Vogtland coilover - kokemuksia?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

tumpu
-
Viestit: 104
Liittynyt: 24.6.2009 9:43

Vogtland coilover - kokemuksia?

ViestiKirjoittaja tumpu » 18.12.2012 16:21

Hirveästi en ole kyseisestä alustasta kokemuksia löytänyt joten kysytään niitä täällä. Kevättä varten on ruvettava miettimään eri vaihtoehtoja tuohon profiilin passattiin. En tiedä onko tuota alustaa kovin moni edes ostanut/asentanut, mikä on varmaan syynä nihkeään kokemusten löytymiseen.

Hinnan perusteella voisi kuvitella että samaa tasoa noin kuin FK Highsport, ehkä jopa parempi.

Hyvä vaihtoehto (kai) olisi myös H&R Cup-kit 50/40mm madaltavana, mutta mieli tekisi vähän säädettävää niin ei sitten kaduta kun jääkin vähän erilaiseksi kuin on viime yönä haaveillut... Ja lumen takiakin olisi kiva aina heittää talveksi ylemmäs.

Mutta heitän pallon seuraavalle..

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 18.12.2012 17:46

Ittelläni on nyt toista talvea Vogtlandin coilisatsi profiilin kulkineessa ja täytyy myöntää että hyvin toimii. Iskareiden katsastusarvot ei ole muuttuneet uudesta ja keväisin nuo mutteritkin saa vielä auki. Korroosiota ei ole näkyvissä edes jousissa. Kokonaisuudessaan hintaansa nähden laadukas paketti. Jämäkkä vetää vaikka radallakin, mutta pintakovuutta ei ole häiritsevästi. Joku voisi luulla jopa tehtaan sarjaksi. =)

Enkä mielestäni ole ainoa, joka Vogtlandiin on tyytyväinen.

petnen
-
Viestit: 149
Liittynyt: 7.7.2004 21:26

ViestiKirjoittaja petnen » 18.12.2012 19:18

Suosittelen, todella hyvä alustasarja. Itse olen tosi tyytyväinen ollut alustaan, ei ole semmoinen pinta kova.

tumpu
-
Viestit: 104
Liittynyt: 24.6.2009 9:43

ViestiKirjoittaja tumpu » 19.12.2012 16:14

No ei ainakaan huonoa palautetta ole vielä tullut =) Kunhan lumet rupeaa sulamaan niin voisi kaivaa rahat patjan alta ja laskea pennit yhteen. Vielä on hyvää aikaa käydä tänne kirjottamassa omia kokemuksia vogtlandin coileista!! Tällä hetkellä valinta on kohdistumassa kyseiseen sarjaan...

samza
ffp jäsen
Viestit: 1618
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 19.12.2012 17:21

jos kattelet Vogtlandin korkeus + jäykkyyssädettäviä settejä niin niissä on ainakin konin tekemät pumput. Eli ihan laatutavaraa.

tumpu
-
Viestit: 104
Liittynyt: 24.6.2009 9:43

ViestiKirjoittaja tumpu » 19.12.2012 17:37

No tähän asti oon ainaki katellu ihan vaan korkeussäädettäviä kun en omasta mielestä välttämättä tartte sen enempää säätöjä. Hintaankin näköjään vaikuttaa aika reilusti. Nälkä kasvaa syödessä, mutta jos nyt pysytään näissä alkupaloissa vaan =) Ellei tosiaan lotossa tule voittoa!

Onkohan nuo hyvät kokemukset nyt sitten näistä sarjoista missä on konin iskarit vai vogtlandin??

petnen
-
Viestit: 149
Liittynyt: 7.7.2004 21:26

ViestiKirjoittaja petnen » 19.12.2012 19:45

Itse tilasin tuolta.
http://www.alufelgenland.de/store/
Tuli kahden viikon päästä koti ovelle. Rahti 50€
Myyjiä on toki Suomessakin.

tumpu
-
Viestit: 104
Liittynyt: 24.6.2009 9:43

ViestiKirjoittaja tumpu » 19.12.2012 20:32

Liekkö tähän 3bg koriin ees tehty tuota jäykkyyssäädettävää versiota kun ei löydy niin mistään? Kahden vuoden takuu kuitenkin tuolla halvemmallakin setillä niin ei luulisi huono olevan sekään =)

Ja kyllähän tuossa aina 100€ säästää kun saksasta tilaa. Mua vaan pelottaa sitte juuri tuo takuu-asioiden hoito..

Ja vielä semmosta että tietääkö joku vielä jotain muuta kauppaa Suomessa, joka noita myisi modificars.fi:n lisäksi?

Mk146
-
Viestit: 155
Liittynyt: 30.5.2010 22:13

ViestiKirjoittaja Mk146 » 19.12.2012 21:20

No mulla on ainaki hyviä kokemuksia näistä, kyytissä olleena ja autoakin ajaneena. Mutta sen tarkemmin en oo syynännyt, kysytäämpä siis että miten näissä on tuo säätövara. Yhtä paljon kuin näissä halpiksissa(jom, ta jne.)? Tiedoissa oli paljon eroavaisuuksia eri sivuilla.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 20.12.2012 0:11

sille nyt paljoa oo merkitystä mitä paperilla on nuo säätövarat. ainaskin itsellä 1000€ kalliimpi alusta kuin jom pudotti venton yhtä alas jotta sain hankaamaan vetarit runkopalkkiin mutta on tuo kyyti nykyään huomattavasti parempi. tosin tolppia joutu jäykistään puoleen väliin että loppu pohjaanlyöntikumeihin vastaaminen

tumpu
-
Viestit: 104
Liittynyt: 24.6.2009 9:43

ViestiKirjoittaja tumpu » 20.12.2012 10:07

Useimmilla sivuilla muistaakseni ilmoitetaan edessä 40-70mm ja takana 30-70mm. Mutta nuohan ovat vaan tüv sallittuja arvoja ja todelliset vaihtelee.. En oo mittaillu paljon pitäis madaltaa, mutta ei kuitenkaan niin paljoa että renkaat menee lokarin sisään. Varmaan joku 45mm. Jonkunlainen "ajokyky" huonommillakin teillä on sentään säilytettävä =)

:EDIT:
Eipä ole edes vogtlandin omassa verkkokaupassa 3bg:hen jäykkyyssäädöllä olevaa sarjaa.

tumpu
-
Viestit: 104
Liittynyt: 24.6.2009 9:43

ViestiKirjoittaja tumpu » 21.12.2012 19:17

Ajattelinpa sittenkin säästää vähän kauemmin ja laittaa alle kesällä tuommoisen. Ilmeisesti ei huono valinta? =) Mitä eroa on noilla kalliimmilla ja halvemmilla? Muuta kuin takapään painoraja? Kalliimmat 4WD vai?

Joidenkin englanninkielisten arvostelujen perusteella tulin siihen tulokseen että Vogtlandin coilit saattaa olla liian kovat näille keski-suomen ja pirkanmaan "tasasille" teille =/

Mk146
-
Viestit: 155
Liittynyt: 30.5.2010 22:13

ViestiKirjoittaja Mk146 » 21.12.2012 23:58

Taas tuli passatissa(3C?, vm2006) istuttua noiden jousien päällä ja kyllä se tuolla peräkylien tosi karmeilla ja rosoisilla teillä nätisti menee, paljon nätimmin ja tasaisemmin mitä esim. isän primeralla(P12, vakio) tai omalla skodalla(ta technix), joissa kyytiläisillä tippuu hampaat suusta. Että ei ne ainakaan talvella oo ollenkaan epämukavat ja kesälläki rullasivat kivasti möykyt ja mutkat kun ajoin. Tulee kyllä kesäksi tuommoiset omaankin autoon, sen verran kyllä nyt vakuutti tämä ajokerta.

Mk146
-
Viestit: 155
Liittynyt: 30.5.2010 22:13

ViestiKirjoittaja Mk146 » 18.5.2013 19:32

Kerrotaampa kokemuksia vogtlandeista 2tkm matkalta nyt ihan omakohtaisena. Eli ta technixit vaihdoin alkukeväästä vogtlandeihin, molemmat pelkästään korkeussäädettäviä. Ta:han verrattuna huomattavasti jäykempi, ei enään pyörät raapi kaariin isoissa töyssyissä. Selkeästi parempi ajaa, kuin ta:t. Mutta muutama miinuspuolikin löytyy, näillä ei pääse niin alas mitä ta:n sarjalla, takapää pömpöttää pahasti pienissä möykyissä(korjaantuu lisäämällä takapenkille enemmän naisia) ja säätäminen kohdalleen on yhtä tuskaa.

Takana on toinen säätö tapissaan alhaalla ja toisella puolen tapissaan ylhäällä, silti tapissaan alhalla oleva on ylempänä 15mm kuin tapissaan ylhäällä oleva. Edessä lähes sama homma, mutta eroa 14mm, toisen säätö tapissaan alhaalla ja toinen noin 4 kierrosta jäljellä alas. Silti tämä tappiinsa säädetty on ylempänä mitä toinen. Saisi ne säädettyä edestä ihan kuntoon, mutta sitten takapää olisi huomattavasti alempana mitä etupää ja siellä ei säätöä pysty enään oikein tekemään.

Puslat, alapallot, raidetangot jne. on kaikki myöskin uusittu 3tkm sitten ja alustan vaihdon yhteydessä uusittu yläpäät eteen ja taakse. Koko hoito on myöskin asennettu varmasti oikein, olisko siellä nyt sitten jotain pielessä kun toi takapään säätö on noin? Taitaa olla apujousien poisto edessä, että saisi edes tuon etupään hyväksi..

-Hege-
-
Viestit: 147
Liittynyt: 29.3.2010 13:13

ViestiKirjoittaja -Hege- » 20.6.2014 10:37

Vogtlandin sarja kiinnostaisi itseänikin. Onko jollain mk3 golffissa 50/30 sarjaa paikallaan? Arvostaisin suuresti,jos kehtais kuvaa laittaa näytille. Kiinnostaisi, että miltä näyttää madallus. Toisena vaihtoehtona mietin tuota korkeussäädettävää mallia..

MrFox
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 6.10.2014 16:35

ViestiKirjoittaja MrFox » 6.10.2014 16:44

Ei todellakaan kannata tilata. Perästä tuli ihan hyvä ja suht balanssissa nuo on 3BG Passatissa. Keulasta tuli vaan yksi helvetin pomppulinna ja noin 4000km on kynnetty autolla jolla ei meinaa pysyä mutkissa enää tiellä, eikä penkillä.

Heti asennuksen jälkeen yhteydenotto Vogtlandille joka ihmetteli ja pahoitteli iskarien toimintaa. Seuraavana päivänä soitti myyjä Modificarsilta ja epäili jommankumman etuiskarin olevan viallinen. Aikoi laittaa uuden tilaukseen ja arveli sen tulevan seuraavalla viikolla. Kohta on viisi viikkoa kulunut eikä mitään ole kuulunut. Edullinen sarja ja hyviä arvioita netissä mutten ole kyllä samanlaiseen kasaan pas**a tuhlannut ennen rahaani.

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 10.11.2014 16:06

Onkos porukalla tietoa kumminpäin madallusjouset yleensä laitetaan jos se sopii molemminpäin... tiheämpi osa ylhäällä vai alhaalla? Vai onko väliä?

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 11.11.2014 9:01

On väliä, tiheämpi puoli alaspäin. Kyseessä on silloin progressiivinen jousi, eli jäykkyys muuttuu joustoliikkeen aikana. Toisin sanoen jousi jäykistyy mitä alemmas joustaa.

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 11.11.2014 14:05

Sisäinen fyysikkoni sanoo kyllä että ei niin minkäänlaista väliä. Newtonin kolmas laki kun meni näin: "jos kappaleeseen vaikuttaa toinen kappale jollain voimalla, niin samanaikaisesti kappaleen täytyy vaikuttaa toiseen kappaleeseen yhtä suurella, mutta suunnaltaan vastakkaisella voimalla."

Tarkoittaa siis sanoa että jos auto puristaa jousta kasaan yläsuunnasta voimalla X, on se täsmälleen sama tilanne kuin että tienpinta kohoaisi ylöspäin ja autoa pidettäisiin katosta kiinni jotta se ei nousisi mukana, jolloin jousitukseen kohdistuu sama voima X.

Progressiivisuus ei siis ole suunnasta kiinni, jos siellä jompikumpi pää painuu kasaan toista herkemmin niin se toimii täsmälleen samalla tavalla oli se ylhäällä tai alhaalla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa