VW Passat -07 Sähköinen käsijarru ***tuilee

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

jaakkoo
-
Viestit: 29
Liittynyt: 27.4.2008 23:47

VW Passat -07 Sähköinen käsijarru ***tuilee

ViestiKirjoittaja jaakkoo » 30.12.2012 23:17

Moi,

Ongelma on -07 Passatin sähköinen käsijarru, joka välillä menee päälle, välillä ei ja välillä ei lähde pois päältä ja välillä lähtee. Aina kun ongelma ilmenee niin ajotietokoneessa palaa teksti "Parking brake failure, see owners manual"..

No enpä löytänyt ohjekirjasta mitään järkevää. Yleensä ongelma korjaantuu, kun autosta vain ottaa virrat pois, käynnistää uudestaan ja voila. Kertaalleen olen joutunut irroittamaan akunkengän, jotta matkaan on ylipäänsä päästy (että saatiin käsijarru pois päältä).

Googlettelemalla löysin jonkin verran samanlaisia ongelmia, joita ihmiset olivat raportoineet, mutta todella vähän vastauksia, missä vika itseasiassa saattaisi olla.

Nyt kysynkin, onko täällä joku törmännyt samanlaiseen ongelmaan? Jos on niin miten ongelma saatiin korjattua? Itsellä ongelmat alkoivat tuossa syyskuussa ja sen jälkeen oli monta kuukautta ilman ongelmia. Ja nyt jouluna ongelmat ovat yleistyneet lähes päivittäisiksi.

Vaihdan auton jokatapauksessa viimeistään kesällä, mutta haluaisin kuitenkin korjata / korjauttaa ongelman, koska se on vähintäänkin ärsyttävä.

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 30.12.2012 23:32

Vika voi olla käsijarrun napissa, ohjainlaitteessa tai jäätyvänä jumittavasta satulasta. Lisää juttua naapurifoorumilta:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=8110.0

Varsin yleinen "Suomivaiva", ja varsinkin nuo rikkinäisen satulan korjaukset on melko ärsyttäviä kun koko hoito pitää uusia. :P

jaakkoo
-
Viestit: 29
Liittynyt: 27.4.2008 23:47

ViestiKirjoittaja jaakkoo » 31.12.2012 1:00

Onpas taas vittumainen vika.. Ehkäpä vain vien tuon sinne huoltoon enkä lähde ees ite arpomaan mikä mahtaisi olla vikana, vag-comiakaan en saa käsiini ihan heti. Tuo satulan jäätyminen on hyvin epätodennäköistä koska vikaa ilmenee sekä pakkas- että poutasäällä. Veikkaan tuota ohjainlaitetta, toivottavasti hinta ei ole sitä luokkaa, mitä noilla ulkomaisilla foorumeilla :P

lucifer
-
Viestit: 555
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 31.12.2012 9:22

Todennäköisesti käsijarrun nappi oireilee.
On kuluva osa niinkuin mikä tahansa missä on mikrokytkin jota painellaan tuhansiakertoja.
Kannattaa vaihtaa ennen kuin hajoaa lopullisesti koska silloin jää jarrut päälle --> hinausauto..
Helppo itse vaihtaa. Kannattaa tilata ebaysta tms niin säästää ison pinkan rahaa.
Vaihdettuna n.150€ luokkaa, kun taas pelkkä osa maksaa n.35€ +toim kulut.
Vaihto tapahtuu irroittamalla kojetaulun päätystä se peitelevy (sulaketaulu) ja sieltä sitten pääsee kampeamaan napin irti.
Onnistuu parkkipaikalla 10 minutissa.
Ei vaadi mitään vcds tms

jaakkoo
-
Viestit: 29
Liittynyt: 27.4.2008 23:47

ViestiKirjoittaja jaakkoo » 31.12.2012 10:06

Moi,

Joo kattelin tuossa ohjeita, mut en tiiä jaksanko alkaa tilaileen kun auto kuitenkin menee huoltoon ens viikolla :) Ihan normaalin huoltosuunnitelman mukaisesti tuota oon aina käyny huollattamassa ja kuuden vuoden aikana kuitenkin auton ensimmäinen vika.. Olin alun pitäenkin aika skeptinen tuon sähköisen käsijarrun kanssa.

Nytkun auto alkaa olla jo vanha, niin jotenkin sitä odotti että jotain vikoja tulee, mutta en ajatellut että se vika ilmenisi tuolla tavalla :)

arppaj
-
Viestit: 156
Liittynyt: 27.2.2004 13:17

ViestiKirjoittaja arppaj » 31.12.2012 12:29

Nappi vaihtoon vaan ensimmäisenä. Meillä olleisiin kahteen Passattiin on ainakin napin vaihto auttanut.

jaakkoo
-
Viestit: 29
Liittynyt: 27.4.2008 23:47

ViestiKirjoittaja jaakkoo » 31.12.2012 17:29

Moi,

Tätä ehdottivat huollossakin. Normaalin huollon yhteydessä nappi töineen 50€, eli sillä lähetään. Selitteli jostain sarjanumeroista, kuinka johonkin tiettyyn kirjaimeen päättyvät napit hajoilevat usein ja johonkin toiseen päättyvät eivät hajoile.

Toivottavasti ongelma korjaantuu tällä eikä tarvita mitään järeämpiä remontteja. 500€ näytti maksavan tuo satula ja siihen vaihtotyö päälle, enkä edes kehdannut kysyä tuon ohjainyksikön hintaa. Toivottavasti ongelma ratkeaa tällä, ilmoittelen tänne miten homma lopulta korjaantui niin on sitten ehkä tulevaisuudessa apua jollekin toiselle samaisen ongelman kanssa painivalle :)

Tatu446
-
Viestit: 8
Liittynyt: 21.7.2012 22:40

ViestiKirjoittaja Tatu446 » 2.1.2013 18:36

Topikkia lainaten itsellä kanssa vikaa käsijarrussa. Valitti ensin että kuskinpuolen takajarru levy ei saavutettu moottori piti ihmeellistä pärinää toinen puoli toimi normaalisti. No minä vaihdoin jarrupalat ja kokeilin kalibroida memoscannin käsikapulalla jarruja avasin ja vedin kiinni ei tuottanut tulosta. No johonkin vikatilaan päädyttiin ei tapahdu napista enään mitään ja kapulalla ei saa jarruja kalibroitua eikä avattua. Tilasin uuden napinkin mutta ei sekään auttanut. Putsaus siihen kuskinpuolen moottoriin oli tarkoitus tehdä mutta ei se varmaan hyödytä tässä kohtaa kun mittaristossa palaa keltainen P ja vilkkuu punainen huutomerkki. Auto on siis jonkinsortin vikatilassa kun ei toimi vakkarikaan. Mikähän voisi auttaa/olla vikana?

adventures
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 5.1.2013 15:46

VW Passat -06 Sähköinen käsijarru ***tuilee

ViestiKirjoittaja adventures » 5.1.2013 16:06

Moi!

Ongelmaksi tuli tänä aamuna sähköisen käsijarrun jumitus. "Parking brake failure, see owners manual" hälytys ilmestyy tauluun. Kokeilin netistä löytämääni vinkkiä, virta-avain irti ja nappi pohjaan ja pidin sen pohjassa ja käynnistin auton. Viime talvena teki saman ja silloin se auttoi, mutta nyt ei. Löysin vikakoodin lukialla, että vika on vasemmalla takana ja kooderi antoi hälytys tekstin vasen takajarru moottorin jännite liian matala ja jotain ettei tarpeellista pitoa saavutettu?. Otin renkaan pois ja irroitin moottorille tulevan pistokkeen ja se on kaksi napainen pistoke, joista toinen oli ihan hapettunut. Putsasin ja öljysin elektronikkalaitteiden voitelu- ja huolto sprayllä ja testasin, hokkus pokkus vika poistui. Pistoke on helppo huoltaa ja voidella kannattaa kokeilla ennenkuin vie auton huoltoon. Nappia en ole vaihtanut, koska vielä on selvittu muilla konsteilla. Tarkistin ja voitelin myös oikeanpuolen pistokkeen jossa ei ollut ollenkaan hapettumaa eikä se ole koskaan vikonutkaan.

Tatu446
-
Viestit: 8
Liittynyt: 21.7.2012 22:40

ViestiKirjoittaja Tatu446 » 5.1.2013 18:15

Itse purin eilenn moottorin käsiin ja huomasin että se on halki ja vesi päässyt sisään. No koitin akulla sitä moottoria pyöritellä niin roppaa kun otti akselista kiinni. Ilmeisesti hampaat lähteny rattaasta tms. No kävin laakkosella tänään niin 474e maksaa uusi moottori tai 540 uus satula ja moottori =). Jos jollekkin jääny nurkaan moottori niin voin kyllä ostaaa käytetynkin :). Ei ebaystä ainakaa silmään osunut moottoria.

jaakkoo
-
Viestit: 29
Liittynyt: 27.4.2008 23:47

ViestiKirjoittaja jaakkoo » 10.1.2013 12:50

Joopa joo. Remonttisetä soitteli äskettäin VW Centeristä ja tuomio oli: molemmat sähköisen käsijarrun moottorit ovat rikki ja ne pitää vaihtaa. Hintaa osilla on 450e/kpl, siihen työt päälle, jolloin loppuhinnaksi tulee rapsakka 1400e.

Sanoin, että koitan vielä etsiskellä noita käsijarrun moottoreita purkuautoista, koska 1400e korjaus käsijarruun on mielestäni VARSIN suolainen hinta.

Onko vinkkejä mistä kannattaisi lähteä etiskelemään näitä? Olen tuossa käynyt jonkin verran autopurkaamoita läpi ja ajattelin myös saksan ebaysta katsella, mistä yleensä olen tuollaisia osia saanut 1/3 hintaan.

jaakkoo
-
Viestit: 29
Liittynyt: 27.4.2008 23:47

ViestiKirjoittaja jaakkoo » 10.1.2013 13:31

Pikaisella ebayn silmäilyllä löysin saksasta uusia sähköisen käsijarrun moottoreita hintaan 175e/kpl, eli vaivaset 275e halvempia kuin suomalaiset vastaavat. Pitänee vielä varmistaa täsmäävätkö nuo sarjanumerot.

jaakkoo
-
Viestit: 29
Liittynyt: 27.4.2008 23:47

ViestiKirjoittaja jaakkoo » 10.1.2013 14:01

Nuo vaikuttaisivat oikeilta, pitänee vielä varmistaa etten oikeasti ole vailla koko tuota satulaa vaan pelkkä moottoreiden vaihto riittäisi.

Onko täällä muita, jotka ovat vailla noita moottoreita, voisi tilata samalla kertaa ja pistää noita postikuluja osiin (postikulut 30e). Vaikutan itse PK -seudulla, eli samalta suunnalta olevia voin auttaa, mutta en lähde postittamaan tavaroita edelleen.

Toinen juttu on se, että osaako täällä joku hoitaa tuon vaihdon tai onko joku töissä jossain autokorjaamossa tai osaako joku suositella jotain hyvää autokorjaamoa, missä nuo moottorit voisi vaihdattaa uusiin?

mERcy
-
Viestit: 21
Liittynyt: 23.9.2003 17:45

ViestiKirjoittaja mERcy » 13.1.2013 11:55

Minulla oli sama vaiva omassani. Marmorin valohoito 180e ja korjausarvio perään --> uusi nappi tai satula 650e + työt. Purin sen sitten itse kun en uskonut että menee koko satula vaihtoon. Paljastui että kuori oli halki, kosteutta sisään ja pääsi siten jäätymään pariin otteeseen. Moottori on kiinni kahdella pultilla + liitin irti joten ei liene liian vaativa urakka itse tehdä ;) CRC pesään ja pyörittelin akulla moottoria edes takas, korjasin halkeaman liimalla ja siellä se on nyt toiminut viimeiset 30tkm. Kannatti käyttää valohoidossa kun eivät vikaa löytäneet merkkiosienvaihtamossa..... Sain tietysti varoitusvalot siellä poistettua ja vikakoodit nollattua sekä ohjainlaitteen päivitettyä joten ei mennyt raha hukkaan :)

