Varustelutaso Golf MK3 tyyppikilvestä
Valvoja: ffp jäsenet
Varustelutaso Golf MK3 tyyppikilvestä
Kyseessä Golf MK3 1.6 ykspisteruisku vm 94 karvalakkimalli.
Konttorilla tuli sekaannusta airbagien kans, ku autoon vaihdettu airbagin ratti. Autossa ei siis koskaan ole ollut airbagejä, mutta nyt vaativat todistukset tästä ettei autossa ole. Maahantuojalla ei noita lappuja ole ja pitäisi olla yhteydessä saksan tehtaille.
Toinen vaihtoehto on löytyy autosta tyyppikilpi missä on lueteltuna varustelutaso. Huoltokirjaa ei ole.
Löysin takaluukusta maton alta yhden tarran missä luki auton värikoodit yms, mutta tämä ei kuitenkaan ollut kyseinen kilpi.
Haulla löysin lähinnä ohjeita tuon tyyppitarran löytämiseksi, mutten siihen missä lukee varustelutaso.
Missä moinen kilpi oikein sijaitsee?
Ei ole vielä varmuutta onko tuosta Trafilla merkintää ettei voi konttoria vaihtaa, mutta jos on ja kilpeä ei löydy, niin uhkaa mennä helmi Golffi paaliin, koska ei saa byrokratian takia leimaa autoon. Aika paskamainen tilanne.
Ideoita?
Konttorilla tuli sekaannusta airbagien kans, ku autoon vaihdettu airbagin ratti. Autossa ei siis koskaan ole ollut airbagejä, mutta nyt vaativat todistukset tästä ettei autossa ole. Maahantuojalla ei noita lappuja ole ja pitäisi olla yhteydessä saksan tehtaille.
Toinen vaihtoehto on löytyy autosta tyyppikilpi missä on lueteltuna varustelutaso. Huoltokirjaa ei ole.
Löysin takaluukusta maton alta yhden tarran missä luki auton värikoodit yms, mutta tämä ei kuitenkaan ollut kyseinen kilpi.
Haulla löysin lähinnä ohjeita tuon tyyppitarran löytämiseksi, mutten siihen missä lukee varustelutaso.
Missä moinen kilpi oikein sijaitsee?
Ei ole vielä varmuutta onko tuosta Trafilla merkintää ettei voi konttoria vaihtaa, mutta jos on ja kilpeä ei löydy, niin uhkaa mennä helmi Golffi paaliin, koska ei saa byrokratian takia leimaa autoon. Aika paskamainen tilanne.
Ideoita?
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Ok. Tuo mun tarra ei näytä tuolta planetvag:in sivuston audin esimerkin mukaiselta tarralta.
http://www.retropelit.fi/?attachment_id=4237
Tuo on ainoa tarra mitä takaluukusta löytyy. Eli todennäköisesti tuo mun tarra on lähtenyt käveleen aikojen saatossa.
http://www.retropelit.fi/?attachment_id=4237
Tuo on ainoa tarra mitä takaluukusta löytyy. Eli todennäköisesti tuo mun tarra on lähtenyt käveleen aikojen saatossa.
Viimeksi muokannut Rasseli, 5.10.2012 18:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ja siistimmässä muodossa rekisteröintitodistuksesta ja siitä mallitarrasta :)
E: Ei muuten löydy varustekoodeista sitä että onko turvatyyny vai ei. Ratille on neljä koodia jotka kertoo onko nahkainen ja 360 mm vai 370 mm.
Ei ne katsurit sitten usko jos ei turvatyynyn valoakaan löydy? Sehän kai olis tuossa valokytkimen vieressä.
E: Ei muuten löydy varustekoodeista sitä että onko turvatyyny vai ei. Ratille on neljä koodia jotka kertoo onko nahkainen ja 360 mm vai 370 mm.
Ei ne katsurit sitten usko jos ei turvatyynyn valoakaan löydy? Sehän kai olis tuossa valokytkimen vieressä.
Tuon auton kans kävi sillai, ostin sen halvalla. Teinit oli sotkenu sisustan hopealla sprayllä, Ratissa ei toiminut tyytty yms pikkuvikoja. Mulla oli valmiiks purkuauto mistä sain nuo kaikki tarvittavat osat. Vaihdoin koelaudan kaikki palikat, ovipahvit, kattoverhoilut, yms rojut. Samalla pulttasin tuon ratinki. Ongelmana vaan et tuo purkuauto oli 96vm, eli siinä yhdessä muoviosassa oli airbag logo/valo ja ratissa teksti airbag.
Ei tullut mielen, että tuosta tulisi ongelmaa konttorilla.
Konttorilla katsastusmies sanoi et tuo bagivalo pitää korjaa ja selitin ettei täs ole bagiä ku on sisusta vaihdettu.
Konttorilla näytin ettei ole vastapistokkeita autossa ja airbagillekkään ei tule johtoja. Eivät uskoneet ja sanoivat et pitää hankkia nuo paperit. Ei auttanut että olisin vaihtanut takas vakio-osat.
Jos airbagille ei ole koodia tuolla, kävisikö vertailuna ratin koko? Eikö kaikki bagittömät ratit ole ollut noita isoja 370mm ja airbagilliset tuota pienempää mallia. Jos autossa on koodin mukaan ollut vakiona iso ratti, niin silloinhan se olisi ollut bagitön.
Miltä kuulostaa?
Ei tullut mielen, että tuosta tulisi ongelmaa konttorilla.
Konttorilla katsastusmies sanoi et tuo bagivalo pitää korjaa ja selitin ettei täs ole bagiä ku on sisusta vaihdettu.
Konttorilla näytin ettei ole vastapistokkeita autossa ja airbagillekkään ei tule johtoja. Eivät uskoneet ja sanoivat et pitää hankkia nuo paperit. Ei auttanut että olisin vaihtanut takas vakio-osat.
Jos airbagille ei ole koodia tuolla, kävisikö vertailuna ratin koko? Eikö kaikki bagittömät ratit ole ollut noita isoja 370mm ja airbagilliset tuota pienempää mallia. Jos autossa on koodin mukaan ollut vakiona iso ratti, niin silloinhan se olisi ollut bagitön.
Miltä kuulostaa?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Siis nythän on -94 Golfista kyse. Ratille on varustekoodit 1ME, 1MG, 1MT ja 1MV. Räjäytyskuvassakaan ei ole PR-numeroita vieressä.Kyllä ainakin Audin kohdalla kertoo. Jos ei löydy varusteista, niin sitä ei ole.
Tämä ongelma mun mielestä olisi katsurin itse selvitettävä.
E: Tai kolvaa siihen lamppuun neljän sekunnin viivepiiri joka käynnistyy aina kun virrat kytketään päälle :)
Tämä juttu on ratkennut.
Kävin vielä jutteleen konttorilla asiasta ja lupasivat sitä kautta selvittää, ettei mun tarvi itse alkaa tappeleen.
Soittivat takaisin, että maahantuojan kautta saivat varmistuksen asiasta ettei ollut bagejä, että nyt voi käydä leimaan auton.
Jännä juttu vain miten eivät ensimmäisellä kerralla saaneet tuota infoa.
Pääasia että juttu selvisi.
Kiitokset kaikille hyvistä vinkeistä.
Kävin vielä jutteleen konttorilla asiasta ja lupasivat sitä kautta selvittää, ettei mun tarvi itse alkaa tappeleen.
Soittivat takaisin, että maahantuojan kautta saivat varmistuksen asiasta ettei ollut bagejä, että nyt voi käydä leimaan auton.
Jännä juttu vain miten eivät ensimmäisellä kerralla saaneet tuota infoa.
Pääasia että juttu selvisi.
Kiitokset kaikille hyvistä vinkeistä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Helpoin ratkaisu lienee 1H1819743?
Muistui ihan aprillipäivä mieleen:
CLICK : http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=862975
-ja tämä tarinako onkin siis tosi?
CLICK : http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=862975
-ja tämä tarinako onkin siis tosi?
Spiraali ( airbag clock spring ) on irroitettavissa oleva osa ja vaihdettavissa, mutta liekkö tuossa valolla varustetussa erilainen? Muistelisin kehällä olevan kotelon klipsit, tosin saattaa sinulla olla erilainen kotelointi? Ei se spiraali kuitenkaan ensimmäisenä tulisi käsiin pudota rattia irroitettaessa.
Omaa mokaahan se oli, että se siinä levähti. Oli hermot kireellä kun piti alkaa kennoo vaihteleen ja ratti jostain syystä ei meinannu sovinnolla lähtee irti niin päätin sitte hieman riuhtasta, noh tietenkinhän ratti lähti irti, mutta levahti kans sitte jousi yms. siitä. Pitää jossain vaiheessa ottaa rattia taas irti ja vilkasta, jos saisi natinan loppumaan.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ihan "Perhealbumista". Googlea yritin itsekin.
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 10.10.2012 2:06. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Eikös tuossa (alin ohjauspyörä kuvassa) joku valon tapainen ole tuo osa nro 12?
2 johtoakin näytäisi menevän...
http://becost.ru/vag/img/manufactur/vw/id/041920121
Kyseessä siis juurikin tämä 1H0419655G aka "Steering wheel / for retrofit airbag"
2 johtoakin näytäisi menevän...
http://becost.ru/vag/img/manufactur/vw/id/041920121
Kyseessä siis juurikin tämä 1H0419655G aka "Steering wheel / for retrofit airbag"
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 28 vierailijaa