Vetonivelten kesto kunnolla lasketussa autossa? Mk4 yms.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Pete88
-
Viestit: 105
Liittynyt: 26.8.2007 22:02

Vetonivelten kesto kunnolla lasketussa autossa? Mk4 yms.

ViestiKirjoittaja Pete88 » 7.6.2012 6:55

Onko muilla sama ongelma ku mulla ton 1m toledon kanssa, eli kuskin puoleinen sisempi vetonivel ei kestä. Uudella alkuperäisellä nivelellä menee n.20tkm ja sitten alkaa puistaa ja kolista oikealle kääntäessä. Tarvikenivel ei kestä yhtään. Autossa coilit alimmassa asennossa, ja kallistuksenvakaaja poistettu. Kyseessä siis 1,9 tdi toledo 5-vaihteisella laatikolla. Minkään muun nivelen kanssa ei tuota ongelmaa ole, ainoastaan toi vasen sisempi.

Mitään ratkaisua ongelmaan?

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 7.6.2012 7:22

Todennäköisesti nivel pohjaa kun jousitusgeometria on muuttunut paljon. Korjauksena on uusi vetonivel mikä on sentin-pari pidempi tai lyhkäsempi, riippuen pohjaussuunnasta.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 7.6.2012 7:55

Pari kesässä meni niveliä kun oli coileilla auto.

Itse mietin ratkaisuksi vetarin lyhentämistä. Ei se ongelmaa pois vie, mutta vähentää juuri mainittua pohjaamista.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 7.6.2012 11:03

Olisko fiksumpi vaihtoehto nostaa moottoria?

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 10.6.2012 12:26

Painopisteen nousu ei ikinä ole hyvästä, eli jos vetarien pituutta säätämällä ne saa kestämään, se on parempi ratkaisu.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 10.6.2012 17:12

Tuskin näillä maata raapivaksi madalletuilla autoilla niin kovaa pystyy missään edes ajamaan, että sillä painopisteellä olisi merkitystä. ;)

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 11.6.2012 7:27

Ei se moottorin nostaminen tee muuta kuin haittaa. Ongelmana on se, että alkaa olemaan tukivarret yms. niin villissä kulmassa että vetarilla on ahtaampaa. Konetta nostamalla tulee vielä ahtaampaa.

Ainoa miksi nostetaan konetta on se, että saa öljypohjan vähän ylemmäksi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 105 vierailijaa