carsporttilainen syö verhokappavalon sulaketta aina kun laittaa kytkimestä kappaan virrat. Mistähän vois alkaa vikaa etsimään, onko jokin "tyyppikeissi".
ahistaa jo valmiiksi moisen pikkuvian etsintä...ei haittaa ajamista mutta haittaa ajatusta.
carsportilaisen sähkövika
Valvoja: ffp jäsenet
Sehän on varmaan oikosulussa sitten.
Soita suoraan Jonassonille ja kysy sieltä apuja. Mua ainakin mielellään auttavat jos on ongelmia heidän tuotteidensa kanssa. Jos sieltä löytys infoa mistä johto menee, missä kytkentä ja onko muilla ollut vastaavaa. Ei kuitenkaan varmaan samalla soitolla selviä kun kuitenkin hetki jo mennyt T4 rakentamisesta. Mutta eiköhän sitä apua tuolta löydy. Timo Jonasson tai Jari Soukkio ovat oikeat henkilöt mutta Jari on just nyt kiertueella niin se tuskin ehtii hirveesti auttamaan.
Soita suoraan Jonassonille ja kysy sieltä apuja. Mua ainakin mielellään auttavat jos on ongelmia heidän tuotteidensa kanssa. Jos sieltä löytys infoa mistä johto menee, missä kytkentä ja onko muilla ollut vastaavaa. Ei kuitenkaan varmaan samalla soitolla selviä kun kuitenkin hetki jo mennyt T4 rakentamisesta. Mutta eiköhän sitä apua tuolta löydy. Timo Jonasson tai Jari Soukkio ovat oikeat henkilöt mutta Jari on just nyt kiertueella niin se tuskin ehtii hirveesti auttamaan.
carsportilta sain tietoa mistä kohdin johdotus on vedetty ja nyt on purettu ja tutkittu. Mutta kyllä kaikki vedot on (toistaiseksi avatut) omin silmin todistettu niin hyvin vedetyiksi, että vaikea kuvitella johtajen ainakaan olevan poikki. Onko kellää vastaavasta kokemusta? mistä seuraavaksi etsisin?
Vielä oireista sen verran verran, että välillä toimi ja välillä ei ja sitten ei enään toiminut ja suleke paloi saman tien. Vaikuttas siis kyllä oikkari-vialta selkeesti. Mutta missä?
Ideoita otetaan vastaan.
Vielä oireista sen verran verran, että välillä toimi ja välillä ei ja sitten ei enään toiminut ja suleke paloi saman tien. Vaikuttas siis kyllä oikkari-vialta selkeesti. Mutta missä?
Ideoita otetaan vastaan.
Laita mittari sulakkeelta kytkimelle lähtevän nastan ja maan välille, valot irti kytkettynä. Kun mittari on kiinni, käyt johdot heiluttelemalla ja liitoksia hieman nykimällä läpi kytkimen molemmissa asennoissa.
Pystyykö kytkimen mittaamaan irrotettuna. Vikahan voi olla kytkimessä, jos kerran molemmat valot ovat irti ja sulake palaa kytkimen päälle laiton jälkeen
Pystyykö kytkimen mittaamaan irrotettuna. Vikahan voi olla kytkimessä, jos kerran molemmat valot ovat irti ja sulake palaa kytkimen päälle laiton jälkeen
Käypi hellan keinukytkimet ,ne on harvoin ,jos ollenkaan oikosulussa.
Edellisessa autossani,carsportin johdot oli oikosulussa sulakkeilta noin 60 cm keskelle päin katkaisjapaneelin alla ,jonkun Vw:n oman tukiraudan päällä lattiasta noin 50 cm ylöspäin.
Noin 6 kpl johtoja oli hierautunut tuohon tukirautaan ja sulaketta poltti.Johdot oli vapaana sen raudan päällä.
Edellisessa autossani,carsportin johdot oli oikosulussa sulakkeilta noin 60 cm keskelle päin katkaisjapaneelin alla ,jonkun Vw:n oman tukiraudan päällä lattiasta noin 50 cm ylöspäin.
Noin 6 kpl johtoja oli hierautunut tuohon tukirautaan ja sulaketta poltti.Johdot oli vapaana sen raudan päällä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 98 vierailijaa