Kokemusta kellää 8v vs 16v

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Matox
-
Viestit: 20
Liittynyt: 20.2.2012 22:03

Kokemusta kellää 8v vs 16v

ViestiKirjoittaja Matox » 20.2.2012 22:09

Morjes. Omistan ite VW GTI mk3 16v. Ajattelin hankkia itselleni varaosaauton ja noita 8v ois hyvin runsaasti tarjolla.
Eroaako kyseiset mallit miten vaihdelaatikoilta, ja moottorilta?
Käytetäänkö näissä malleissa samaa lohkoa, vai onko lohkoissa eroa?

Ei oikein tunnu mistään löytyvän tarkkaa informaatiota, niin josko teillä hyvä fooruminväki sitä olisi. :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 20.2.2012 22:30

16v:
-Nestekytkin
-vaijerivälitteinen laatikko 02A

8v:
-vaijerikytkin
-keppilaatikko 020

Nuo ainaki äkkiä tulee mieleen.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 21.2.2012 10:54

Mk3:n 2.0 moottorit on kaikki korkealla lohkolla (sama kuin 2.0 16V ABF). Juuri muuta samaa tuossa 8V moottorissa ei taida ollakaan. Männät ja kiertokanget on erilaiset (erikokoinen yläsilmä, 8V männissä palotilat).
2E:ssä on joidenkin lähteiden mukaan teräskampiakseli. Uudemmissa 8V koneissa (esim. ADY, AGG) tätä ei ainakaan ole.

Matox
-
Viestit: 20
Liittynyt: 20.2.2012 22:03

ViestiKirjoittaja Matox » 21.2.2012 12:19

Jossain oli puhetta, että 8v lohkossa olis erillaiset vesikanavat, eli tällöin tuo 16v kansi ei siihen soveltuisi. En tiedä pitääkö paikkaansa. Tuntuu niin paljon olevan taas erillaista tietoa:)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 90 vierailijaa