Passat 3b:n madalluksesta

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

hessu92
-
Viestit: 3
Liittynyt: 28.10.2012 13:13

Passat 3b:n madalluksesta

ViestiKirjoittaja hessu92 » 28.10.2012 13:37

Ongelmana on renkaiden osuminen kaariin (katso kuva). Miten muut ovat onnistuneet madalluksessa, jotta kaaret eivät ota osumaa?

Kuva

Toinen ongelma: Renkaan takana oleva tukivarsi ottaa renkaaseen (kumiin) kiinni. Onko olemassa jotain erikoistukivarsia, jotta tätä ongelmaa ei tulisi? Renkaat 215/40/18. Pohjassa alimmillaan 4,5cm maavaraa.

MikaL
-
Viestit: 224
Liittynyt: 29.7.2003 22:30

ViestiKirjoittaja MikaL » 29.10.2012 13:52

Kuvaavammin tuota madallusta kuvaa mitta kaaresta napaan. Vanteen leveys ja ET vaikuttaa tietenkin siihen mihin rengas sijoittuu.
Omassa 18x8 ET35 vanne ja kumi 225/40. Ei ongelmia olkatapin kanssa, jota ilmeisesti tarkoitat.

Omasta olen mankeluinut ne sisäkantit kaarista pois. Kaaresta napaan ~31-32cm. Oon suosinut mahdollisimman pyöreäolkaisia kumeja. Vaikuttaa muuten oikeasti paljon.
Viimeksi muokannut MikaL, 29.10.2012 18:58. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

hessu92
-
Viestit: 3
Liittynyt: 28.10.2012 13:13

ViestiKirjoittaja hessu92 » 29.10.2012 15:44

Kaaresta napaan n. 29cm. Vanteen leveys ei tiedossa, muta 215 kumit erittäin niukasti venytetty. Mitä tarkoitat kaarien sisäkanteilla?

MikaL
-
Viestit: 224
Liittynyt: 29.7.2003 22:30

ViestiKirjoittaja MikaL » 29.10.2012 18:57

Tarkoitan sitä kun se lokasuojan sisäreuna sojottaa vaakatasossa., niin oon mankeloinut sen reunan lokasuojaa vasten ja samalla hiukan levittänyt kaarta.

Kuvasta päätellen vanteesi ET luku saattaisi olla suuri, jolloin vanne jää sinne olkappia lähemmäs.

Tuolla madalluksen määrällä vaihtoehdot lähinnä:
1. Kaarien mankelointi
2. Kapeampi kumi
3. Ilmajousitus

Ongelmaksi muodostuu myös rankemmin madaltaessa että ylemmät tukivarret hakkaavat lokasuojan kotelon kattoa.

hessu92
-
Viestit: 3
Liittynyt: 28.10.2012 13:13

ViestiKirjoittaja hessu92 » 29.10.2012 19:19

Kiitos tiedoista. Miten kaaria olisi hyvä lähteä mankeloimaan? Varmaa pitää vetää maalit uudestaan muokkauksen jälkeen?

Tuo kuvaamasi ongelma on jo nyt olemassa eli ylätukivarret osuvat välillä lokasuojan kotelon kattoon. Sanooko katsastusmies mitään, jos ylätukivarsille tekee enemmän liikkumatilaa muokkaamalla em. peltiä?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa