Eli kyseessä on siis Volkswagen Golf 5D Variant 1,9 TDI Automatic 1J/250, vuosimallia (09)/2004.
Aamulla kun käynnistää auton, voi olla ettei auto lähde peruutusvaihteella
ollenkaan liikkeelle. Kun hetken odottelee, niin sitten se aivan kuin herää yhtäkkiä ja lähtee
liikkeelle. Kun kääntää auton ympäri ja lähtee eteenpäin, niin auto lähtee liikkeelle muttei vaihda vaihdetta isommalle ykköseltä. Vaikka yrittäisi vaihtaa tiptronikilla isommalle niin ei vaihda.
Jos laittaa vaihteen vapaalle ja sammuttaa moottorin auton vielä ollessa liikkeellä, sen jälkeen käynnistää moottorin uudelleen ja laittaa vaihteen D:lle, niin vaihteet vaihtuvat kuin ei olisi mitään vikaa ollutkaan. Vaihteet toimii moitteetta, vaihtaa sujuvasti sekä isommalle että pienemmälle. Nyt jos auton sammuttaa, ja lähtee uudelleen liikkeelle niin kaikki toimii oikein. Eli vika vaivaa lähinnä auton seisottua useamman tunnin paikoillaan.
Auto on käytetty Bosch Ohjainlaite diagnoosissa:
"VW vaihdeautom. 5-vaiht.09A/B vikamuisti tuli vastaus 028C vaihteenvalvonta epäloogin.signaali vikojen määrä 1"
Mitä tuo mahtaisi tarkoittaa? Jonkinlaista sähkövikaa ollaan arveltu. Auto kävi huollossa, ja siitä on vaihdelaatikko tarkistettu, mitään vikaa ei löytynyt.
/lisäys:
Näköjään ainakin kerran jumitti ykkösvaihteelle kaupungissa ajaessa... Mutta tuolla moottorin sammuttamis hommelilla lähti taas toimimaan.
Golf -04 ja automaattilaatikko oikuttelee
Valvoja: ffp jäsenet
Tänään ei meinannut mennä pakki päälle ei sitten millään. Eteenpäin lähti kyllä vetämään, mutta alko talo tulemaan kovasti eteen... Sammuttelin ja käynnistelin autoa, ramppasin vaihdekeppiä, kaasuttelin... Sitten yhtäkkiä pakki löyty, ja pääsi peruuttamaan pihasta pois. Ja eteenpäin lähtiessä ykköstä isompaa ei taas löytyny ennenku käynnisti vauhdissa moottorin uudelleen...
No selkeästihän siellä sitten jokin sähkövika on kun tuollaisen vikailmoituksenkin antanut.
Iitselläni '99 Tippari valitti input speed sensorista, mutta luultavasti vika oli enemmänkin koko johtosarjassa, joka siis sinunkin kannattaa vaihtaa / vaihdattaa kun loota on auki. Itsellä ainakin oli selvää että yli 200 tkm kuumissa öljyissä lillunut johtonippu on aika valmista kauraa ja voi aiheuttaa minkä tahansa oireen.
Kyllä noita "oikeat" automaattihuoltajat osaa katsoa ja korjata, eikun hakuun omalta paikkakunnaltasi moinen.
TT
Iitselläni '99 Tippari valitti input speed sensorista, mutta luultavasti vika oli enemmänkin koko johtosarjassa, joka siis sinunkin kannattaa vaihtaa / vaihdattaa kun loota on auki. Itsellä ainakin oli selvää että yli 200 tkm kuumissa öljyissä lillunut johtonippu on aika valmista kauraa ja voi aiheuttaa minkä tahansa oireen.
Kyllä noita "oikeat" automaattihuoltajat osaa katsoa ja korjata, eikun hakuun omalta paikkakunnaltasi moinen.
TT
Muutama samantyyppinen vika löytyi nettiä selaamalla, vielä kun jaksaisi käännellä nuo sivut suomeksi...
http://forums.triplezoom.com/showthread.php?1914873-Gear-Monitoring&s=ddf5ae1620acad3a84864ccbfdbd603a
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3823040-tiptronic-with-gear-monitoring-fault...
http://forums.fourtitude.com/showthread.php?1909339-Trans-shifting-funny-got-codes-cleared-them-%28one-comes-back-though%29-now-some-questions
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00652
http://forums.triplezoom.com/showthread.php?1914873-Gear-Monitoring&s=ddf5ae1620acad3a84864ccbfdbd603a
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3823040-tiptronic-with-gear-monitoring-fault...
http://forums.fourtitude.com/showthread.php?1909339-Trans-shifting-funny-got-codes-cleared-them-%28one-comes-back-though%29-now-some-questions
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00652
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa