Morjes. Omistan ite VW GTI mk3 16v. Ajattelin hankkia itselleni varaosaauton ja noita 8v ois hyvin runsaasti tarjolla.
Eroaako kyseiset mallit miten vaihdelaatikoilta, ja moottorilta?
Käytetäänkö näissä malleissa samaa lohkoa, vai onko lohkoissa eroa?
Ei oikein tunnu mistään löytyvän tarkkaa informaatiota, niin josko teillä hyvä fooruminväki sitä olisi. :)
Kokemusta kellää 8v vs 16v
Valvoja: ffp jäsenet
Mk3:n 2.0 moottorit on kaikki korkealla lohkolla (sama kuin 2.0 16V ABF). Juuri muuta samaa tuossa 8V moottorissa ei taida ollakaan. Männät ja kiertokanget on erilaiset (erikokoinen yläsilmä, 8V männissä palotilat).
2E:ssä on joidenkin lähteiden mukaan teräskampiakseli. Uudemmissa 8V koneissa (esim. ADY, AGG) tätä ei ainakaan ole.
2E:ssä on joidenkin lähteiden mukaan teräskampiakseli. Uudemmissa 8V koneissa (esim. ADY, AGG) tätä ei ainakaan ole.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 90 vierailijaa