Aurauskulman merkityksellinen virhe?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

Aurauskulman merkityksellinen virhe?

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 29.5.2012 19:27

Oli viimekesän aikana pyöristynyt etuset sisäreunoiltaan..

Auto on mennyt kyllä suoraan kuin juna, eikä mitään merkkejä viallisista kulmista ole ollut havaittavissa ratin välityksellä..

Tuossa sitten perinteisellä lankavirityksellä mitasin haritusta -15'

Ajattelin sen olevan ihan OK.-arvo etuvetoiseen autoon, mutta sitten löysin MK6 Golfin arvot (MK5 ei löytynyt, mutta oletin sen olevan sama??) joiden mukaan pitäisi kulmien olla aurauksen puolella 0-20'

Voiko tuo 15 minuutin(0,25 astetta) liikaharitus jo aiheuttaa kulumisessa muutoksia? Varsinkin kun siellä on 170tkm ajetut puslat jne??

Tietysti, jos kulkukulma on kovin pielessä, niin silloinhan todellinen auraus suoraan ajettaessa ei selviä ilman 4 pyöräsuuntausta, mutta auton käytöksen ja takarenkaiden tasaisen kulumisen vuoksi ei se epäillytä suuremmin..

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 29.5.2012 21:09

sopivasti ku on pielessä niin auto voi mennä suoraan. tosin renkaat kuluu perseelleen. käyttäytyykö vesisateella katkoviivojen päältä ajaessa mitenkä?
tosin käyttäisin itse ainaskin tarkastuksessa varmuuden vuoksi.

edit: ja kyllä siellä on kulmissa vikaa jos on selvästi pyöristyny laidalta rengas

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 29.5.2012 21:17

Tuossa oman sportine alustan tehdas-arvot http://tos.pp.fi/images/golf/alusta/suuntaus/etu.JPG
http://tos.pp.fi/images/golf/alusta/suuntaus/taka.JPG

Alustan PR numero löytyy huoltokirjasta


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 40 vierailijaa