Laturin outo toiminta?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Tekno
-
Viestit: 375
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

Laturin outo toiminta?

ViestiKirjoittaja Tekno » 12.2.2012 22:37

eli kun lyön koneen tulille, niin laturi ei ala lataamaan ollenkaan. Vasta sitten alkaa kun hieman näpäytän kaasupolkimella. Ja sitten lataa ihan normaalisti kaikilla kierroksilla, myös tyhjäkäynnillä, noin 14 volttia latausjännite. Koneena AAZ, ja joku orkkis bosch laturi

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.2.2012 22:40

Herätevirta puuttuu.

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 12.2.2012 23:13

olisko ihan ominaisuus? esim. meillä kahdessa traktoreissa samaa, aina ollut, uudesta asti. Toisen laturi on ainakin Magenti Marinelli (vai miten se nyt kirjoitetaan), ja se laturi on ihan äsken vaihdettu.

Tekno
-
Viestit: 375
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 12.2.2012 23:23

laturissa on kaksi laattaliitintä, toinen "+" ja toinen kolossa oleva, ehkä W ?. ainakin sillä sain jotain eloa kiekkamittariin. "+":sta menee nyt piuha mittaristolle ja laturin merkkivalo toimii kuten kuuluukin.
Eli eikös herätevirta tule merkkivalon kautta? Mutta miks lataaminen alkaa vasta kun kierroksia antaa pikkase.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.2.2012 1:13

Lataaminen alkaa puuttuvasta herätteestä huolimatta itsemagnetoitumisen (vai mikä se oli?) takia kun pyörintänopeus käy riittävän korkeana.

Koitapa mitata mitä jännitettä laturi herätteenä saa. Toinen kokeilemisen arvoinen on syöttää akulta jonkun sopivan lampun läpi jännite niin pitäisi alkaa lataamaan heti.

weikka
-
Viestit: 174
Liittynyt: 16.2.2010 15:59

ViestiKirjoittaja weikka » 13.2.2012 1:47

itselläni teki golf 1.8i (1P) samaa ja syynä oli vanha akku.... akun vaihdoin ja avot alkoi taas toimimaan.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 13.2.2012 3:54

Lainataas topiskia:

Mitenkäs tuollaisessa 1M toledossa sitten laturille on heräte toteutettu? Mittaristossa ei ainakaan syty akun kuvaa, eikä ala lataamaan ennenkuin tosiaan kierroksia nostaa parin tonnin korville että laturi itse-induktoituu. Mittaristohan on näissä jo led-valoilla lie, joten ei lie johdu siitä että olisi polttimo palanut. Onkos laturin herätteelle oma sulake, rele, tms.?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 14.2.2012 10:21

Kyllä se ledin palaminenkin aiheuttaa herätteen puuttumisen.

Tekno
-
Viestit: 375
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 18.2.2012 19:35

http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... TRUCTI.gif

tossa on kuva samannäkösestä layoutista..
onkohan tossa nyt sitte merkkivalon liitäntä "herätteenä" ?

olikos tuo 7v connection sama kuin W-nasta?

Tekno
-
Viestit: 375
Liittynyt: 9.9.2006 13:48

ViestiKirjoittaja Tekno » 19.2.2012 14:21

jaaha, mulla tuleekin +12v tuoho. eli tähän nyt ilmeisesti ei saa kiekkamittaria kiinni

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 19.2.2012 18:34

ifa kirjoitti:Kyllä se ledin palaminenkin aiheuttaa herätteen puuttumisen.


Onkos näitä palaneita ledejä ollut näissä mk4-sarjan vagineissa kovinkin useissa? Hommahan on jännä siinä mielessä että toledo kävi merkkihuollossa laturin vaihdossa josta läimäsivät vain ison laskun perään, mutta kuitenkin vika on vielä olemassa, ehjän laturinkin uusimisen jälkeen. :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 97 vierailijaa