Hei kaikille ystävällisille auttajille, joita toivottavasti löytyy. Eli tälläinen vipu on haljennut ja katkennut kattoluukun systeemistä. (kuva,joka on hieman heikko)) En tiedä sen nimeä, saatikka saako erikseen mistään. Aiheutti ongelman, että kattoluukku jäi aivan auki asentoon, koska "vänkäsi" luukkua jotenkin vinoon. Uskon, että varmasti täällä varsinkin paljon Corroa laitelleet tietävät edes osan oikean nimen ja mahtaakohan saada mistään erillisenä. (esim. berner jne.) Tai onko kellekään jäänyt varastoon?
Kiitos kaikille jo etukäteen!
[img]kattoluukun%20vipu[/img]
Corro G60:n kattoluukun "tuntematon vipu"
Valvoja: ffp jäsenet
Tohon kattoluukun mekanismiin saa muistaakseni ihan VW:ltä korjaussarjaa, jossa tulee noi kuvan "linkut" ja vähän muutakin. Noi "linkut" on kattoluukun verhoilun ohjurit ja toinen vikakohde on sitten ne jousikuormitteiset "keinut", jotka määrää kattoluukun liikesuunnan - aukeaako luukku ylös vai liukuuko se katon sisällä. Hinta korjaussarjalle vaan taisi olla jotain aivan älytöntä.
Kuva:
http://www.jgajewski.org/www.corrado-cl ... /2-19a.jpg
Eli toi "liner tilt" on sulta rikki ja tuo "rocker" on toinen, mikä menee helposti paskaksi ja kattoluukku ei ymmärrä mihin suuntaan sen pitäisi liikkua. Itsellä hajosi toinen "rocker" ja kattoluukun kun veti katon sisään ja koitti saada sieltä pois, niin toinen luukun laita lähti nousemaan ylös. Mukava homma oli saada luukku katon sisältä pois ja kivat jäljet tuli luukun maalipintaankin, kun se raastoi pitkin katon sisäpuolen jäykisterakenteita...
Itse joskus Corradoaikoinani ostin käytetyn ehjän kattoluukun, kun ne osat oli niin kalliita. En nyt muista miten kalliita, mutta satasia ne taisi olla kaikki yhteensä.
Corradoon taitaa käydä myös Mk3/Passat B4 kattoluukut, näin ainakin aikoinaan lueskelin jostain? Ainakin tuota B4 Passatin lasiluukkua on moni sovitellut Corradoonsa.
Kuva:
http://www.jgajewski.org/www.corrado-cl ... /2-19a.jpg
Eli toi "liner tilt" on sulta rikki ja tuo "rocker" on toinen, mikä menee helposti paskaksi ja kattoluukku ei ymmärrä mihin suuntaan sen pitäisi liikkua. Itsellä hajosi toinen "rocker" ja kattoluukun kun veti katon sisään ja koitti saada sieltä pois, niin toinen luukun laita lähti nousemaan ylös. Mukava homma oli saada luukku katon sisältä pois ja kivat jäljet tuli luukun maalipintaankin, kun se raastoi pitkin katon sisäpuolen jäykisterakenteita...
Itse joskus Corradoaikoinani ostin käytetyn ehjän kattoluukun, kun ne osat oli niin kalliita. En nyt muista miten kalliita, mutta satasia ne taisi olla kaikki yhteensä.
Corradoon taitaa käydä myös Mk3/Passat B4 kattoluukut, näin ainakin aikoinaan lueskelin jostain? Ainakin tuota B4 Passatin lasiluukkua on moni sovitellut Corradoonsa.
Mulla olis Passatin lasikattoluukku jouten, jonka omaan Corradoon joskus meinasin asentaa. En kyllä muista minkä Passatin luukku se on, mutta silloisen tiedon perusteella se kävisi suoraan ja sen tilasinkin saksasta...
Maksoin siitä 200 euroa. Sen saa halvemmalla pois jos joku jotain järkevää tarjoaa..
Mun muistin mukaan se olis 3B passatista tai B3 passatista. Yhteen topikkiin olen kirjoittanut etsiväni 95-97 passatin luukkua eli B3. Myöhemmin olen kuitenkin väittänyt ostaneeni 3B luukun Dopilta. Täytyy tarkistaa mitä tullut ostettua... Vaikea kaupitella jos ei edes tiedä mitä myy..
Maksoin siitä 200 euroa. Sen saa halvemmalla pois jos joku jotain järkevää tarjoaa..
Mun muistin mukaan se olis 3B passatista tai B3 passatista. Yhteen topikkiin olen kirjoittanut etsiväni 95-97 passatin luukkua eli B3. Myöhemmin olen kuitenkin väittänyt ostaneeni 3B luukun Dopilta. Täytyy tarkistaa mitä tullut ostettua... Vaikea kaupitella jos ei edes tiedä mitä myy..
357877413, 357877255 ja 722684609 numerot löysin kattoluukustani. Guuggelin perusteella ne olisivat n. 95 vuoden passatista. Foorumien mukaan tämän luukun pitäisi käydä suoraan siis Corradoon. Sisältää siis kiskot, verhouspaneelin ja lasin (koko luukku siis). Moottorikin saattaa löytyä jos tarve tulee.
Lasin sävy oli vihreä ja se olisi sopinut hienosti vihreään corrooni..
Pistäkee privaa jos kiinnostaa?
Lasin sävy oli vihreä ja se olisi sopinut hienosti vihreään corrooni..
Pistäkee privaa jos kiinnostaa?
Eli siis B4, ei B3. B3 on "muumi" ja B4 on se päivitetty versio muumista, vuosimallit 1994-1997. 3B on taas sitten näistä seuraava, pyöreämpi Passatti, jonka kattoluukun käypäisyyttä Corradoon epäilen kovasti.
Juurikin tuon B4 Passatin (1993-1997) kattoluukun käypäisyydestä Corradoon on ollut paljon juttua. Eli todennäköisesti se on ihan bolt on juttuja. Ja tosiaan niitä luukkuja on lasisinakin.
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”