Golf IV nostaminen keulasta, ylhäältä käsin.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Louke
-
Viestit: 105
Liittynyt: 18.8.2009 21:52

Golf IV nostaminen keulasta, ylhäältä käsin.

ViestiKirjoittaja Louke » 27.9.2012 10:16

Eli olisi viikonloppuna tarkoitus vaihtaa farmari IV Golfiin kytkin. Omistan vähän huonot mahdollisuudet päästä auton alle ja tuli mieleen, jos nostaisin ketjutaljalla auton nokan ilmaan. Löytyykö Golfin etupäästä jotakin hyvää ja kestävää kohtaa, josta kestäisi nostaa auton etupään liinalla ilmaan? Mahdollisesti puskurin takaa tai konehuoneesta?

Auto on 1.9tdi ALH.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 27.9.2012 15:35

Muita hyviä ideoita? :)

Tunkki ja PUKIT taitanee olla aika hyvä yhdistelmä auton nosteluun ja TUKEMISEEN.
Tuovottavasti et ainakaan meinannut mennä taljan varassa olevan auton alle...
Se talja kyllä on muuten hyvä apu tuossa hommassa, esim moottorin tukemiseen....

Louke
-
Viestit: 105
Liittynyt: 18.8.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Louke » 27.9.2012 19:23

Jep.
Kyllä on tarkoitus tukea auto edestä ihan kunnolla eikä jättää taljan varaan.
Kun ei oiken ole muita välineitä millä nostaa niin ylös, että laatikko mahtuisi tulemaan hyvin pois.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.9.2012 0:08

Ihan perus hallitunkki? Sillä hilaa ylös ja palikkaa alle että saa uudestaan korkeammalle.

Mutta ei. Ei narun varaan.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 28.9.2012 4:08

Eipä siellä oikein mitään järkevää paikkaa edes ole, mistä pystyisi/uskaltaisi keulasta autoa ilmaan nostaa, ainakaan tekemättä kunnollisia nostokorvallisia ja/tai tukia, mistä nostella. Itse en ainakaan tuohon lähtisi. Talja kun räpsähtää poikki tai sun nostokorvallinen pettää, kun oot pukkia alle laittamassa ja jää käsi/jalka/pää tms väliin, niin ei muuten naurata.

Hallitunkkeja saa muutamalla kympillä, semmoinen hankintaan. Paljon helpompaakin joka suhteessa, ei tarvitse purkaa puskureita eikä konepeltejä pois, että saisi nostettua... Ja ennen kaikkea, se tunkki itsessään toimii tukena, kun nostat autoa. Yksi jännitysmomentti vähemmän.

Gollpero
-
Viestit: 274
Liittynyt: 11.3.2012 13:04

ViestiKirjoittaja Gollpero » 28.9.2012 14:45

Itse otin peugeotista joskus aikojen alussa vaihteiston pois auton ollessa joka kulmasta hallitunkkien päällä....Niissähän on säädettävät korkeudet.

Louke
-
Viestit: 105
Liittynyt: 18.8.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Louke » 2.10.2012 8:41

Nosto tuli tehtyä kahdelal taljalla. Rautapalkki laitettiin poikittalin auton alitse eturenkaista vähän taaksepäin ja nostettiin kahdella taljalla rautapalkin päistä yhtäaikaa. Kun auton nokka oli tarpeeksi ylhäällä laitettin rautapalkin alle sopivat palikat ja löysättiin taljat niiden varaan. Sähkökäytöinen vanha lavanostin oli hyvä apuväline moottorin ja laatikon nostoon ja laskuun.

Edestä ei kyllä löytynyt mitään kohtaa, mistä uskoltaisi nostaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 27 vierailijaa