tuli käytettyä taas vaihteeksi suuntauksessa taka-akselin vaihdon takia. takapäässä oli aurausta kummallaki puolella. toinen oli ohje-arvojen punaisella ja toinen siinä rajalla.
eli takapäätä pitäis päästä muuttaan. tähänhän on olemassa säätökiekkoja mutta finntestille soitolla selvis että yks löytyy heiltä hyllystä mutta tilaaminen ei kuulostanu olevan ihan heti ensimmäisenä mielessä korkeiden toimituskulujen takia kun joutuu tukkurilta tilaan jolta ei muuten tilauksia pahemmin tehdä.
eli nyt tarvis saada tietoon mistä nuita kiekkoja vois löytyä? yks vähintään mut mielummin kaks varmasti samanlaista.
toki homma hoituis shimmilevyillä mutta tällöin on huomattavasti työläämpi homma (suurella todennäköisyydellä joutuu takapään purkaan useammin)
g3 ja vento takapään aurauksen säätö
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Säädä akselin koriin kiinnittyvistä levyistä auraukset identtisiksi molemminpuolin akselia kääntelemällä. Jossei satu vihreälle kumpikin niin olet saanut kieron akselin, tai siinä on jotain muuta häikkää. Itse sain rullamitan avulla kerralla kohdalleen, jonka sitten tarkistin 4-pyöräsuuntauksessa. Sattuipa vielä parin minuutin päähän erotkin joten ylimääräisiä muljailuja ei tarvittu.
Auraustahan sinne pitää jäädä, jotta auto on vakaa ajettava. Ohjearvona 2mm +/- 1mm.
Auraustahan sinne pitää jäädä, jotta auto on vakaa ajettava. Ohjearvona 2mm +/- 1mm.
pitääpä ottaa laput autosta mistä näkee arvot mitä ne on. mut akselia kääntämällä ei taida saada täysin ohjearvojen sisään. sama vika oli edelliselläkin akselilla. eikös näiden ominaisuus ole että laskettaessa alkaa auraamaan. camberit oli kuitenkin aika ihanteeliset.
viime kesänä kulu oikea takarengas kaikkein eniten. melkein sileäksi muiden ollessa kuitenkin reilusti laillisella pinnalla. n. 4-5mm muissa
viime kesänä kulu oikea takarengas kaikkein eniten. melkein sileäksi muiden ollessa kuitenkin reilusti laillisella pinnalla. n. 4-5mm muissa
No juu, auraus hieman korostuu kun autoa madalletaan äärimmilleen, mutta se ei vaikuta siihen etteikö aurausta pitäisi saada identtiseksi molemminpuolin akselia kääntelemällä. On tuota minunkin Ventoa parhaimmillaan ajeltu liian lähellä maata, eikä se vaikuttanut renkaiden kulumiseen mitenkään. Vaihdoitko akselin korvakotkin akselinvaihdon yhteydessä?
http://i118.photobucket.com/albums/o94/ ... 41F553.jpg
tuossa olis tuo raportti. elikkä akselia kääntämällä ei olla vielä ohjearvojen sisällä vaan tuo ero tasoittuu. akseli tuli laitettua suoriltaan paikalleen ilman mitään mittailua urtsipuslien kanssa.
nyt olis vaan tarkoitus jostain löytää nuo säätökiekot jolla sais nuo arvot kohdilleen. kuten raportista näkee niin cambereihin ei tarvitse koskea vaan ainoastaan auraus pitäis saada kuosiin
tuossa olis tuo raportti. elikkä akselia kääntämällä ei olla vielä ohjearvojen sisällä vaan tuo ero tasoittuu. akseli tuli laitettua suoriltaan paikalleen ilman mitään mittailua urtsipuslien kanssa.
nyt olis vaan tarkoitus jostain löytää nuo säätökiekot jolla sais nuo arvot kohdilleen. kuten raportista näkee niin cambereihin ei tarvitse koskea vaan ainoastaan auraus pitäis saada kuosiin
Nuo arvot ovat jo autodatan ohjearvojen sisäpuolella, joten keskittyisin itse vain säätämään arvot identtisiksi molemminpuolin, jotta kulkukulma saataisiin mahd lähelle nollaa.
Autodatan arvothan ovat auraukselle 0°20' +/- 10', eli tuon 2mm +/- 1mm. Mielestäni sijoitat turhaa rahaa jos lähdet aurauksia kikkailemaan joillain säätölevyillä. Osta niilläkin rahoilla jotain järkevää.. :)
btw, käännä etupään aurausta karvan verran enempi auraukselle. Tulee vakaampi vedättäessä.
Autodatan arvothan ovat auraukselle 0°20' +/- 10', eli tuon 2mm +/- 1mm. Mielestäni sijoitat turhaa rahaa jos lähdet aurauksia kikkailemaan joillain säätölevyillä. Osta niilläkin rahoilla jotain järkevää.. :)
btw, käännä etupään aurausta karvan verran enempi auraukselle. Tulee vakaampi vedättäessä.
mut jos nuo tasoittaa niin puolelleen tulee kutakuinkin 0°24'. onks toi autodatan arvot yhteensä arvoja vai puolelleen? no tuo säädätys ei nyt sinänsä tule itselle juuri mitään maksamaan kun työpaikan puolesta on suuntauslaitteet ja ammattitaito mutta kun tosiaan tuo säätökiekkojen tarve olis mutta mistä. tarkkaa hintaa en saanut kiekoille mutta sano että eihän nuo maksa juuri mitään mutta toimituskulut on mitä on varsinkin jos tukkurilta joutuvat tilaan
edit: entä mitkä on valmistajan ohjearvot?
edit: entä mitkä on valmistajan ohjearvot?
Meinasipa käydä lapsus. Autodatan arvo on siis yhteisarvo. Luki niin moneen kertaan taulukossa että väärä tulkinta meinasi syntyä. :)
Eipä tuosta siltikään kovin suurta arvojen ylitystä tule. Johtunee siitä että se sinun kopperohan lie suhteellisen matala myös taka-akselilta? Voithan toki hienosäätää, mutta ei kyllä tarpeellista. Kulkukulma vain nollaan niin en usko että ainakaan epätasaisesti akselilla renkaat kuluvat.
Eipä tuosta siltikään kovin suurta arvojen ylitystä tule. Johtunee siitä että se sinun kopperohan lie suhteellisen matala myös taka-akselilta? Voithan toki hienosäätää, mutta ei kyllä tarpeellista. Kulkukulma vain nollaan niin en usko että ainakaan epätasaisesti akselilla renkaat kuluvat.
hommat edenny eli joutu itse metsästään eibachin tuotekoodin noille shimmeille ja lapinjärvelle soittoa ja löysivät kyseisellä koodilla vastaavan tuotteen. parin viikon toimitusaika.
jos joku muu tarvitsee niin ainaski ventoon sopivat shimmit 5.75200K
varmasti käy muihinki malleihin mutta ei tarkempaa tietoa
jos joku muu tarvitsee niin ainaski ventoon sopivat shimmit 5.75200K
varmasti käy muihinki malleihin mutta ei tarkempaa tietoa
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa