1P Leon DSG startti + käsijarruhäslinki

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Ghzeit
-

1P Leon DSG startti + käsijarruhäslinki

ViestiKirjoittaja Ghzeit » 10.2.2012 10:49

Kysytäänpäs viisammilta kun omat neuvot loppuu turhan aikaisin.

Autona on siis '07 1P Leon, 2,0TDI (BKD) + DSG ja ropleema on seuraavanlainen:

Nyt kun on nämä kovat pakkaset ollu viime viikolla ja osa vielä tälläkin viikolla, niin alkaa noita kylmäkäynnistysongelmia ilmeentyä. Elekää käsittäkö väärin, käynnistyyhän Leoni ja vieläpä herkästi, mutta vain jos parkkeeraat oikealla tavalla. ELI tämä minun tolppapaikka on hitusen kalteva auton perään päin, jos ajetaan parkkiin eikä laiteta käkkäriä vaan annetaan auton valua DSG:n hydraulilukkoa (P-asento) vasten niin voi melko varmasti sanoa että n. -20 startti on tuskaa ja vaatii sen 10 sahaamiskertaa vaikka auto roikassa (lämmityspulssi + 4h kello). Auton kun pyörähyttää toisinpäin ruutuun niin sahaamiset ehkä puolittuu, mutta ilmenevät kuitenkin. Vedäpä sitten käsijarru päälle, pamahtaa kuin palmun alta joka kerta kun ei ole lukkoa vasten ja tästä siirrytään luontevasti 2 kertaa päivässä töihin käkkäri laahaten vaihtelevasti vasemman ja oikean pyörän välillä. Tuota ajoa sitten se 150km päivässä.

Onko kellään ratkasua miten saaha noilla spekseillä oleva Leiska irtoamaan parkkipaikasta ilman käsijarrun käyttöä, tahi miten fiksaan tuon laahaavan käsijarrun. Pitänee selventää että kasijarruvivussa on näin talviaikaan tullut n. 80% kuollutta liikettä joka ei vastaa mihinkään. Vaijeri jumissa jossain ja sillä pitää paloja liki levyä?

Piedro
-

ViestiKirjoittaja Piedro » 10.2.2012 10:56

Viskaat aina koivuhalot renkaiden eteen niin ei pääse auto valumaan :P

Ghzeit
-

ViestiKirjoittaja Ghzeit » 10.2.2012 11:14

:D Noniin kahvit näppäimistölle! Listataan ääni pihakoivun listimiselle, piru kun ei ole Fiskarsia ku sakset ja leipäveitti :D

weikka
-

ViestiKirjoittaja weikka » 10.2.2012 12:24

Ei tartte omaa pihakoivua listiä, minulta saat koivuhalot ni saat leonis parkkiksella pysymään ilman käkkäriä :)
"piru kun ei ole Fiskarsia ku sakset ja leipäveitti :D" meinasin tukehtua kahviini myös :) :) :)

markoantero
-

ViestiKirjoittaja markoantero » 10.2.2012 12:30

Itse laitan aina N asentoon ennen käynnistystä.Käsijarruvaijerit siellä jäätyy,mulla sama ongelma niiden kanssa.

Ghzeit
-

ViestiKirjoittaja Ghzeit » 10.2.2012 18:18

markoantero on keksinyt sen minkä minunkin logiikkamoottori olisi pitänyt hoksata! Olen kokeillu tuota N-päällä käynnistämistä, tietenkin vasta sen jälkeen kun olen kokeillu ensin P-päällä. Eihän se silloin enää herää :D:D Ehkä olis parempi kastroida ittensä että vältyttäis tällasilta vastasuudessa.

Eli se homma ratkes siihe, kiitos vinkeistä vinkeistä. Toinen on vielä jälellä, eli nyt ruvethan vapauttamaan tuota käsijarruvaijeria, että saadaan ne palat irti levyistä. Seleviääkö mitenkään helpommalla kun ei tuo pyörien irroitus hotsittaisi. Tuolahan on kylymä!

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”