Auto:
Passat 3bg farmari
Vuosimalli 11/2002
Eli ongelma on siinä, ettei takaluukku lukitu ollenkaan.
Ostin uuden lukkomekanismin (59€), näkyy räjähdyskuvassa.
http://kuvaton.com/k/YLbG.jpg
Se ei ollut rikki...
Purin verhoilun, vaihdoin lukon, mutta se ei lukitu, hetikun vaijerin laittaa kiinni.
Onko vika kyseisessä laitteessa?
http://kuvaton.com/k/YLbk.jpg
Mittasin jännitteen liittimestä ja sinne tuli 14V, kun painoin takaluukun avauskahvasta.
Eli ilmeisesti kyseessä on siis rikkoontunut sähkömoottori?
Ei ilmeisesti palauta vaijeria??
Kuskin ovessa olevasta napista ei tapahdu mitään, eli ei kuulu sitä sähkömekanismin ääntä tällä hetkellä mistään. Tämäkin viittaa ilmeisesti kyseiseen laitteeseen.
Onko kokemuksia vastaavasta? Vai menenkö ostamaan kyseisen moottorin?
Maksaa maltaita luultavasti...
Kiitoksia vastauksista etukäteen!
Passat peräluukku ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
En tiedä onko samanlainen kuin omassa -03 A4Ssa mutta siinä luukun lukkiumattomuus johtui tuosta avausmoottorin jumittumisesta.
Eli ainakin A4 B6:ssa moottori saadessaan sähköä avauskahvaa painettaessa vetää tangolla lukon auki, mutta moottorin palautuminen lukitus asentoon on hoidettu jousella joka pyörittää moottorin takaisin alkuasentoon jolloin höllää tangon, minulla moottorin palautusmekanismi jumiintui niin ettei jousi jaksanut vetää enää moottoria perusasentoonsa, purin moottorin mutten saanut sitä niin herkisteltyä että olis toiminut ja tilasin uuden.
Mahdollisesti niitit auki poraamalla ja kuoret avaamalla voi tietysti tuostakin katsoa että saisko vielä pelittämään.
Kun syötät tuon osanumeron (3b5827061c) "Tepon" hinnastoon:
http://acf.demoefekti.net/index.php
- niin näet mitä maksaa eli ei oikein voi maltaista puhua.
Eli ainakin A4 B6:ssa moottori saadessaan sähköä avauskahvaa painettaessa vetää tangolla lukon auki, mutta moottorin palautuminen lukitus asentoon on hoidettu jousella joka pyörittää moottorin takaisin alkuasentoon jolloin höllää tangon, minulla moottorin palautusmekanismi jumiintui niin ettei jousi jaksanut vetää enää moottoria perusasentoonsa, purin moottorin mutten saanut sitä niin herkisteltyä että olis toiminut ja tilasin uuden.
Mahdollisesti niitit auki poraamalla ja kuoret avaamalla voi tietysti tuostakin katsoa että saisko vielä pelittämään.
Kun syötät tuon osanumeron (3b5827061c) "Tepon" hinnastoon:
http://acf.demoefekti.net/index.php
- niin näet mitä maksaa eli ei oikein voi maltaista puhua.
Kiitos vastauksesta. Totesin muutama tunti sitten täysin saman asian...
Sain avausmoottorin toimimaan wd:llä ja pienellä modaamisella.
Takaisin kiinnitys oli aika haastavaa, koska avausmoottorin kiinnityksen "kumihylsyt" meinasivat syltätä. Se onnistui vetämällä ensin kumihylsyt puoleksi ulos ja sitten tasaisesti painamalla moottori takaisin kiinni.
Kiinni asennossa:
http://kuvaton.com/k/YLEB.jpg
Auki asennossa:
http://kuvaton.com/k/YLE8.jpg
Liukupinnalle laitoin wd-40:stä, niin se auttoi.
Sain avausmoottorin toimimaan wd:llä ja pienellä modaamisella.
Takaisin kiinnitys oli aika haastavaa, koska avausmoottorin kiinnityksen "kumihylsyt" meinasivat syltätä. Se onnistui vetämällä ensin kumihylsyt puoleksi ulos ja sitten tasaisesti painamalla moottori takaisin kiinni.
Kiinni asennossa:
http://kuvaton.com/k/YLEB.jpg
Auki asennossa:
http://kuvaton.com/k/YLE8.jpg
Liukupinnalle laitoin wd-40:stä, niin se auttoi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa