1.8 16v jarrut mk1 golffiin

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

mikko80
-
Viestit: 226
Liittynyt: 10.11.2004 20:21

1.8 16v jarrut mk1 golffiin

ViestiKirjoittaja mikko80 » 11.1.2013 19:37

Rakentelun alla on tollainen mk1 golf jossa on tekniikkana 1.8 16v mylly
jarruja pitäisi päivittää ja eteen ajattelin laittaa mk2 16v:n jarrut.

Millainen homma toi on?
Käykö mk1 golffin napa,vai täytyykö sekin vaihtaa?
eli riittääkö 16v: levyt,palat,satulat ja satuloiden kiinnikkeet vai meneekö vaihtoon viel muutakin?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 11.1.2013 20:38

Ei käy kakkiksen satulan kannake ykköskopan olka-akseliin. Pulttijako on eri.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 11.1.2013 21:03

caddyn kannakkeella saa 239mm levyt. alkupään 16v löytyy

http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 009003.jpg

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 11.1.2013 21:38

Olikos se niin että vanhan 80 audin/32b passatin satulankannattimet sopivat ykkösen olkaan? Tällöin saa paikalleen 256x20 levyt ja Lucas 54 satulat= 16v GTI jarrut -88 ja uudemmissa. Velipojalla on juuri tuo combo omassa 16v ykkösessä.

mikko80
-
Viestit: 226
Liittynyt: 10.11.2004 20:21

ViestiKirjoittaja mikko80 » 12.1.2013 22:42

Jospas joltakin löytyy noita kyseisiä palikoita niin tarjota saa,ostetaan pois.
Pakko saada toi golpero pysähtymään paremmin,kun tota voimaa on jo kaivettu esiin 16v pannusta perinteisin keinoin.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 12.1.2013 23:28

Mk1 on vaan niin kevyt että vakio 239x20 riittää 180kmh lukitsemaan jarrut kun polkimen survoo pohjaan, joten ei tuo hirveästi nopeammin tule pysähtymään vaikka isompaa vaihtaisi. Leimalle riittää noi 239x20, kun ovat isoimmat mahdolliset mitä tehtaalta on saanut.

mikko80
-
Viestit: 226
Liittynyt: 10.11.2004 20:21

ViestiKirjoittaja mikko80 » 13.1.2013 11:57

Toi härveli on jo leimassa tolla tekniikalla joten ei ole sen kanssa ongelmaa.
Jarruina siellä on nyt ne mk1 gti:n vakiot.
No pitää sitten vaan ajaa niillä ilmeisesti.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 13.1.2013 17:13

olikos ykkösessä edes 239x20 levyjä? eikös ne ollu ohkasemmat? kunnon paloilla ja levyillä saa ihmeitä aikaseksi

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 13.1.2013 17:25

Ykkös-GTI:ssä on jäähdytetyt levyt edessä, ainakin kataloogien mukaan samat kuin kakkosessa eli 239x20.

Sam75
-
Viestit: 9
Liittynyt: 16.9.2005 16:44

ViestiKirjoittaja Sam75 » 13.1.2013 22:39

16v scirocon omat käy suoraan. Voi olla hankala vaan löytää.

hartsi
-
Viestit: 300
Liittynyt: 14.9.2003 16:21

ViestiKirjoittaja hartsi » 14.1.2013 5:52

Ykkösissä sama jäähdytetty levy (239x20) kuin ensimmäisissä 16V kakkosissa.Satulakin viimeisissä ykkös Gtissä sama,mutta kannake eri kuin kakkosissa.

mikko80
-
Viestit: 226
Liittynyt: 10.11.2004 20:21

ViestiKirjoittaja mikko80 » 14.1.2013 11:38

No asiaan on viikonloppuna perehdytty nyt enemmän.
Toi mun golf on 83vm. gti joka on ollut 1.8 8v tekniikalla,joten jarruina on noi 239x2o levyt.
Noi sciroccon etujarruja taitaa olla turha edes haaveilla,ei tunnu olevan kaupan.
Kai se on selvempi vaan pysyä noissa orkkis jarruissa,vaihtaa levyt ja palat uusiin ja hommaa teräspunos letkut vielä.

Tarkoituksena on laittaa pirelli editionin 14" p-slot vanteet tohon alle,kun sellaset tuolla varastossa on valmiina jemmassa.
Nehän olisi sopineet vielä noiden 16v gti:n jarrujen kanssa.

Huomenna jos luoja suo niin dhl tuo saksan maalta kauhean kokoisen paketin,niin taas harjoitukset jatkuu..

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 14.1.2013 20:55

80 Kanttikuatrossa 32b synkropassatissa on kans suoraan sopivat satulat.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa