Madallettua alustaa IV Golffiin...
Valvoja: ffp jäsenet
Madallettua alustaa IV Golffiin...
Meinasin että tuon meidän kauppakassin (1.4 APE) voisi keväällä tiputtaa alemmaksi.
Säädettävää alustaa olen kiikaroinut ja halusinkin kysellä kokemuksia eli (lue halvoista) alustoista.
Esim tämä -> http://www.autovaruste.fi/shop/index.ph ... ts_id=6499
Olisi kiinnostava tapaus.
Onkohan tuo miten pintakova tuntumalta?
Muita kokemuksia?
Säädettävää alustaa olen kiikaroinut ja halusinkin kysellä kokemuksia eli (lue halvoista) alustoista.
Esim tämä -> http://www.autovaruste.fi/shop/index.ph ... ts_id=6499
Olisi kiinnostava tapaus.
Onkohan tuo miten pintakova tuntumalta?
Muita kokemuksia?
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta täältä ainakin löytyy jotain JOMin sarjoista:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=109999
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=108638
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=158707
Täältä jotain yleistä pohdintaa alustoista (tosin Passattiin):
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=90083
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=109999
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=108638
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=158707
Täältä jotain yleistä pohdintaa alustoista (tosin Passattiin):
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=90083
Noista muista ketjuista ymmärsin sen verran että nuo halvat säädettävät alustat on aika "kovia" tuntumalta ja että vakioiskari ja -40 mm alusta olisi tuntumalta mukavampi ja "pehmeämpi"??
Pitänee varmaan tyytä kiinteään madallukseen kun tuo vakioalustakin on jo vähän kovan tuntuinen =)
Kiitos noista avuista.
Pitänee varmaan tyytä kiinteään madallukseen kun tuo vakioalustakin on jo vähän kovan tuntuinen =)
Kiitos noista avuista.
Ok, sitä etuvakaajaa olen katsellut kun Slamit:lla sellainen maksaa reilut 100 euroa, ei paha....
Mutta siis tuo madallusjousi ja vakioiskari voisi olla siis matalampi kuitenkaan liikaa mukavuudesta tinkimättä. Hyvä tietää, taidan suunnata katseeni siis pelkkiin jousiin....
Onko ne lyhyemmät koiranluut miten "pakolliset" -40 mm madalluksella?
Mutta siis tuo madallusjousi ja vakioiskari voisi olla siis matalampi kuitenkaan liikaa mukavuudesta tinkimättä. Hyvä tietää, taidan suunnata katseeni siis pelkkiin jousiin....
Onko ne lyhyemmät koiranluut miten "pakolliset" -40 mm madalluksella?
Omassani on tuo Eibachin Pro System. Sisältää siis Eibachin Pro Kitin jouset ja Eibachin "omat" iskarit. Madaltaa sen -30 mm eikä ole kyllä liian kova, mutta kuitenkin vakiota sporttisempi. Ainahan se on toimivampaa, kun iskarit ja jouset ovat suunniteltu toimii hyvin yhdessä. Lähtisin mieluummin siis hommaamaan kiinteätä alustasarjaa (iskarit+jouset) kuin pelkästään madallusjousia. Tietty hinta nousee, mut onhan nää hommat kuitenkin katsottava pidemmällä aikatähtäimellä, ei tarvii sit montaa kertaa purkaa..
Pro Systemistä löytyy täältä:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=149561
Nykyisin tuo Pro System on korvattu osittain tällä sarjalla (kannattaa kysyä tarjousta):
http://www.jh-sound.fi/tuning/eibach/b12-pro-kit.html
Pro Systemistä löytyy täältä:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=149561
Nykyisin tuo Pro System on korvattu osittain tällä sarjalla (kannattaa kysyä tarjousta):
http://www.jh-sound.fi/tuning/eibach/b12-pro-kit.html
Itselläkin olisi aika uusia Golfin alusta, takaiskarit jo siinä kunnossa ettei mennyt katsastuksesta läpi. Tuottaa hieman vaikeuksia päättää minkälaisen sarjan sinne sitten laittaisi. Korkeussäädettävä täytyisi olla, että saa talveksi nostettua ylemmäs. Tässäkään ei kannattaisi säästää, mutta tällä hetkellä ei välttämättä ole mahdollisuutta hommata ns. kalliimpia alustasarjoja(Eibach Pro Street S tai H&R mono/twintube mitä olin ajatellut). TA-technixin sarja on edullinen ja siitä näyttäisi olevan hyviä ja huonoja kokemuksia, paikallinen autotarvikemyyjä suositteli kovasti kyseistä sarjaa Volkkareihin, tiä sitte.
Minkälaista alustaa nuista edullisemmista kannataisi katsella tuohon 4Motioniin? Ei mielellään liian pintakova, eikä ole tarkoitus laittaa ihan tonttiin, vaan saada sopiva madallus sekä jäykkyys nykyisen vesisänkyalustan tilalle.
Minkälaista alustaa nuista edullisemmista kannataisi katsella tuohon 4Motioniin? Ei mielellään liian pintakova, eikä ole tarkoitus laittaa ihan tonttiin, vaan saada sopiva madallus sekä jäykkyys nykyisen vesisänkyalustan tilalle.
Oma mielipide tuosta Ta-technixin alustasta: Onhan se pintakova eli aikamoinen kivireki talvella jos tiet huonossa kunnossa, mutta eipä tuollaiselta 300€ alustalta hirveästi voi odottaa. Muuten mutkissa ja asfaltilla kyl pelittää ok. Itellä ollu kahdessa autossa eikä vielä ainakaan ollut mitään murheita kummassakaan alustassa. *kop* *kop*
Mutta jos haluaa budjettiluokan alustaa niin mikäjottei TA-technix olisi hyvä vaihtoehto.
Mutta jos haluaa budjettiluokan alustaa niin mikäjottei TA-technix olisi hyvä vaihtoehto.
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 8.5.2005 20:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 63
- Liittynyt: 17.2.2010 10:58
Itsellä 4 Motion IV Golfissa V-MAXX:in korkeussäädettävä, eli samaa settiä kuin nämä ta-technixit, jomit sun muut halpikset. Hintaisekseen toiminnaltaan ihan OK, mutta sisältyy tähän niitä muttia kumminkin.
Taka iskarit kolisevat jostain kumman syystä vaikka ovat ehjät, olen jopa saanut takuuseen uudet ja sama oli niidenkin kanssa. Pultit ovat varmasti tiukassa, samoiten koiranluut ehjät. Kolina loppui heti kun kävin ajamassa testilenkin ilman takaiskareita. Takaata joutuu 4motionissa jättämään korkeudensäätömutterit pois, jos haluaa renkaat kaaren tasalle.
Etu- ja takapään välillä on selvä ero toiminnassa, etupää on melko jäykkä ja pintakova (kynäjouset). Kun taas takapään jäykkyys on miellyttävempi, sopiva. Näin talvella kovemmilla pakkasilla meinaa rueta jo menemään hermo etupään jäykkyyteen, hytkyttää ja pompottaa vaikka kuinka, muutenkin vaikka tiessä olisi vain pientä epätasaisuutta, tulee näillä helposti sellaista nypytystä ja pompotusta, ei mukava. Omalla kohdallani 65 profiiliset talvirenkaat hieman ehkä pahentavat tilannetta.
Hommasin kyseisen halpis alustan kun ei parempaan varaa ollut ja aluksi kaiken epämiellyttävyyden nielee kohtuu hyvin, kun tietää että oli halpa alusta ja sai sopivan matalaksi ja hyvällä tiellä ihan hyvä ajettavakin...ajan saatossa alkaa vain enemmän ja enemmän kyllä ottamaan pattiin epämukavuustekijät, jäykkyys ja se nypytys. Ja sitten jälkeenpäin olisi valmis vaikka viimeisistä rahoistaan satsaamaan siihen parempaan alustaan. Eli näitä jaksaa/kestää sen vuoden pari. Eikä ole ensimmäinen auto ja alusta, minkä kohdalla itselleni on näin käynyt. Sitä ei vaan meinaa jaksaa uskoa ja oppia. :)
Nyt jos uutta alustaa valitsisin, olisi se Bilstein Sprint B8 iskarit eteen ja taakse, ja näille kaveriksi H&R 50mm jouset ja etupäähän tod.näköisesti 10mm laskevat jousilautaset. Itseasiassa olenkin rakentamassa korkeussäädettäviä iskareita, joihinka saa sovitettua nämä H&R jouset, vakioiskareista alajousilautaset korkeussäädettäviin runkoihin jne...
Progressiiviset kynäjouset olisi kova juttu! ;)
Taka iskarit kolisevat jostain kumman syystä vaikka ovat ehjät, olen jopa saanut takuuseen uudet ja sama oli niidenkin kanssa. Pultit ovat varmasti tiukassa, samoiten koiranluut ehjät. Kolina loppui heti kun kävin ajamassa testilenkin ilman takaiskareita. Takaata joutuu 4motionissa jättämään korkeudensäätömutterit pois, jos haluaa renkaat kaaren tasalle.
Etu- ja takapään välillä on selvä ero toiminnassa, etupää on melko jäykkä ja pintakova (kynäjouset). Kun taas takapään jäykkyys on miellyttävempi, sopiva. Näin talvella kovemmilla pakkasilla meinaa rueta jo menemään hermo etupään jäykkyyteen, hytkyttää ja pompottaa vaikka kuinka, muutenkin vaikka tiessä olisi vain pientä epätasaisuutta, tulee näillä helposti sellaista nypytystä ja pompotusta, ei mukava. Omalla kohdallani 65 profiiliset talvirenkaat hieman ehkä pahentavat tilannetta.
Hommasin kyseisen halpis alustan kun ei parempaan varaa ollut ja aluksi kaiken epämiellyttävyyden nielee kohtuu hyvin, kun tietää että oli halpa alusta ja sai sopivan matalaksi ja hyvällä tiellä ihan hyvä ajettavakin...ajan saatossa alkaa vain enemmän ja enemmän kyllä ottamaan pattiin epämukavuustekijät, jäykkyys ja se nypytys. Ja sitten jälkeenpäin olisi valmis vaikka viimeisistä rahoistaan satsaamaan siihen parempaan alustaan. Eli näitä jaksaa/kestää sen vuoden pari. Eikä ole ensimmäinen auto ja alusta, minkä kohdalla itselleni on näin käynyt. Sitä ei vaan meinaa jaksaa uskoa ja oppia. :)
Nyt jos uutta alustaa valitsisin, olisi se Bilstein Sprint B8 iskarit eteen ja taakse, ja näille kaveriksi H&R 50mm jouset ja etupäähän tod.näköisesti 10mm laskevat jousilautaset. Itseasiassa olenkin rakentamassa korkeussäädettäviä iskareita, joihinka saa sovitettua nämä H&R jouset, vakioiskareista alajousilautaset korkeussäädettäviin runkoihin jne...
Progressiiviset kynäjouset olisi kova juttu! ;)
V-maxx alusta väännetty alle, ihan hyvältä tuntuu muuten mutta tuo mainittu kolina takapäässä hieman ketuttaa. Vakio alustalla ei kuulunut mitään ja kallistuksenvakaajan tangot on ehjät sekä pultit on tarkistettu moneen kertaan että on tiukassa. Eikä ole edes paljoa laskettu. Ja kolinan kuulee niin selvästi, että sellaisen välyksen pitäisi nähdä paljaalla silmällä.
-
- -
- Viestit: 63
- Liittynyt: 17.2.2010 10:58
Ihme iskarit ovat kyllä kun kolisevat. Pitäs jotkut muut tuohon löytää, mutta ei tiedä uskaltaako mitään toisia halpis vaimentimia laittaa tilalle, jos ovatkin samanlaiset. En jaksa uskoa että vaimenninkumi suojineen voisi aiheuttaa tuota kolinaa, kun on kumminkin niin voimakas ääni?
Ja todellakin pulttien tiukkuutta ei voi enää epäillä, seuraava tiukkuus on poikki meneminen jos enää joku ehdottaa että tiukemmalle... :D
Ja todellakin pulttien tiukkuutta ei voi enää epäillä, seuraava tiukkuus on poikki meneminen jos enää joku ehdottaa että tiukemmalle... :D
-
- -
- Viestit: 63
- Liittynyt: 17.2.2010 10:58
Itse aikanaan suljin tuon väljyysmahdollisuuden pois tekemällä ohuen ohuesta pellistä (kaljatölkki) suikaleet pultin ja reijän väliin, näin pultti oli todella tiukka reikään. Ja toisekseen vaikka reikä olisi väljä ja kun pultin lyö todella tiukkaan niin eipä se silmukka pysty siinä liikkumaan enään.
Autona Seat Ibiza ST ja alustana V-Maxxin coilit. Takapää kolahtelee, muuten alusta on miellyttävä ajaa. Hintaisekseen erittäin hyvä ja vertailukohtaa löytyy H&R, Eibach, Bilstein ym. kalliimman merkit.
Alustan asensin uuteen autoon, joten tuskin puslat antaa väljyyttään ääntä. Harmaita hiuksia on aiheuttaneet säädettävät kallistuksenvakaajatangot. Ensimmäinen setti kesti n. 7000 km. Pallonivelet menivät täysin jumiin, jonka jälkeen auto ei kulkenut suoraan millään. Sain takuuseen uudet, joista rasvailin nivelet hyväksi ennen asennusta. Saa nähdä kuinka kauan noi kestää. Paras vaihtoehto olisi jos löytäisi jo valmiiksi lyhyemmät tangot, vinkkejä?
Alustan asensin uuteen autoon, joten tuskin puslat antaa väljyyttään ääntä. Harmaita hiuksia on aiheuttaneet säädettävät kallistuksenvakaajatangot. Ensimmäinen setti kesti n. 7000 km. Pallonivelet menivät täysin jumiin, jonka jälkeen auto ei kulkenut suoraan millään. Sain takuuseen uudet, joista rasvailin nivelet hyväksi ennen asennusta. Saa nähdä kuinka kauan noi kestää. Paras vaihtoehto olisi jos löytäisi jo valmiiksi lyhyemmät tangot, vinkkejä?
Ei ollu väljyksiä, käytin iskarit pois pakoiltaan ja tarkistin vielä kallistuksenvakaajan tangot ja muut kiinnitykset ja kaikki on kiinni. Tänään käytin muutoskatsastuksessa ja kaikki meni ok, katsastus setän kans väänneltiin ja käänneltiin perää nosturilla eikä löydetty mitään ulkoista vikaa. Ihmetteli itsekin kovasti että mikä siellä oikein kolisee.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa