Hei!
Osaako joku kertoa onko xenon -polttimo tullut tiensä päähän kun sammuu itsestään n. 10 sekunnin kuluttua valojen käynnistämisestä? Vai voiko olla kosketushäiriö kun ajon aikana sitten taas välähtää hetkellisesti esim. kuoppaan ajettaessa, mutta ei jää palamaan.
Alkuperäiset xenonit ovat IV Golfissa. Lähivalot.
Polttimot olen uusinut molemmat yhtäaikaa n. 6 vuotta sitten.
Xenon -ongelmaa - pätkivä valo - kosketushäiriö?
Valvoja: ffp jäsenet
Kun auto on tyhjäkäynnillä, katkaisen virrat ja pistän ajovalot päälle, palavat molemmat xenonit normaalisti, eikä vasen sammu. Kun autolla lähtee ajamaan, sammuu se kohta.
Olen pannut merkille että valojen räpsyminen juontaa usein hetkeen kun autolla kiihdytetään. Voimakas kiihdytys ja valo räpsähtää, taitavat molemmat tuolloin räpsyä. Tänään ajoin 3. vaihteella 100 km/h nopeutta ja tästä vauhdista tein muutaman kerran voimakkaan kiihdytyksen, jolloin valot räpsähtivät, ja samalla myös punainen akun latausvalo vilkahti kojetaulussa.
Eli ihan kuin valot eivät saa riittävästi jännitettä ajon aikana, tai sitten saavat sitä liikaa? Mystistä... Testaan viikolla niin että vaihdan polttimoiden paikat ja katson näin onko vika polttimossa vai jossain muussa.
Olen pannut merkille että valojen räpsyminen juontaa usein hetkeen kun autolla kiihdytetään. Voimakas kiihdytys ja valo räpsähtää, taitavat molemmat tuolloin räpsyä. Tänään ajoin 3. vaihteella 100 km/h nopeutta ja tästä vauhdista tein muutaman kerran voimakkaan kiihdytyksen, jolloin valot räpsähtivät, ja samalla myös punainen akun latausvalo vilkahti kojetaulussa.
Eli ihan kuin valot eivät saa riittävästi jännitettä ajon aikana, tai sitten saavat sitä liikaa? Mystistä... Testaan viikolla niin että vaihdan polttimoiden paikat ja katson näin onko vika polttimossa vai jossain muussa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”