Laturin outo toiminta?
Valvoja: ffp jäsenet
Laturin outo toiminta?
eli kun lyön koneen tulille, niin laturi ei ala lataamaan ollenkaan. Vasta sitten alkaa kun hieman näpäytän kaasupolkimella. Ja sitten lataa ihan normaalisti kaikilla kierroksilla, myös tyhjäkäynnillä, noin 14 volttia latausjännite. Koneena AAZ, ja joku orkkis bosch laturi
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
laturissa on kaksi laattaliitintä, toinen "+" ja toinen kolossa oleva, ehkä W ?. ainakin sillä sain jotain eloa kiekkamittariin. "+":sta menee nyt piuha mittaristolle ja laturin merkkivalo toimii kuten kuuluukin.
Eli eikös herätevirta tule merkkivalon kautta? Mutta miks lataaminen alkaa vasta kun kierroksia antaa pikkase.
Eli eikös herätevirta tule merkkivalon kautta? Mutta miks lataaminen alkaa vasta kun kierroksia antaa pikkase.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Lataaminen alkaa puuttuvasta herätteestä huolimatta itsemagnetoitumisen (vai mikä se oli?) takia kun pyörintänopeus käy riittävän korkeana.
Koitapa mitata mitä jännitettä laturi herätteenä saa. Toinen kokeilemisen arvoinen on syöttää akulta jonkun sopivan lampun läpi jännite niin pitäisi alkaa lataamaan heti.
Koitapa mitata mitä jännitettä laturi herätteenä saa. Toinen kokeilemisen arvoinen on syöttää akulta jonkun sopivan lampun läpi jännite niin pitäisi alkaa lataamaan heti.
Lainataas topiskia:
Mitenkäs tuollaisessa 1M toledossa sitten laturille on heräte toteutettu? Mittaristossa ei ainakaan syty akun kuvaa, eikä ala lataamaan ennenkuin tosiaan kierroksia nostaa parin tonnin korville että laturi itse-induktoituu. Mittaristohan on näissä jo led-valoilla lie, joten ei lie johdu siitä että olisi polttimo palanut. Onkos laturin herätteelle oma sulake, rele, tms.?
Mitenkäs tuollaisessa 1M toledossa sitten laturille on heräte toteutettu? Mittaristossa ei ainakaan syty akun kuvaa, eikä ala lataamaan ennenkuin tosiaan kierroksia nostaa parin tonnin korville että laturi itse-induktoituu. Mittaristohan on näissä jo led-valoilla lie, joten ei lie johdu siitä että olisi polttimo palanut. Onkos laturin herätteelle oma sulake, rele, tms.?
http://img.photobucket.com/albums/1003/ ... TRUCTI.gif
tossa on kuva samannäkösestä layoutista..
onkohan tossa nyt sitte merkkivalon liitäntä "herätteenä" ?
olikos tuo 7v connection sama kuin W-nasta?
tossa on kuva samannäkösestä layoutista..
onkohan tossa nyt sitte merkkivalon liitäntä "herätteenä" ?
olikos tuo 7v connection sama kuin W-nasta?
ifa kirjoitti:Kyllä se ledin palaminenkin aiheuttaa herätteen puuttumisen.
Onkos näitä palaneita ledejä ollut näissä mk4-sarjan vagineissa kovinkin useissa? Hommahan on jännä siinä mielessä että toledo kävi merkkihuollossa laturin vaihdossa josta läimäsivät vain ison laskun perään, mutta kuitenkin vika on vielä olemassa, ehjän laturinkin uusimisen jälkeen. :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 97 vierailijaa