Kromi-ovenkahvojen muuttaminen valkoiseksi-Nyt on valkoiset

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

Kromi-ovenkahvojen muuttaminen valkoiseksi-Nyt on valkoiset

ViestiKirjoittaja vk » 18.11.2012 13:01

Antakaapa vinkkejä millä muutetaan Sprinterin kromisen ovenkahvojen kuoret valkoiseksi niin että kestää edes hetken aikaa. Tulee edustusautoon eli sen takia kikkaillaan kuorien kanssa, että voi vartissa vaihtaa uuteen jos tulee kolo. Maalattuna ois vähän isompi työ maalata uudestaan.

Tässä kuoret
Kuva

Teippaus?
Plastidip?
Maalaus?

Mikä toimisi
Viimeksi muokannut vk, 18.12.2012 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 18.11.2012 15:25

Onhan nuo kromisena ihan susi-rumat, eli kiertoon vaan ja maalattua valkoista tilalle?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 18.11.2012 15:34

Jos noi on pakko saada valoikseksi ja kromikuorien irroittaminen ei käy päinsä, niin mä kyllä teippaisin ne. Helppo, nopea ja jos se teippi rupee repsottamaan, niin helppo ja nopea teipata uudestaan...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 18.11.2012 15:55

Mä heittäisin plastidipillä noi jos vaan plastidip kestää sitä, että ovea availlaan. Helppo korjata jos jostain kohtaa kuluu enemmän ja helppo pistää pintaan.

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 18.11.2012 17:58

Siis nuo on vielä irrallaan. Tehtaalta kun ei saa maalattuja kahvoja tuohon ja jälkimaalaus on riski. Ensin meinasin jättää autoon mustat kahvat mutta ne oli vielä järkymmät ku kromit. Nyt kuitenkin keksin että voihan nuo kuoretkin käsitellä valkoisiksi.

Ja tuohon tuskin saa muita kahvan kuoria kuin kromisia eli noista on työstettävä

Kysymys kuuluukin että millä ne vetäisis valkoseksi. Mikä siinä kestää?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 18.11.2012 18:21

Itse hiekkapuhaltaisin ja maalaisin normaalilla akryylillä, pohjalle toki voisi laittaa fillerin tai kunnollisen pohjamaalin parempaa tartuntaa ajatellen.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 18.11.2012 20:08

Uudelleen maalattu pinta on aina uudelleen maalattu, oli se sitten konepelti tai ovenkahva. Uusi maali lohkeilee helpommin pois esim. kiveniskuista kuin tehtaan alkuperäiset maalit. En tiedä sitten, auttaisiko maalipinnan pehmentämiseen esim. muovipuskureille tarkoitettu lisäaine.

Itse samalla kannalla kuin p0wer. Itse ehkä vielä lisäisin kulutus-suojaa lakkakerroksella. Ja ehdottomasti pohjamaalin kanssa. Pelkkä akryyli ei peltipinnalla kauaa pysy.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 19.11.2012 8:15

Teipissä se huonopuoli et saattaa olla erisävyä kuin auton oma valkoinen vaikka vaihtoehtoja jonkin verran onkin.

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 20.11.2012 15:05

Mites pulveri toimis tässä?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 20.11.2012 15:31

Toimii ihan varmasti, mikäli sävy vain natsaa. Onko tuo kahvan kuori peltinen?

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 20.11.2012 18:30

Turkkilaista peltiä käsittäkseni

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 18.12.2012 20:42

Kuva

Nyt ne on valkoiset. Mahdollisimman valkoisella pulverilla vedettiin. Saa nähdä miten passaa arktik valkoisen kanssa yhteen.

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 8.1.2013 23:16



Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa