Golf mk3 tukkoisuus/nuhaisuus
Valvoja: ffp jäsenet
Golf mk3 tukkoisuus/nuhaisuus
Ostin 100tkm ajetun Kolmos korisen Golffin. Auton on omistanut noin 70 vuotias nainen koko auton suomessa olon. Auto toimii moitteettomasti mutta pientä tukkoisuutta havaittavissa. Missä vois olla vika?
Öljypaine anturin kumisukka(siis se mikä o siinä liittimen päällä) on täynnä oljyä ajon jälkeen, millanen tiiviste mahtaa olla?
Sit vielä toi kytkimen säätö. Miten tehdään ku luin jotai vanhaa topiccia nii sieltä ei selvinny et mihin suuntaan sitä holkkia pitää kääntää et päästää löysät pois?
<edit> Kyse siis 1.8 ADZ koneessa
Öljypaine anturin kumisukka(siis se mikä o siinä liittimen päällä) on täynnä oljyä ajon jälkeen, millanen tiiviste mahtaa olla?
Sit vielä toi kytkimen säätö. Miten tehdään ku luin jotai vanhaa topiccia nii sieltä ei selvinny et mihin suuntaan sitä holkkia pitää kääntää et päästää löysät pois?
<edit> Kyse siis 1.8 ADZ koneessa
Viimeksi muokannut Wolder, 8.9.2012 15:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 20.8.2009 21:25
- Viesti:
Mun avo golffissa vähä samaa
Mun avogolffissa vähä samantapasta vikaa ilmeni heti jakohihnan vaihdon jälkeen. Onko tällöin mahdollista, että hihnanvaihtaja olisi laittanut jaon väärin? Ja jos jaon korjaa, auto kaiketi "korjaantu"?
On mahdollista. Ja tietty korjaantuu jaon asettamalla kohdalleen, jos se on esim. hampaan pielessä. Noin pienellä heitolla ei vielä pääse vauriota syntymään yläkerran puolelle, enemmän jos on jako pielessä, niin melkein purkaisin kannen irti ja katsoisin varmuuden vuoksi, ettei venttiilit ole ottaneet mäntiin kiinni? Viisaammat voivat kertoa miten paljon jaon pitää heittää, että näin tapahtuu.
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 20.8.2009 21:25
- Viesti:
huh
Huh helpotus.. En usko, että jako enempää on pielessä, kun yhden hampaan, koska auto kulkee kuitenkin suht hyvin ja koko kesän olen sillä ajanut noin väärällä jaolla. :) meno takkuaa ja tuntuu arpomiselta noin 3500 rpm asti, ja sit mentiin lähes normaalisti aina punarajoille saakka. Moottorijarrutuksessa paukkuuihan skidisti (poikenneessa) putkessa, muttei pahasti. Ja koneenahan taitaa olla toi sama, kun aloittajallakin omassaan.
Eniten hommassa ärsttää se, ku vääntö on täysin kateissa alakierroksilla jahyvä jos lähtee liikkeelle tyhjäkäynnillä :S
Eniten hommassa ärsttää se, ku vääntö on täysin kateissa alakierroksilla jahyvä jos lähtee liikkeelle tyhjäkäynnillä :S
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 20.8.2009 21:25
- Viesti:
Arvatkaa mitä mulla?
Mulla ei muutosta suuntaan eikä toiseen, eli hihna vinossa.. kerron kuinka käy, kun se "suoristetaan"
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa