Vaihdoin 2007 octaviaan Xenon polttimot uusiin (D1S) ja nyt automaattinen korkeudensäätö ei toimi. Onko vika jossain huolto-ohjelmoinnissa joka pitää käydä nollaamassa vai mikä?
Ratkaisuja, katsastusmies odottelee...
Octavia xenon suuntaus
Valvoja: ffp jäsenet
Nostetaan ja lainataanpa ketjua.
Täällä kanssa samanlaisessa kikottimessa xenonien kanssa vastustaa, ballastit molemmista ilmeisesti hajalla :( Itse kun en näe noissa lähivalo-xenoneissa mitään hyötyä, niin ajatus olisi vaihtaa tuonne tavalliset halogeenipolttimot. Eli onko noissa xenon -umpioissa jotain eroa tavallisiin halogeeni -umpioihin? Ballastit siellä on ja niille muistaakseni menee kaksi johtoa, eli näistä ottaisin virran tavallisille polttimoille?
Täällä kanssa samanlaisessa kikottimessa xenonien kanssa vastustaa, ballastit molemmista ilmeisesti hajalla :( Itse kun en näe noissa lähivalo-xenoneissa mitään hyötyä, niin ajatus olisi vaihtaa tuonne tavalliset halogeenipolttimot. Eli onko noissa xenon -umpioissa jotain eroa tavallisiin halogeeni -umpioihin? Ballastit siellä on ja niille muistaakseni menee kaksi johtoa, eli näistä ottaisin virran tavallisille polttimoille?
Olen vaihtanut, moneen kertaan ja nyt riittää pelleily xenoneiden kanssa.
En sanonut että ei olisi ollenkaan paremmat. Kyllähän ne paremmin valaiseen, mutta itse ajelen suurimmaksi osaksi valaistuilla kaupunkialueilla ja silloin on lähes yks ja sama mitkä polttimot siellä keulalla hohtaa. Lisäksi suurimman osan vuodesta ajan valoisaanaikaan, joten vielä vähemmän kiinnostaa että palaako siellä keulalla yhtään mitään. Pitkille minulla oli xenonit ja ne oli loistavat, mutta katsastukseen ne piti poistaa, koska umpiolla ei ole hyväksyntää xenoneille pitkiin...
Edelleen kysyn että mikä ero on xenonumpiolla ja normaalilla? Onko tavallisessa H7 vai H4?
En sanonut että ei olisi ollenkaan paremmat. Kyllähän ne paremmin valaiseen, mutta itse ajelen suurimmaksi osaksi valaistuilla kaupunkialueilla ja silloin on lähes yks ja sama mitkä polttimot siellä keulalla hohtaa. Lisäksi suurimman osan vuodesta ajan valoisaanaikaan, joten vielä vähemmän kiinnostaa että palaako siellä keulalla yhtään mitään. Pitkille minulla oli xenonit ja ne oli loistavat, mutta katsastukseen ne piti poistaa, koska umpiolla ei ole hyväksyntää xenoneille pitkiin...
Edelleen kysyn että mikä ero on xenonumpiolla ja normaalilla? Onko tavallisessa H7 vai H4?
Onko tavallisessa H7 vai H4?
Ei kumpikaan vaan ihan oma kaulus. Jälkiasennussarjat on eriasia kun ne on nimenomaan tehty jälkeen-päin asennettaviksi halogenin paikalle.
No jos et tarvi päivällä xenonia niin laita DRL valot. Ei kulu valot ja kyllä se auton seuraava omistaja viimeistään arvostaa niitä xenonvaloja jos sinä et. Pimeällä jos ajelet Xenonpitkillä ja sitten vaihdat lyhyille niin ois niinku sokeaksi tullut kun valoteho on niin ääripäistä. Siinä oikeesti ON eroa onko 55W vai 35W xenon.
En vaan ymmärrä tätä alaspäin tuunaamista. Isän T4:sen ensimmäinen omistaja oli "säästänyt" ja asentanut itse autoon vanhan kasettimankan jossa ei ollut niitä "ISO" liittimiä vaan ne erilliset 80-luvun kaiutinpistokkeet. Leikkureilla vaan liittimet palasiksi ja ne vanhat navat auton piuhoihin. Ei sitten asennettu uutta mankkaa helposti enää koskaan. Ja se oikea ISO adapterihan ois maksanut varmaan sen 5 euroa tarvikeliikkeessä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”