edit: Typoja + tarkennuksia

jaakkoo
-
Viestit: 29
Liittynyt: 27.4.2008 23:47

ViestiKirjoittaja jaakkoo » 14.1.2013 8:31

Mulla oli siten, et toisella puolella oli selkeästi haljennut koko moottori ja liike oli tosi raskasta. Eli todennäkösesti moottori on täynnä skeidaa ja rattaat menny vituiks, eli sen ainakin vaihdan. Toisessa oli kosteutta sisällä, mut liikku jo selkeästi paremmin.

Se huoltomies kirjotti varsin kattavan kuvauksen siitä mitä sen mielestä kannattais tehdä. Se sano et se nappiki kantsii vaihtaa samalla kertaa ku on niin pieni kuluerä ja tuon tietyn erän napit on niitä jotka hajoaa aina.

3AHG
-
Viestit: 274
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 24.1.2013 18:54

Onkos muuten kellään tietoa, missä vaiheessa nämä käsijarru painikkeet on vaihtunu siihen parempaan versioon ?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.1.2013 19:44

Osa on vaihtunut 01/04/2006 ja 01/06/2009.

3AHG
-
Viestit: 274
Liittynyt: 14.10.2004 22:11

ViestiKirjoittaja 3AHG » 24.1.2013 19:46

Eli onko tuo 01/04/06 jo nk. mk2 mallia, ja 2009 jo kolmas versio ?
Viimeksi muokannut 3AHG, 24.1.2013 19:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.1.2013 19:51

Juu.

Tuorein versio on 3C0 927 225 C.

Marjut
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 30.1.2013 9:07

Käsijarrun moottori

ViestiKirjoittaja Marjut » 30.1.2013 9:10

Hei, nimim. jaakkoo, tilasitko koskaan sitä käsijarrun moottoria sieltä saksasta? Ajattelin, että meidänkin passatissa vm. 2006 tulee moinen kapistus hankittavaksi ja kokemuksia siitä tiedustelisin.

ZeroCool
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 16.5.2010 11:56

ViestiKirjoittaja ZeroCool » 10.2.2013 14:06

Ehdottomasti kannattaa ulkomailta tilata satulat!! sillä,
tällä hetkellä marmorin hinta täydellisille satuloille on 1060€
ja saksasta tahi brittein saarilta länget saa 450-550€

Mikähän logiikka vw:llä on raapia yli 100% kate varaosille, ryöväystä per"#¤%!!
Paljonkohan mahtaisi tulla vaikkapa passatin hinnaksi, jos se rakennettaisiin varaosien hinnoilla??!

Noh. Asiaan.

VW:n mallinumero satuloille 03.2005- on 3C0 615 403E(vasen)
3C0 615 404E(oikea)
Vastaava numero TRW:llä on BHN357E(vasen) ja BHN358E (oikea)
Kaiketi Marmorin osa on tuo aivan sama TRW:n valmistama

Itse tilasin osat täältä: http://www.allgermanparts.co.uk/ourshop/prod_2196806-Electric-Park-brake-caliper-NSR-TRW-BHN357E-3C0-615-403-E.html
Muitakin tomittajia/nettikauppoja löytyy kun googlettaa tuolla TRW:n osanumerolla.

Kirjoittamishetkellä on kuulemma ollut osien toimitusvaikeuksia, joten taitaa olla satulat loppu vähä jokapuolelta.
Hinnasta saa hyvitystä kun palauttaa vanhat rikkinäiset satulat takaisin.

ei kannata alkaa pelkkää säätömoottoria uusimaan, sillä sen ja satulan välinen o-renkula on yleensä melko hapantunu, eikä takaa tiiveyttä välttämättä pitkäksi aikaa.

Mitä osien vaihtamiseen tulee, niin luin toiselta foorumilta, että jos ei ole vikatilaan ehtinyt parkkijarru, niin vaihtaminen pitäisi sujua ilman vcds:ää.
Normaalisti irroittaa vanhan satulan ja pulttaa uuden tilalle UUSILLA pulteilla ja lopuksi ilmata satulat, sekä muistaa siirtää vanhasta satulasta ilmausruuvien hatut uusiin satuloihin.
Sit painaa jarrupoljinta niin monta kertaa että palat ottaa levyyn kiinni, sen jälkeen painaa käsijarrun napista muutaman kerran, jotta käkkäri alkaa toimimaan.

Piti vielä lisätä että satulaan tuli muutoksia olisikohan ollut v.2007. mekanismi muuttui remmivälityksestä planeettapyörästöön. Eron huomaa ainakin hiemna erilaisesta sähköliittimestä joka satulalle tulee.
Varmistakaa osan yhteensopivuus, ennen kuin tilaa.

Mikatapani
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 10.2.2013 22:08

Apua jarrujen vaihtoon

ViestiKirjoittaja Mikatapani » 10.2.2013 22:26

Itse olen tehnyt kyseisen operaation Passattiin ja jos asut pk-seudulla niin voin vaihtaa satulat pientä korvausta vastaan.

Laita privaattiviestiä jos apuja tarvitset. Sinulla pitäisi olla 1l jarrunestettä ja satuloiden uudet kiinnityspultit, yht 4 kpl. Nämä pitäisi aina uusia kun satuloita käytetään irti. Ne saa vw huollosta muutamalla eurolla.

Marjut
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 30.1.2013 9:07

ViestiKirjoittaja Marjut » 19.2.2013 13:48

ZeroCoolille kiitos vastauksesta.

Robi23
-
Viestit: 7
Liittynyt: 21.10.2010 18:03

Myydään Jarrusatula + moottori -08 vasen puoli

ViestiKirjoittaja Robi23 » 31.3.2013 12:50

Mulla löytyy sitten kyseinen osa vasemmalle puolelle, eli koko setti (satula+moottori)! Mutta tämä on nyt sitten se "päivitetty" malli moottorista. Eli onko se nyt sitten -08 ylöspäin käypä! Koska mulla on -07 Passatti ja siihen se ei tietenkään käynyt........ Mutta jos joku tarvii niin multa vois kyseisen palikan saada 250€! Koska tässä mallissa on nyt se uudempi "liitin" niin se ei ainakaan toimi -07 niin tuskinpa aikasempinkaan! Enkä ole itse löytänyt mulle sopivaa moottoria vielä ja autoon on jo vaihdettu ohjausyksikkö, noh kun piti ajaa sitten pajan pihalta pois, niin sama vika vieläkin! Ja huom silloin oli auto ollut jo "kunnossa" koska se oli ajettu laakkoselle päivitettäväks ja ajettu takas eikä mitään vikaa. Sit kun auto piti hakee niin käynistin auton ja klikkasin käsijarrun pois niin sama vikamerkki ja ääni ilmesty taas, kytkettiin sitten kone taas autoon ja se ilmotti että oikean puolen käsijarrun moottori on rikki, kuulema nyt kun ne sitä oli kattonut ja koputellut vähän, niin se kuulema kyllä toimii, mutta mitenkähän kauan?? Että pitäiskö vaan ajaa auto pois pihasta ja ottaa moottorin itse irti ja putsata ja ehkä vähän niin sanotusti paikata sitä jos jostain ehkä tulee paskaa sisään, vai ihan suosiolla maksaa taas 500€ että laittaa uuden moottorin?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 31.3.2013 14:13

Niistä moottoreista menee se muovinen kansi halki ja sitten sinne pääsee vesi/lika sisälle ja lopulta se hajoaa, eli jos moottori toimii eikä ongelmia ole ollut kannattaa kesärenkaiden vaihdon yhtydessä katsoa onko kansi ehjä ja jos ei niin irroitus, puhdistus ja halkeaman korjaus niin voi olla et säästyy satasia tulevaisuudessa sekä tietenkin vitutukselta.

Robi23
-
Viestit: 7
Liittynyt: 21.10.2010 18:03

ViestiKirjoittaja Robi23 » 2.4.2013 15:30

Näin pitää varmaan tehdä! Mutta ongelma on vaan se että se ei ekaks toiminu. Mutta sitten kun sitä vähän koputettiin niin rupes toimimaan, niin auttasiko se jos irrottaa sen ja ottaa sen kannen auki ja puhdistaa ja "rasvaa" sen ja tiivistäisi sitten sen kotelon, jos sillä pääsis taas vähän aikaa ajaa.. Mahdotontahan se on sanoo että kestääkö se vai ei, mutta onko tämäkin turha operaatio, että hajookohan se kuitenkin lopullisesti vähän ajan päästä vai kannattaako kuitenkin kokeilla?

trsqr
-
Viestit: 37
Liittynyt: 27.7.2011 10:15

ViestiKirjoittaja trsqr » 4.4.2013 12:31

Samaa vikaa oli omassa kiesissä (-06, joten vanhan malliset satulat). Vinkataan nyt että http://spareto.ee webbisivulta löytyi TRW BHN357E ja BHN358E säädylliseen hintaan (kaikki on suhteellista: karvan alle 250 per puoli sisältäen panttimaksut) ja tulivat parissa viikossa, vaikka toimitusajaksi uhkailtiinkin neljää viikkoa. Yritin tilata paristakin paikasta, mutta tuli vastaan toimitusvaikeuksia tai älyttömän suuria panttimaksuja...

Tiisseli
-
Viestit: 91
Liittynyt: 2.3.2008 17:35

ViestiKirjoittaja Tiisseli » 5.4.2013 14:23

Asiantuntevaan varaosaliikkeeseen kun menee noiden numeroiden kanssa, niin apu löytyy kotimaastakin.

remu74
-
Viestit: 7
Liittynyt: 27.6.2013 11:48

sähköinen käsijarru

ViestiKirjoittaja remu74 » 28.6.2013 11:53

Jep samaa vikaa löytyy täältäkin eli "parking brake fault" vikakoodi luetettu ja ilmoitti vasemmassa moottorissa jotain sähköistä vikaa (en saanu tulostetta joten en muista tarkemmin) Liittimet avattu molemmilta puolilta ja vasen oli hiukan hapettunut sekä pieni halkeama moottorinkuoren alapuolella.(Tuleeko jarrunesteet pihalle jos irroittaa moottorin?) Liittimet putsailtu mutta ei apua. Mittailin yleismittarilla moottoreiden vastusarvot vasen 1,6 ohm ja oikea oletettavasti ehjä puoli 2,3 ohm (kertooko nää jollekkin viisaammalle jotain:) VW huollon korjaamokäsikirjasta ei löytynyt tietoa moottoreiden vastusarvoista. Uusi kässäri katkaisija kokeiltu eikä auttanut (alkuperäisosa ja numerosarjassa viimeisenä C eli se uudempi/parempi malli) Ross techin VAG COM/VCDS kaapeli tilattu koska tarkoitus ajella autolla vielä joitakin vuosia ja kuukauden sisällä jo toinen kerta kun merkkivalot vilkkuu ja auto ollut vasta kolme kuukautta....Passat 3.2 FSI 4WD automaatti. Ehkä joutuu seuraavaa automerkkiä hiukan miettiä!!!

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 28.6.2013 12:40

Ei tuu nesteitä pihalle kun moottorin irroittaa.

remu74
-
Viestit: 7
Liittynyt: 27.6.2013 11:48

ViestiKirjoittaja remu74 » 10.7.2013 2:15

Purin moottorin, testasin ja hyvin pyörii. Moottorissa oleva hammasratas paketti oli jumissa. Putsailin ja liotin WD40:llä ja paremmin pyörii. Vikavalo ja piipitykset sammu on vaan vieläkin liian tiukka pyörimään joten ainoa vielä jäljellä oleva tee itse korjaus on purkaa rataspaketti ja vaihtaa laakerit. Ainoa haaste tulee olemaan prässätty holkki joka on rikottava, että saa osat levälleen ja minkälaisen stopparin rakentelee siihen tilalle...

Ja vielä... ettei ois menny liian helpoksi... VCDS kaapeli tullut vaan ei tykkää läppärin VISTASTA! Foorumeita selailtu ja kokeiltu lähes kaikkea mitä on vastaan tullut mutta ei toimi. "Status: not plugged in the car" herjaa aina vaan. Kannoin pöytäkoneen autoon jossa XP ja toimi välittömästi! On vaan hiukan isokokoinen laitos autoon joten vanha ja halpa läppäri XP:llä hakusessa.

Marko T
-
Viestit: 80
Liittynyt: 21.2.2007 10:34

Re: VW Passat -07 Sähköinen käsijarru ***tuilee

ViestiKirjoittaja Marko T » 14.6.2016 20:17

Nostetaas tätä ylöspäin. Tuli tänään puhelu töihin, että jarrut jumissa, valoja vilkkuu ja normaalia kovempaa ääntä kuuluu kun seisontajarrun nappia painaa. Tuli äsken sitä vilkaistua ja ensimmäisellä napin painalluksella melko pahan oloinen ja kova rohina vasemmasta takanurkasta. Koodeina 02432 (Left parking brake motor voltage supply-electrical malfunction in circuit) ja 02430 (Left parking brake motor moves with resistance-mechanical malfunction). Sen jälkeen ei enää mitään tapahtumaa vasemmalla puolella. Oikea menee kiinni ja auki normaalisti.

Ei taida olla purkamisen arvoista enää tuon metelin jälkeen, mutta pitäisi saada uutta osaa tilaukseen äkkiä. Onko mitään tietoa mikä satula sinne kuuluu laittaa kun ei ole nyt muutamaan päivään aikaa sitä irroittaa ja tutkia? Näyttää olevan 38 ja 41mm männällä satuloita. PR koodeilla taitaisi pystyä oikean löytämään mutta ei tietenkään lapussa ole kun 1LH ja se meinaa etujarruja. 2006 vuosimallia on tämä raato.

passandeerus
-
Viestit: 4
Liittynyt: 3.7.2016 20:33

Re: VW Passat -07 Sähköinen käsijarru ***tuilee

ViestiKirjoittaja passandeerus » 3.7.2016 20:54

Tämä vika on vissiin jo saatu korjattua ? Itsellä on samankaltainen ongelma ja otettuani pyörän irti ja tutkailtua satulaa lähemmin totesin että jarrulle menevän virtajohdon liitin on mennyt rikki, joten lähden nyt itse "korjaamaaan" vikaa tästä kohtaa, ainakin yritän sillä onhan se vaan perkaleen kallis osa toi sähköisellä käsijarrulla oleva satula, oikean puoleisen vaihdatin viime syksynä ja oli aivan helevatan kallis töineen kun pelkkä satula maksoi siinä 300e+työ, kun en tiedä mikä oli, mutta korjaamollahan ne laittaa mieluummin uutta kun korjaa vanhoja.

passandeerus
-
Viestit: 4
Liittynyt: 3.7.2016 20:33

Re: VW Passat -07 Sähköinen käsijarru ***tuilee

ViestiKirjoittaja passandeerus » 3.7.2016 20:55

Tämä vika on vissiin jo saatu korjattua ? Itsellä on samankaltainen ongelma ja otettuani pyörän irti ja tutkailtua satulaa lähemmin totesin että jarrulle menevän virtajohdon liitin on mennyt rikki, joten lähden nyt itse "korjaamaaan" vikaa tästä kohtaa, ainakin yritän sillä onhan se vaan perkaleen kallis osa toi sähköisellä käsijarrulla oleva satula, oikean puoleisen vaihdatin viime syksynä ja oli aivan helevatan kallis töineen kun pelkkä satula maksoi siinä 300e+työ, kun en tiedä mikä oli, mutta korjaamollahan ne laittaa mieluummin uutta kun korjaa vanhoja.

Tinqe
-
Viestit: 14
Liittynyt: 16.5.2005 8:57

Re: VW Passat -07 Sähköinen käsijarru ***tuilee

ViestiKirjoittaja Tinqe » 10.8.2017 21:14

Mistähän -08 Passatista löytyy pitkittäis- ja poikittaiskiihtyvyysanturit? Ovatko ratin alla, muovien takana vai jossain ihan muualla?

Mulla heitti "Parking brake failure" -herjaa ensin satunnaisesti pari kertaa ja sitten yhden kerran lakkasi vasemman puolen moottori pyörimästä. Moottorit tuli tarkastettua ja pysäköintijarrun nappi uusittua, mutta vika pysyi.
VAG-COM antoi virheenä "16366 - Control Module - Internal Malfunction; CPU 2", joten hankin toisen ohjainyksikön ebaystä. Toisenkin puolen moottori lakkasi liikkumasta, kun auto oli seisonut käyttämättömänä kolmisen viikkoa. Auto saatiin liikkeelle antamalla käsijarrun moottorille hieman "lisävirtaa", eli jarru auki ja hallille. Vaihdoin ohjainyksikön ja yritin Ross-Techin ohjeen mukaisesti koodata ohjainyksiköt ja kalibroida anturit. Noiden kiihtyvyysanturien kalibrointi ei onnistu, koska VCDS ilmoittaa jotain, ettei arvoa tms. eli aivan, kuin anturia ei olisikaan.

Pysäköintijarru toimii napista, mutta esim. liikkeelle lähdettäessä ei vapauta automaattisesti. ABS- ja ESP-valot palaa mittaristossa ja seisontajarrun häiriövalo vilkkuu.

Olisikohan tuossa nyt vikaa noissa kiihtyvyysantureissa vai olenko saanut viallisen jarruohjainboksin?

Koodi: Valitse kaikki

Address 03: ABS Brakes        Labels: 3C0-614-109-C4.clb
   Part No SW: 3C0 614 109 C    HW: 3C0 614 109 C
   Component: J104    C4 440 V1   0003 
   Revision: --020---    Serial number: 00000775972812
   Coding: 0004369
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 1E38C43DC94263B1FB-804A

2 Faults Found:
01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200)
            005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
01279 - Longitudinal Acceleration Sensor (G251)
            005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

Re: VW Passat -07 Sähköinen käsijarru ***tuilee

ViestiKirjoittaja pertti108 » 13.1.2021 2:54

Jatkanpa tänne omia kokemuksia.

Sähkökökkäreessä on ollu kaikenlaisia vikoja. Satulat olen vaihtanu uusiin korjattuihin ko jarrut laahas. Nappi vaihettu.

Vikakoodi 02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282) tuli joitain kuukausia sitte ja se oli temppu saaha pois. Ajatus oli, että ei sinne toimivalle satulalle tule sähköä sieltä boksilta syystä tai toisesta. No, ei sitä tullu. Sama vikakoodi oli sillonki ku napin vaihoin ja ehkä se lähti sillä sitte pois. Joskus hirtti vasen puoli päälleki ja nappia runkkaamalla aukes kuitenki.

Nyt ku leima lähenee niin oli pakko perehtyä. Arvelin, että boksi se on oltava sökö kerta kaikki muu on vaihettu. Ebaysta boksi ja paikalleen. Unohin tietenki kattoa koodit siitä ennen irrotusta, onneksi oli vcds scani jemmassa niin siitä löyty koodit. Sain kaikki muut valot pois, mutta tuo 02432 koodi jäi. Vika paikallistu viimein napin liittimen pinneihin. Olen aika takuuvarma, että just se vasempaa puolta ohjaava tms piuhan pinni on/ oli väljä. Purin liittimestä pari pinniä, joitten arvelen olevan vasemman ja oikean puolen ohjaamispiuhat (vierekkäiset sinivalko ja siniharmaa). Ja niin vain lähti viiminenki vikavalo pois ku vcds:llä ajoin jarrutestin. Veikkaan, että aiemmin sitä nappia hakatessa on piuha ottenu taas kontaktin jne..

Eli. 02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282) vikakoodin ilmetessä ainaki yks mahollisuus on sen liittimen johtojen pinnit.

Ne muuten on semmoset pelkästään kärjestä kontaktia ottavat, eli aikalailla heikot systeemit.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa