Golf mk4 V6 ilmansuodatinkotelon lähtö?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

Golf mk4 V6 ilmansuodatinkotelon lähtö?

ViestiKirjoittaja reynolds » 20.11.2012 19:22

Vapaavirtaussuodattimet kun alkavat menemään vahvasti pois muodista, niin täytyy miettiä vaihtoehtoisia ratkaisuja.

Onko joku mitannut tuon V6 mk4:n ilmansuodatinkotelon lähdön halkaisijaa, johon MAF kiinnittyy? Toki myös MAF:n halkaisija ajaa saman asian, jos siitä on varmaa tietoa.

Saa ehdottaa myös muita hyväksi havaittua ilmansuodatinkoteloita, jossa olisi 3" lähtö/MAF-runko.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 20.11.2012 19:51

Audi S3 / TT on ainakin 3" MAFilla. Kotelon 100% sopivuudesta ei ole tietoa, mutta kyllä se TT:n konehuone kovasti oli identtisen näköinen Mk4 Golfin kanssa.

ETKAn mukaan 2.8 ja 3.2 on samalla kotelolla ja R32 on ainakin 3" MAFilla, eli silloin tämän tiedon mukaan olisi 2.8:kin.

Millimetreissä tuota MAFin halkaisijaa en tiedä, mutta tässä nyt jotain infoa aihetta sivuten kuitenkin. :)

Nuo edellä mainitut suodatinkotelot on kuitenkin semmoisia, että ei ne ahdista vaikka olisi vähän reilumminkin viritetty pata pellin alla. Ei kyllä ahdista se ihan perus ykskasiteen kotelokaan, että ei sen puoleen...

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 20.11.2012 19:59

Niihän ne näyttää olevankin. Nyt tarvitaan vain varmistus V5/V6/R32 boksin MAF:n koosta.

Tässä vielä osanumerot, jos vaikka joku joskus tarvitsee:
V5/V6 1J0129607AH
S3/1.8t Cupra 8L9133837E
R32 1J0129607AH ja 1J0129607AK (DSG)
TT 3.2 1J0129607AK

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 20.11.2012 20:10

Googletin hieman. Tässä kuvassa on siis VAG 3" MAF:

Kuva

3 16/64 " näyttää mitta. Eli selkokielellä 3 1/4 ". Pyöristettynä suunnilleen 8,3 senttiä tuo ulkohalkaisija...

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 21.11.2012 19:17

Mk4 R32 maffi vaihtelee riippuen laatikosta ja maasta.... Muistaakseni dsg ja usa manuaali oli 3" maffilla oliskohan euro manuaali ollu 2,75". Ero oli kuitenkin 1/4"

Suosittumodi on laittaa dsg:n ilmakotelo mutta laittaa ottaa omasta boksista ylempiosa maffille. Mulla pitäisi olla tallessa (jossain) DSG maf, manual R32 euro maf ja 2.8 maf.

http://www.users.on.net/~graeme86/dsgai ... irbox.html

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 22.11.2012 2:10

Mulla olisi yksi uusi ja käyttämätön 165kW 8N TT:n ilmaboksin alaosa, jos kiinnostaa rakennella. Yläosa tohon saattaisi käydä Golfin/A3:n boksista, tosin en mene vannomaan. Muistaakseni suodatin oli saman kokoinen? Jos jollakulla on Golfin boksi/kansi, niin heitäppä mitat, niin mittailen tuon TT:n boksin pohjan!


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa