.. Vesiliirron takia yleensä paremmat taakse mutta ajan kaupungissa 95% ajoista niin tuotakaan riskiä ei juurikaan ole.
Tässä tulee jo itekki skeptiseks kun lukee näitä halppis rengas arvosteluja -. -
Viimeksi muokannut Daword, 23.1.2013 16:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mutta miksi edes ostaa renkaat joiden hankintaa pitää koittaa täällä itselleen perustella?
Oikeasti nykyään saa ulkomailta merkkirenkaita samaan hintaan kun täällä halpiksia, joten ei kenenkään pidä sen takia tinkiä turvallisuudesta. Moni vielä miettiin vain märkäpitoa ja unohtaa jarrutuspidon, se ero on samaa tasoa kun hyvällä ja huonolla talvirenkaalla.
Oikeasti nykyään saa ulkomailta merkkirenkaita samaan hintaan kun täällä halpiksia, joten ei kenenkään pidä sen takia tinkiä turvallisuudesta. Moni vielä miettiin vain märkäpitoa ja unohtaa jarrutuspidon, se ero on samaa tasoa kun hyvällä ja huonolla talvirenkaalla.
Hankintaani en perustele vaan puhtaasti sitä kannattaako niitä edes käyttää vai ovatko niin huonot että hankkii vaan suosista paremmat.. Alaikäsii kyytissä niin koitan miettiä mahd. riskitekijöitä joita voi tuosta halpa renkaasta koitua. (ostin eka renkaat ja vasta äskettäin vilkasin arvosteluita/kokemuksia)
Mistä ulkomaiselta sivulta olisi suositeltavaa hankkia renkaat?
Mistä ulkomaiselta sivulta olisi suositeltavaa hankkia renkaat?
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Goodrideä kulutettu loppuun monta sarjaa.Siinä ne menee ja kuluu ihan samalla tavalla kuin jotkut puolta kalliimmat merkkirenkaatkin.Talvella kyllä yleensä jotkut muut kuin kiinalaiset.
Vuoteen kertyy kilometrejä n.90 tuhatta
Näkyyhän noita Kiinan kumeja takseissakin vaikka kuinka,ainaskin noissa joita huolletaan Kouvolan Autosommassa Vannetukun naapurissa.
Vuoteen kertyy kilometrejä n.90 tuhatta
Näkyyhän noita Kiinan kumeja takseissakin vaikka kuinka,ainaskin noissa joita huolletaan Kouvolan Autosommassa Vannetukun naapurissa.
Omassa ajokissa ehtineet alla olla aikajärjestyksessä Roadstone(Nexen) N3000, Kumho Ecsta Spt KU31 ja nykyisellään Hankookin Ventus V12 Evo K110. Roadstone menetti pitoaan joka kesä ja kolmantena oli tosi äänekkäät saippuapalat alla. Plussaa oli aika hyvä veden syrjäytys moottoritiellä kovalla sateella. Kumhot oli jo reippaasti paremmat renkaat, joskin kolmantena kesänä pito heikkeni ja ääni koveni. Kuitenkin hiljaisemmat renkaat Roadstoneen verraten kauttaaltaan ja paremmalla pidolla. Hankookit kesän ajon jälkeen edellistäkin parempi, ei oikeastaan mitään valittamista pidon, äänen tai ajettavuuden suhteen. Roadstonet maksoi 320€ toimitettuna + asennus, Kumhot 370€ + asennus ja Hankookit reilun 400€ + asennus. Joten ainakin ekat menee halpisrenkaat kategoriaan ja seuraavat vähän siltä väliltä kalliin laaturenkaan ja halpiksen välimaastoon. Noista paremmat renkaat taakse etuvetoisissa tuntuu löytyvän monta mielipidettä, mutta kyllä olen itse aina laittanut paremmat eteen joka kevät. Lopputulos on ollut aika tarkka joka kerta sarjan loppuessa, että urasyvyys on ollut kaikissa renkaissa se sama alle millin tarkkuudella. Yksi vaaratilanne on tullut perän lähtiessä luistoon kesäkelissä viimeisen viiden vuoden aikana. Siinäkin reilusti liian kova tilannenopeus, ABSit epäkunnossa ja jarrutus jyrkässä kaarteessa ja uudet takajarrut vastikään asennettuna. Etujarruilla ajettu jo 5 vuotta kohta...tietenkin, jos ajaa niin paljon kesässä, että eroa akselien välillä tulee useita millejä niin voisin harkita toista taktiikkaa.
-
- -
- Viestit: 128
- Liittynyt: 19.5.2006 11:41
Halvalla hyvää??
Kuten jo aiemmin totesin miten itselleni kävi ja ihan oikeasti säikähdin kun perän pito irtosi liikenneympyrässä ensimmäisen kerran ja sitä ei edes yritetty. Aluksi luulin että tielle oli valunut jotakin mikä aiheutti pidon menetyksen. Tätä ei ole koskaan tapahtunut minulle aiemmin millään autolla/rengastuksella täysin yllättäen toki joskus talvella tietty kun parkkiksella leikkinyt mut siinä ne kerrat eikä silloinkaan yllättäen.
Myöhemmin kuulin tuttavaltani että kyllä hänkin on saanut 6 quatro audin 4 pyöräluisiin ympyrässä kun tarpeeksi paskat renkaat alla.
Täytyy toki muistaa sekin vielä että omassa kotterossa takarenkaat oli jo mielestäni "ylivuotiset" eli kovat + jyrkkäolkasta mallia. Ja jos nyt joku kuvittelee että sinne ympyrään ajetaan reilulla vauhdilla niin ite tuuppasin noin 40-50km/h kun irtoaminen tapahtui ja oli ajanut jo noin puoliympyrää. Jo tämä nopeus ympyrässä (joka oli sateen jäljeltä märkä mutta siinä ei vesi seissyt ) ja pidon menetys kertoo siitä että rengas ei voi millään olla hyvä ja sen että täytyy lähes matelemalla ajaa ympyrät lävitse...(huom tuolla osuudella rajoitus 50km/h ja ympyrä oli iso eikä mikään pikkuruinen)
Mitä tästä opin? Mielummin ajelen peltivanteet alla kunnon rengastuksella kuin pling pling vanteilla missä on umpipaskat renkaat alla.
En halua tulla yllätetyksi kanssa-autoilijan, kevyenliikenteen yms johdosta ja jos näin käy toivon kaikkien osapuolten puolesta että väistöt; jarrutukset jne sujuu ilman vahinkoja.
Myöhemmin kuulin tuttavaltani että kyllä hänkin on saanut 6 quatro audin 4 pyöräluisiin ympyrässä kun tarpeeksi paskat renkaat alla.
Täytyy toki muistaa sekin vielä että omassa kotterossa takarenkaat oli jo mielestäni "ylivuotiset" eli kovat + jyrkkäolkasta mallia. Ja jos nyt joku kuvittelee että sinne ympyrään ajetaan reilulla vauhdilla niin ite tuuppasin noin 40-50km/h kun irtoaminen tapahtui ja oli ajanut jo noin puoliympyrää. Jo tämä nopeus ympyrässä (joka oli sateen jäljeltä märkä mutta siinä ei vesi seissyt ) ja pidon menetys kertoo siitä että rengas ei voi millään olla hyvä ja sen että täytyy lähes matelemalla ajaa ympyrät lävitse...(huom tuolla osuudella rajoitus 50km/h ja ympyrä oli iso eikä mikään pikkuruinen)
Mitä tästä opin? Mielummin ajelen peltivanteet alla kunnon rengastuksella kuin pling pling vanteilla missä on umpipaskat renkaat alla.
En halua tulla yllätetyksi kanssa-autoilijan, kevyenliikenteen yms johdosta ja jos näin käy toivon kaikkien osapuolten puolesta että väistöt; jarrutukset jne sujuu ilman vahinkoja.
Aikoinaan prätkäillessä oppi sen tosiasian, että renkaat on ainoa kontaktipinta kulkuneuvon ja tien välillä, eikä tämä pinta-ala ole kovin suuri. Siispä siitä jäänyt jumiin mielikuva, että ne oikeasti pitävät ja tuntumalta hyvät rinkulat eivät ole niitä halvimpia ja alla on pyörinyt Bridgestonen Potenzaa, Nokialaista ja Continentalin renkulaa. Missään vaiheessa ei ole tarvinnut katua, autolla on kiva ajaa kun siihen voi oikeasti luottaa eikä pelätä esim. ääritilanteessa äkkinäistä ja hallitsematonta käyttäytymistä.
Toisaalta taas markkinat muuttuu, joten tietysti uudetkin tulokkaat esim. Koreasta kiinnostaa. Renkaiden uusiminen allekirjoittaneellakin edessä ja kovasti on camskilliä ja rengas-onlinea selailtu. Selatessa vaihtoehtoina myös Falkenit, Toyot, Yokohamat, Federalit ja Semperitit on tsiigailtu läpi, mutta olen tottunut täältä katsomaan arvostelut ja hyvin tähän saakka arvosanat ovat korreloineet:
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/
Ville-Riston kanssa samaa mieltä, että mieluummin alla peltivanteet tai halvempi vanne ja sitä kautta säästyneillä rahoilla päälle ostetut "überrenkaat". Eli kyllä sen pari kymppiä per rengas voipi investoida enempi ja hommata esim. tällaiset:
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Goody ... tric-2.htm
Toisaalta taas markkinat muuttuu, joten tietysti uudetkin tulokkaat esim. Koreasta kiinnostaa. Renkaiden uusiminen allekirjoittaneellakin edessä ja kovasti on camskilliä ja rengas-onlinea selailtu. Selatessa vaihtoehtoina myös Falkenit, Toyot, Yokohamat, Federalit ja Semperitit on tsiigailtu läpi, mutta olen tottunut täältä katsomaan arvostelut ja hyvin tähän saakka arvosanat ovat korreloineet:
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/
Ville-Riston kanssa samaa mieltä, että mieluummin alla peltivanteet tai halvempi vanne ja sitä kautta säästyneillä rahoilla päälle ostetut "überrenkaat". Eli kyllä sen pari kymppiä per rengas voipi investoida enempi ja hommata esim. tällaiset:
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Goody ... tric-2.htm
Tota kans aattelin että ainakaan uusia kalliita vanteita ei kannattais "pilata" halvoilla renkailla joilla ajaessa on aina se pieni pelko persuuksissa.. Eli aika hyvii pointteja.
Mutta ohan noita laatu renkaita markkinoilla, jos oikein oleran toi F1 on eritäin tyyris rengas.. Mutta uskoisin jo nokkian Z tai Z G2 olevan riittävän laadukas, kuten myös monien muiden valmistajien laadukkaat renkaat.. Eli valinnan varaa varmaan on laatu rengas rintamalla ihan hyväänkin hintaan saatavilla.
Mutta ohan noita laatu renkaita markkinoilla, jos oikein oleran toi F1 on eritäin tyyris rengas.. Mutta uskoisin jo nokkian Z tai Z G2 olevan riittävän laadukas, kuten myös monien muiden valmistajien laadukkaat renkaat.. Eli valinnan varaa varmaan on laatu rengas rintamalla ihan hyväänkin hintaan saatavilla.
ohan tuo eagle f1 ihan tautisen hyvä rengas mutta eipä se hinnoissakaan oo sen kovempi kuin kilpailijoiden vastaavat renkaat. kokovalikoimat nyt sattuu oleen aina merkettäin vähän kummallisuutta aiheuttavaa.
onhan tuo nokian kesärengaskin kehittyny vuosien aikana. ei sen suurempaa kokemusta itsellä minkälaiset on ajettavat.
ja suosittelen vertailemaan rengas-onlinen yms hintoja kivijalkaliikkeisiin. monesti ovat jopa halvempia ja eikä tarvi turhaa odotella renkaita
onhan tuo nokian kesärengaskin kehittyny vuosien aikana. ei sen suurempaa kokemusta itsellä minkälaiset on ajettavat.
ja suosittelen vertailemaan rengas-onlinen yms hintoja kivijalkaliikkeisiin. monesti ovat jopa halvempia ja eikä tarvi turhaa odotella renkaita
Itse puntaroin 205/55-16 koossa: Continental Premium Contact ja Nokian Z tarjoukset ohitettu kulumisen, vierintävastuksen jne takia, halpismerkit tuntuvat vertailussa kuluvan todella ripeästi, eikä ominaisuudet muutenkaan vakuuta.
Tällähetkellä yritän vertailla Michelin EnergySaver (/+) ja Nokian H:n eroja. Nokialaisia on ollut menneinä vuosina riittämiin ja talvitassuiksikin tuli valittua Continentalin Conti Ice Contact:it. Nyt siis haetaan jotain uutta, taloudellista ja testeissäkin pärjännyttä rinkeliä.
Nokian H:sta tuntuu löytyvän todella huonosti tietoa ja samalla kummittelee Nokian H:n kanssa Nokian Hakka H.
Onko nämä kaksi sitten keskihintaisia renkaita? Näillä hintahaarukka töineen n.400-500€. CamSkill:tä tilattuna saa renkaat muutamaa kymppiä halvemmalla, mutta kun rengaskonetta ei tällähetkellä ole omassa käytössä niin ei kyllä tilauskaan innosta.
Tällähetkellä yritän vertailla Michelin EnergySaver (/+) ja Nokian H:n eroja. Nokialaisia on ollut menneinä vuosina riittämiin ja talvitassuiksikin tuli valittua Continentalin Conti Ice Contact:it. Nyt siis haetaan jotain uutta, taloudellista ja testeissäkin pärjännyttä rinkeliä.
Nokian H:sta tuntuu löytyvän todella huonosti tietoa ja samalla kummittelee Nokian H:n kanssa Nokian Hakka H.
Onko nämä kaksi sitten keskihintaisia renkaita? Näillä hintahaarukka töineen n.400-500€. CamSkill:tä tilattuna saa renkaat muutamaa kymppiä halvemmalla, mutta kun rengaskonetta ei tällähetkellä ole omassa käytössä niin ei kyllä tilauskaan innosta.
En tiedä ihan uusimpia testejä mutta esim Nokia Z 225levee 18" koossa voitti kaikki 16" huippu merkit vuonna 2010.. Tuskin niin huono vieläkään.. Mutta hakka H oli 16" voittaja eli kelpo pyörä olettasin
Mutta noita hyvii renkaita on niin paljon että tekis mieli sanoo ihan että "makuasia sanoi musti kun muniansa nuoli"
http://newsletter.nokiantyres.com/artic ... &article=1
Mutta noita hyvii renkaita on niin paljon että tekis mieli sanoo ihan että "makuasia sanoi musti kun muniansa nuoli"
http://newsletter.nokiantyres.com/artic ... &article=1
^Juuri näin eli Z on omaan käyttööni "aivan liian hyvä" eli rauhalliseen työmatka-ajoon ja kauppareissuille "perhefarmariin" :D
Tässä yksi näkökulma, mikä yleensä ei testeissä ole esillä:
Auto Bild Suomi 6/2011 mitattin myös renkaiden kulumiskestävyys.
http://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t6336
Aika julmia eroja? Esim. suosittu 14.Hankook=20596km vs Michelin=37372 km
Tässä yksi näkökulma, mikä yleensä ei testeissä ole esillä:
Auto Bild Suomi 6/2011 mitattin myös renkaiden kulumiskestävyys.
http://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t6336
1.Michelin= 37372 km
2.Pirelli=35059km
3.Vredestain=29258km
4.Goodyear=27723km
5.Dunlop=26379km
6.Bridgestone=26307km
7.Yokohama 25041km
8. Fulda=23139km
9.Uniroyal=22380km
10.Toyo=21475km
11.Firestone=21038km
12.Gislaved=20963km
13.Continental=20729km Premium Contact 2 koko 205/55R16
14.Hankook =20596km
15.Syron=17583km
Aika julmia eroja? Esim. suosittu 14.Hankook=20596km vs Michelin=37372 km
Kulumiskestävyyskin on aika paljon auto+rengas compoja eli muutuvia tekijöitä on niin paljon että mitään varmaa ei voi sanoo kauanko kestää.
Esim eagle f1 oli kulunut sakoille alta 15tkm kun taas toisella ne on kolmatta kesää käytössä (netistä luettua)
Jos haluaa pidentää renkaan ikää niin kulmat tarkistuttaan renkaidenvaihdon jälkeen.
Nankang ns2 on ainakin kestänyt hyvin.. Edullinen mutta ei huonoin.. Vesikelillä hiukan heikompi.
Esim eagle f1 oli kulunut sakoille alta 15tkm kun taas toisella ne on kolmatta kesää käytössä (netistä luettua)
Jos haluaa pidentää renkaan ikää niin kulmat tarkistuttaan renkaidenvaihdon jälkeen.
Nankang ns2 on ainakin kestänyt hyvin.. Edullinen mutta ei huonoin.. Vesikelillä hiukan heikompi.
Juu kyl ne varmaan luotettavia tuloksia on sillä hetkellä siinä autossa. Mutta muuttujia on silti aivan liikaa, rengas joka toisella kestää niin ei toisella kestäkkään.
Pelkkä rengas kokokin varmaan vaikuttaa.. Onko 16" 17" vaiko 18"
Leveemmät ainaki ottaa herkästi itteen jos vähänki on kulmat väärässä
Pelkkä rengas kokokin varmaan vaikuttaa.. Onko 16" 17" vaiko 18"
Leveemmät ainaki ottaa herkästi itteen jos vähänki on kulmat väärässä
...Mielenkiintoinen keskustelu.
Tässä rengasvalinnassa on lukemattomia pointteja, joilla hankintaa voi perustella. Jokaisella käyttäjällä on omat painotusalueensa renkaita valittaessa, mikä tietenkin johtaa erilaisiin lopputuloksiin.
Olen kokeillut vuosien saatossa erilaisia renkaita pinnoitetusta testivoittajiin. Molemmista on löytynyt sekä iloisia yllätyksiä, että pettymyksiä.
Kesärenkaiden kohdalla valintani on enenevässä määrin siirtynyt hinta-laatusuhde -painotteiseksi turvallisuutta unohtamatta.Tämä karsii jo luonnostaan halvimmat halpisrenkaat ja kalleimmat merkkirenkaat pois. Luistelu sateessa ei myöskään kiinnosta. Kesäkumeja en ole tainnut Suomen kamaralta ostaa reiluun viiteen vuoteen, koska netin kautta tilaamalla koen saavani rahoilleni enemmän vastinetta. Nyt neljä viimeistä kesää alla on pyörinyt Toyon renkaita, joihin olen ollut hyvin tyytyväinen...
Talvirenkaiden kohdalla suosin merkkirenkaita ihan puhtaasti ominaisuuksien perusteella. Kokeillut olen kyllä talvirenkainakin monenlaisia. Talvirenkaan käytöksessä arvostan hyvää tuntumaa, tasapainoista käytöstä ja tietenkin pitoa. Mielestäni hyvä rengas varoittaa luistoonlähdöstä olematta äkkinäinen. Tälläiset on/off -pidon omaavat renkaat saavat mun auton alta poistotuomion välittömästi. Viimeiset talvet alla on ollut Nokian ja Contin kitkarenkaita....
Tässä rengasvalinnassa on lukemattomia pointteja, joilla hankintaa voi perustella. Jokaisella käyttäjällä on omat painotusalueensa renkaita valittaessa, mikä tietenkin johtaa erilaisiin lopputuloksiin.
Olen kokeillut vuosien saatossa erilaisia renkaita pinnoitetusta testivoittajiin. Molemmista on löytynyt sekä iloisia yllätyksiä, että pettymyksiä.
Kesärenkaiden kohdalla valintani on enenevässä määrin siirtynyt hinta-laatusuhde -painotteiseksi turvallisuutta unohtamatta.Tämä karsii jo luonnostaan halvimmat halpisrenkaat ja kalleimmat merkkirenkaat pois. Luistelu sateessa ei myöskään kiinnosta. Kesäkumeja en ole tainnut Suomen kamaralta ostaa reiluun viiteen vuoteen, koska netin kautta tilaamalla koen saavani rahoilleni enemmän vastinetta. Nyt neljä viimeistä kesää alla on pyörinyt Toyon renkaita, joihin olen ollut hyvin tyytyväinen...
Talvirenkaiden kohdalla suosin merkkirenkaita ihan puhtaasti ominaisuuksien perusteella. Kokeillut olen kyllä talvirenkainakin monenlaisia. Talvirenkaan käytöksessä arvostan hyvää tuntumaa, tasapainoista käytöstä ja tietenkin pitoa. Mielestäni hyvä rengas varoittaa luistoonlähdöstä olematta äkkinäinen. Tälläiset on/off -pidon omaavat renkaat saavat mun auton alta poistotuomion välittömästi. Viimeiset talvet alla on ollut Nokian ja Contin kitkarenkaita....
Nyt neljä viimeistä kesää alla on pyörinyt Toyon renkaita, joihin olen ollut hyvin tyytyväinen...
Mitä Toyoja olet ostanut? Toyon renkaat kiinnostaisivat allekirjoittanuttakin. Kestävyys ei ole se pääpaino (ei tietty tarvitse allekaan sulaa..), vaan hyvä pito kuivalla ja märällä sekä tarkka tuntuma tiehen.
Mulla oli pari kesää alla 2kpl Sunnyn kumeja 225/40R18 koossa.
Uutena oli ihan OK, mutta kun pintaa alkoi olla 6mm paikkeilla alkoi pitämään kummallista ulvonaa, luulin jo että laakerit on menneet mutta kun vaihdoin ko. kumit toiseen päähän autoa niin ulvona siirtyi mukana.
Sen jälkeen oli sitten nämä kumit olikin 1.5kesää takapäässä ja kolmantena keväänä kun ne alle laitoin ja pintaa oli ehkä n. 4mm jäljellä oli pakko käydä vaihtamassa kumit pois kun pitivät niin kamalaa jyrinää että kokoajan tuntui kuin ois tyhjillä kumeilla ajanut tai laakerit ollut aivan loppu. Tilalle tuli Nordex merkkiset kumit ja niistä ei yhden kesän perusteella mitään pahaa sanottavaa.
Uutena oli ihan OK, mutta kun pintaa alkoi olla 6mm paikkeilla alkoi pitämään kummallista ulvonaa, luulin jo että laakerit on menneet mutta kun vaihdoin ko. kumit toiseen päähän autoa niin ulvona siirtyi mukana.
Sen jälkeen oli sitten nämä kumit olikin 1.5kesää takapäässä ja kolmantena keväänä kun ne alle laitoin ja pintaa oli ehkä n. 4mm jäljellä oli pakko käydä vaihtamassa kumit pois kun pitivät niin kamalaa jyrinää että kokoajan tuntui kuin ois tyhjillä kumeilla ajanut tai laakerit ollut aivan loppu. Tilalle tuli Nordex merkkiset kumit ja niistä ei yhden kesän perusteella mitään pahaa sanottavaa.
Hart: Toyo Proxes TR1 koossa 225/40/18.
Kuiva/märkäpito on mielestäni on hyvä. Myös kulutuskestävyys on hyvä. Mun ajotyylillä Kumhoja meni sarja kesässä, näillä pärjää kaksi kesää kevyesti, vaikka en ikinä ajakaan renkaita ns. loppuun.
Kaverille laitettiin Toyo TR4 koossa 225/45/17. Tyytyväinen on ollut.
Hmm... Toyo ei mielestäni kuulu halparengas-kategoriaan. Mutta se on ainakin Camskillillä ollut hinnaltaan erittäin kilpailukykyinen. Joskus kysyin Suomesta Toyojen hintaa, niin oli mennä kahvi väärään kurkkuun...
Kuiva/märkäpito on mielestäni on hyvä. Myös kulutuskestävyys on hyvä. Mun ajotyylillä Kumhoja meni sarja kesässä, näillä pärjää kaksi kesää kevyesti, vaikka en ikinä ajakaan renkaita ns. loppuun.
Kaverille laitettiin Toyo TR4 koossa 225/45/17. Tyytyväinen on ollut.
Hmm... Toyo ei mielestäni kuulu halparengas-kategoriaan. Mutta se on ainakin Camskillillä ollut hinnaltaan erittäin kilpailukykyinen. Joskus kysyin Suomesta Toyojen hintaa, niin oli mennä kahvi väärään kurkkuun...
No kyllähän noi kertoo aika paljon renkaasta ilman että tarvii tm tai huulilasi lukea.
Jos melu on ilmoitettu 72db halpiksella ja 68d merkkirenkaalla niin kuuleehan sen eron sisällekkin väkisin.
Ja märkäpito on erittäin tärkeä, mielummin pysähtyy hyvällä renkaalla 5m ennen suojatietä kun kiina kuralla 2m jälkeen.
Jos melu on ilmoitettu 72db halpiksella ja 68d merkkirenkaalla niin kuuleehan sen eron sisällekkin väkisin.
Ja märkäpito on erittäin tärkeä, mielummin pysähtyy hyvällä renkaalla 5m ennen suojatietä kun kiina kuralla 2m jälkeen.
Mitä niissä merkinnöissä pitäisi sitten olla?
Merkintä kenellä on halvin rengas ja eniten sick oossomia foorumilla?
Kyllä itse tuota melumerkintää niistä nyt katson ja se vaikuttaa valintaa, mutta lähtökohta on kuitenkin että, renkaan pitää olla joku muu kuin plingplong ja pitoa pitää olla niin että tule yllätyksiä.
Merkintä kenellä on halvin rengas ja eniten sick oossomia foorumilla?
Kyllä itse tuota melumerkintää niistä nyt katson ja se vaikuttaa valintaa, mutta lähtökohta on kuitenkin että, renkaan pitää olla joku muu kuin plingplong ja pitoa pitää olla niin että tule yllätyksiä.
Paljon ollut erimerkkisiä kesärenkaita ollut alla, sarja\kesä mennyt ja usemmassa autossakin.
15"-16": Nokian pari mallia, Bf Goodrich, Kleber, Continental, Wanli..
17"-18" Kumho pari mallia, Nankang ns-2 pari sarjaa, Fullrun, Falken.
Mieleenpainuneita havaintoja: Ainoa surkea rengas Wanli. Nokiat ei kestä edes kesää.
Nankang hyvä rengas, ei mitään valittamista jopa märällä radalla. Kumhossa huono märkäpito. Fullrun ei valittamista, vaikka oli tosi halvat. Falken, ei mitään valittamista, jopa märällä radalla.
Nastarenkaissa en säästele, Nokiaa ollut viimeiset muutama sarja ja Nokiat odottelee varastossakin seuraavaksi, tosin ei uusin ja kallein malli vaan Hakkapeliitta 5.
15"-16": Nokian pari mallia, Bf Goodrich, Kleber, Continental, Wanli..
17"-18" Kumho pari mallia, Nankang ns-2 pari sarjaa, Fullrun, Falken.
Mieleenpainuneita havaintoja: Ainoa surkea rengas Wanli. Nokiat ei kestä edes kesää.
Nankang hyvä rengas, ei mitään valittamista jopa märällä radalla. Kumhossa huono märkäpito. Fullrun ei valittamista, vaikka oli tosi halvat. Falken, ei mitään valittamista, jopa märällä radalla.
Nastarenkaissa en säästele, Nokiaa ollut viimeiset muutama sarja ja Nokiat odottelee varastossakin seuraavaksi, tosin ei uusin ja kallein malli vaan Hakkapeliitta 5.
Viimeksi muokannut Heze, 29.1.2013 16:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ainakin KU-31 piti huomattavasti paremmin märällä kuin Continental PremiumContact 2, pelkän merkin perusteella ei kannata tehdä kovinkaan pitkälle meneviä johtopäätöksiä.Kumhossa huono märkäpito.
Tuosta melumerkinnästä… melun taajuus vaikuttaa paljon ja eri autoissa erilaiset taajuudet tulee läpi ihan erilailla. Suomalainen tienpinta on taas sitten ihan oma lukunsa… Mielenkiintoista nähdä miten merkintä korreloi sisämelun kanssa, odottakaamme ekaa kesärengastestiä.
Nexen N9000 on ilmeisesti nexenin parhaimmistoa ja tuli laitettuu tilausta, tosin vain 2kpl
Mietein myös pärjääkö noilla mutta tuntuu nissä pitoa olevan. Rx8+ vähän vettä ja vauhtia.
http://www.google.fi/url?sa=t&source=we ... eXWIRJBBJg
Osaisko joku heittää mielipiteellä, kannattaako laittaa heti kerralla uusi sarja Nexen N9000 joka nurkkaan ja jättää käytetyt Nokian Z laittamatta eteen (5-6mm pintaa)? Valinnan vaikeus, jeesatkaa päätöksessä, tilatakko vielä 2kpl lisää N9000 ?
Mietein myös pärjääkö noilla mutta tuntuu nissä pitoa olevan. Rx8+ vähän vettä ja vauhtia.
http://www.google.fi/url?sa=t&source=we ... eXWIRJBBJg
Osaisko joku heittää mielipiteellä, kannattaako laittaa heti kerralla uusi sarja Nexen N9000 joka nurkkaan ja jättää käytetyt Nokian Z laittamatta eteen (5-6mm pintaa)? Valinnan vaikeus, jeesatkaa päätöksessä, tilatakko vielä 2kpl lisää N9000 ?
Synnyn nastarenkaat on ainakin oman kokemuksen mukaan huonommat kuin loppuunajetut 11 vuotta vanhat Nokia hakkapeliitta 4. Uudenkarheat sunnyt tuli autokauppojen yhteydessä Passatin alle ja ei niillä mitään tee. Jos jotain kehuttavaa täytyy noista keksiä niin ehkä se, että niissä on tasaisesti huono pito :D Eli "vakaat ajettavat"...
Sunnyt menee siis kuminpolttokategoriaan.
Sunnyt menee siis kuminpolttokategoriaan.
Kumhossa huono märkäpito.
...Ei voi yleistää ihan noinkaan! Ainakin KU-31 on ihan ok rengas hintaansa nähden. Mun käytössä kului aika nopeasti, mutta kesti kuitenkin puolet enemmän km kuin FI Eagle... Ja nämä renkaat kuitenkin painii aaaivan eri hintaluokassa... :)
Mallimerkintä kannattaa aina mainita arvostelussa, ettei tule dissattua turhaan...
Sunnyt menee siis kuminpolttokategoriaan.
Osaatko arvioida savuntuottoa ja hajun laatua, sekä määrää? ;) (Elokuvakategoria ei käy)
Kaveri takavuonna ihan show mielessä raapaisi pinnaltaan uudenkarheat, mutta "hieman" ylivanhat talvirenkaat tiehen, niin ilo oli varsin lyhyt: nappulat repeytyivät kankaita myöten irti lähes välittömästi :(
^/^^
Pitäähän tuossa osata verrata HKPL4:sta, sekä Tigar Sigura stud tg:tä uutena alla, ei vanhaa rengasta uuteen.
Esim HKPL Q oli uutena erinomainen kitkarengas koossa 175/65/14" ja lähes yhtä hyvä koossa 185/60/14" , joka yhden kesän levänneenä heikkeni pidolltaan selvästi, kahden kesän jälkeen oli vielä tyydyttävä, mutta sen jälkeen lähinnä surkea.
Pitäähän tuossa osata verrata HKPL4:sta, sekä Tigar Sigura stud tg:tä uutena alla, ei vanhaa rengasta uuteen.
Esim HKPL Q oli uutena erinomainen kitkarengas koossa 175/65/14" ja lähes yhtä hyvä koossa 185/60/14" , joka yhden kesän levänneenä heikkeni pidolltaan selvästi, kahden kesän jälkeen oli vielä tyydyttävä, mutta sen jälkeen lähinnä surkea.
Nankang NS-2, ok rengas, ei äänekäs ja pitoa ainakin 1.8 kakkiksen tarpeisiin. Muutenkin jäi jotenki hyvä fiilis tuosta kumista.
Nordman 1, liekkö valmistetakkaan enään. Yhden talven hyvä pito. Tosin sulivat moottoritiellä melkein alle. Ei voi suositella.
Nordman 2, parempi kuin ykkönen ja huomattavasti kestävemmät. Ostaisin uudestaan.
Dayton DW700, aivan kaamee rengas! Ei enään ikinä. Aika sama olisko ollu kesärenkaat alla.
Nordman 1, liekkö valmistetakkaan enään. Yhden talven hyvä pito. Tosin sulivat moottoritiellä melkein alle. Ei voi suositella.
Nordman 2, parempi kuin ykkönen ja huomattavasti kestävemmät. Ostaisin uudestaan.
Dayton DW700, aivan kaamee rengas! Ei enään ikinä. Aika sama olisko ollu kesärenkaat alla.
S4mmyllä ollut Federalit alla. Tässä eri rengasvaihtoehtoja pähkäillyt iltoja monia ja eteen tuli tällainen: Federal 595 RS-R 225/45/17
Tästä kenelläkään omakohtaisia kokemuksia? Mitä muutamia arvosteluita olen löytänyt, niin monet ovat olleet yllättyneitä ko. renkaan ominaisuuksista.
Tästä kenelläkään omakohtaisia kokemuksia? Mitä muutamia arvosteluita olen löytänyt, niin monet ovat olleet yllättyneitä ko. renkaan ominaisuuksista.
Juu, mulla tosiaan on kesällä nyt ollut noi Federalin SS 595:set. Todella hyvän tuntuinen pidoiltaan varsinkin kuivalla tiellä, yllättävän hyvin pitää myös kosteallakin tiellä, aivan eri tavalla kuin aikaisemmat Sunnyt tai Hankookit (malleja en noista tosin valitettavasti muista). Noi Federalit ovat ainakin mulla vaan aika kovaääniset + tuntuu hieman vetelevän urissa, mutta se voi johtua myös siitä, että kulmat eivät ole ihan täysin kohdallaan tällä hetkellä.
Jos pidosta jotain vertausta pitää antaa niin jos vanhoilla (Hankookit tai Sunnyt) pääsi mutkaan 60km/h:ssa ja sen jälkeen menetti pidon, niin Federaleilla mennään samaan mutkaan +80km/h.
Jos pidosta jotain vertausta pitää antaa niin jos vanhoilla (Hankookit tai Sunnyt) pääsi mutkaan 60km/h:ssa ja sen jälkeen menetti pidon, niin Federaleilla mennään samaan mutkaan +80km/h.
Syksyllä ostamassani luisupulkka Bemarissa on alla 17" Marangoni 4ice nastakumit, jotka näyttää todella hyvälle, eivätkä ole kuin pari vuotta vanhat, mutta pito on olematon ja rengasmeteli korvia huumaava.
Samoin kesärenkaana siinä on 19" ATR achilles halpiskumit, eikä nuokaan hurraahuutoja ainakaan sadekelillä aiheuta. Meteliä on jopa enemmän kuin jyrisevillä nastakumeilla. Tietysti pohjaanlyöntikumien varassa makaava Raceline coil over setti ei yhtään paranna tilannetta.
Eli ihan kiva auto on suht vahvasti pilattu halvimmalla mahdollisella alustalla ja paskarenkailla. Ei näin.
Samoin kesärenkaana siinä on 19" ATR achilles halpiskumit, eikä nuokaan hurraahuutoja ainakaan sadekelillä aiheuta. Meteliä on jopa enemmän kuin jyrisevillä nastakumeilla. Tietysti pohjaanlyöntikumien varassa makaava Raceline coil over setti ei yhtään paranna tilannetta.
Eli ihan kiva auto on suht vahvasti pilattu halvimmalla mahdollisella alustalla ja paskarenkailla. Ei näin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa