T4 öljypohjan sisäpuolelta irtosi kierteet, KIIRE

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

olart78
-
Viestit: 135
Liittynyt: 1.3.2005 22:02

T4 öljypohjan sisäpuolelta irtosi kierteet, KIIRE

ViestiKirjoittaja olart78 » 10.5.2012 21:11

Olin vaihtamassa öljyjä Multivanista. Kun laitoin pulttia takaisin, mutterin kaltainen vastakappale olikin irti öljypohjan sisäpuolelta. Pelkkä 14mm reikä jäljellä. Pelti 1-2mm paksua. Eli kierteitäkään tuohon ei voi tehdä. Mutteri on kyllä ihan siinä huulilla irrallaan, muttei siihen enää saa pulttia kiinni.

Ylihuomenna pitäisi lähteä ajamaan 500km, ja pakko mennä tuolla autolla. Ja sitten vielä takaisin. Millä korjaan nopeasti? Kysellyt jo muutamalta. Suositelleet kumimutteria tai veneentulppaa. Myöhemmin tarkoitus hitsata TIGillä mutteri öljypohjan ulkopuolelle.

Onko kokemusta? Kestääkö nuo kumimutteri tai veneentulppa? Ei ehdi hitsailemaan huomenna. Pikaiset suositukset kiitos.

EDIT: Tuo kumimutteri on jo kestänyt 30km. Vielä jos kestää illalla 60km, niin pääsee hitsaamaan. AD-varaosista löytyi "korjausholkki". Eli sellanen 14mm reikään sopiva holkki jossa kierteet sisällä. Mukana tuli sopiva proppu, joka hitsataan kiinni.

EDIT2: Kumimutteri kesti hyvin tuon 90km. Oli täysin kunnossa. Tiedä vaikka olisi kestänyt seuraavaan öljynvaihtoon. Öljypohjaan hitsaaminen ulkopuolelta ei meinannut onnistua, kun koko ajan valutti lisää öljyä siihen hitsauskohtaan. Tuntien hitsaamisen ja rälläköinnin jälkeen sai siitä jotakuinkin pitävän. Oisko tuolla 1000km reissulla valuttanut öljyä pari desiä. Aamulla auton alla muutama tippa, kun yön seisoo. Pitää joskun paremmalla ajalla hitsata ja antaa valua ensin öljypohjan kunnolla kuiviin.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 72 vierailijaa