Automaattilaatikko pamahti jumiin ja tuli ostettua avk:lta rusinaksi ajettu Portteri joka saa toimittaa elinten luovuttajan virkaa. Manuaalilaatikko ja polkimet meni paikoilleen ilman sen kummempia ongelmia mutta sitte päästäänkin johtotehtäviin joista näin äkkiseltään tulee mieleen ainakin pari kysymystä...
1: Auto ei starttaa virtalukosta? Ilmeiseti jotkin karvat pitää yhdistää että ecu luulee laatikon olevan P-asennossa? Mitkä karvat? Itse laitetusta napista lähtee käymään ja laatikko tuntuu pelaavan pienen koeajolenkin jälkeen.
2: Mistä löytyy pakkivalojen johdot tuon automaattilaatikon jäljiltä? Pakkivalokytkin toimii mutta ei kai johtoja tarvi takavaloille asti uusia?
3: Hehkun merkkivalo vilkkuu auton käydessä? Tämä ilmeisesti voi liittyä jarruvaloihin jotka sain jo toimimaan mutta tarviiko vikamuisti nollata?
4: Saako ecun muutettua manualilaatikolle yhteensopivaksi VCDS:llä?
5: Voiko automaatin johtonipun repiä surutta pois vai pitääkö siinäkin ottaa jotain huomioon?
Siinäpä nyt ensi hätään kysymyksiä mihin tarvis vastauksia, yritin haulla katella mutten löytänyt asiasta tyhjentävää tietoa... Ja lisää kysymyksiä tulee varmaan vielä mutta työnteko rajoittaa niin pirusti näitä harrastuksia ettei tiedä mikä päivä tai mikä viikko projektia pääsee jatkamaan.
T4 automaatista manuaaliksi; muutama kysymys...?
Valvoja: ffp jäsenet
1. Automaatissa on hieman erilainen virtalukko kuin manuaalissa. Ota suojamuovi virtalukon yläpuolelta pois. Siinä on vipu, joka pitää olla muistaakseni P tai N asentoa vastaavassa kohdassa, että avain suostuu siirtymään starttausasentoon. Olikohan niin, että vain P-asentoa vastaavassa kohdassa avain suostuu lähtemään pois lukosta.
2. Löytyisköhän TCU:lta kuskin jalkatilasta renkaan päältä? Automaattilaatikon manuaali meni entisen auton mukana, niin en voi tarkistaa oikeaa pinniä.
3. Jarruvalokatkaisimen vaihdon jälkeen ei jää vilkuttamaan henkua. Muistaakseni automaatissa ja manuaalissa on pikkuisen erilainen katkaisija (automaatissa ainakin pitempi), vaikkakin motonetti tarjoaa samaa osaa (ei ainakaan itsellä toiminut automaatissa). Kannattaa lukea vikamuisti, jos siellä olisi jotain muita koodeja.
5. Kai tuota voisi varovasti kokeilla irroittamalla TCU:n piuhan ja katsoa miten auto suhtautuu siihen.
2. Löytyisköhän TCU:lta kuskin jalkatilasta renkaan päältä? Automaattilaatikon manuaali meni entisen auton mukana, niin en voi tarkistaa oikeaa pinniä.
3. Jarruvalokatkaisimen vaihdon jälkeen ei jää vilkuttamaan henkua. Muistaakseni automaatissa ja manuaalissa on pikkuisen erilainen katkaisija (automaatissa ainakin pitempi), vaikkakin motonetti tarjoaa samaa osaa (ei ainakaan itsellä toiminut automaatissa). Kannattaa lukea vikamuisti, jos siellä olisi jotain muita koodeja.
5. Kai tuota voisi varovasti kokeilla irroittamalla TCU:n piuhan ja katsoa miten auto suhtautuu siihen.
Kiitos paljon vastauksista. Tarkoititko tomiix vipua josta menee vaijeri kepille? Automaatin johdot otettu pois, ei ollut muuta vaikutusta ku mittaristosta sammu vaan vaihdenäyttö. Pakkivalo väliaikaisesti uudella johdolla mutta täytyy vielä tutkia niitä liittimiä jalkatilasta. Jarruvalokatkaisijan laitoin varaosa-autosta joka toimii myös. Auto muilta osin kasassa mutta sisuta vielä tekemättä, oli kuin pommin jäljiltä ja varaosa-autossa uutta vastaava... =) Pitää kutsua VCDS-spesialisti kylään kunhan itellä työt antaa myöten niin saa tutkailla "aivoja". Jubilee-keula (VaiMikäSeNytOnVirallisesti?) myös pitäis laittaa vanhan tilalle kunhan saa nyt ensin auton toimimaan niinkuin pitää ja leiman papereihin...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa