Millaisia ledimoduleita porukka on käyttänyt Golf V:n rekisterikilven valoissa? Käytin ennen alkuperäisissä valoissa lediputkipolttimoita, mutta nuo CAN-BUS ledit eivät tunnu niissä kestävän. Toisen valon kontaktipinnat olivat sulaneet kun valon sisään oli päässyt vettä ja vaihdoin tilalle ebaysta ledivalomodulit, jotka tulevat suoraan alkuperäisten rekisterikilvenvalojen tilalle.
Nuo tilaamani modulit eivät kuitenkaan tykkää toimia kylmällä. Syttyvät katkaisijat kylmänä ja sammuvat hetken kuluttua, vaikka kylmädiagnostiikka on koodattu pois päältä. Kun autoa käyttää hetken ja käynnistää uudestaan niin valot palavat normaalisti ja yleensä toimivat normaalisti myös seuraavassa käynnistyksessä kunhan aikaa ei ole kulunut kovin montaa tuntia. Nyt kuitenkin kovemmilla pakkasilla eivät suostu pysymään päällä ollenkaan.
Mitkä modulit on todettu toimiviksi Golf V / Jetta V / Passat 3C ympäristössä?
Golf V rekisterikilven valot ja ledimodulit
Valvoja: ffp jäsenet
Mikäs virka muuten tolla diagnostiikalla on...tsekkaa aluks meneekö virrat läpi ja jos ei niin sit katkasee?? Vai...?
Joo itellä nyt ebaystä tilatut 3lediset polttimot rekkareissa, toiminut ihan hyvin....aika oem lookki, ei liian kirkkaat tai siniset....parkeissa häikkää....toinen syttyy, toinen ei...käynnistys uudestaan nii skulaa....eri valmistajan kun rekkarivalot....nyt tilattu uudet rekkarivalotoimittajalta parkeiks...kattoo toimiiko ne....
Kaverilla tollaset moduulit audissa...omaan makuun liian kirkkaat ja valaisevat, toimii myös pakkivaloina :)
Joo itellä nyt ebaystä tilatut 3lediset polttimot rekkareissa, toiminut ihan hyvin....aika oem lookki, ei liian kirkkaat tai siniset....parkeissa häikkää....toinen syttyy, toinen ei...käynnistys uudestaan nii skulaa....eri valmistajan kun rekkarivalot....nyt tilattu uudet rekkarivalotoimittajalta parkeiks...kattoo toimiiko ne....
Kaverilla tollaset moduulit audissa...omaan makuun liian kirkkaat ja valaisevat, toimii myös pakkivaloina :)
Eikö sinne mee nuo alkuperäset?
http://shop.ahw-shop.de/vw-golf-6-5k/be ... ssat-polo..
'
Tosin vitoskoppasta ei mainita
http://shop.ahw-shop.de/vw-golf-6-5k/be ... ssat-polo..
'
Tosin vitoskoppasta ei mainita
Slamitin valojen ongelma on puuttuva E-hyväskyntä, eli pahimmassa tapauksessa pomppaa katsastuksessa. Nykyisissä moduleissani tuo hyväksyntä on, mutta toiminta on vähän niin ja näin. Kompromisseja, kompromisseja...
Golf VI:n valot ovat käyneet mielessä, mutta niihinkin pitäisi värkätä lisävastukset ettei tule polttimoherjoja tai vaihtaa CECM uudempaan, jossa bit 18 on mahdollisuus koodata ledivalot. Tämä taas on kallis, joskin houkutteleva OEM-vaihtoehto.
CAN-BUS putkipolttimot ovat poissuljetut jo sen takia, että tosiaan toinen rekisterikilven valo oli sulanut ja majailee nyt jossain päin kaatopaikkaa. Lisäksi nuo ehkäpä 5 erilaista kokelemaani polttimoa ovat aina kestäneet sen n. 4kk ja sitten pimentyneet. On ollut jos jonkinlaista CAN-BUS, ERROR SAFE, yms. lämpösiilillä ja ilman ja kaikki ovat kestäneet yhtä huonosti sekä omassa autossa, että kaverin Multivanissa.
Golf VI:n valot ovat käyneet mielessä, mutta niihinkin pitäisi värkätä lisävastukset ettei tule polttimoherjoja tai vaihtaa CECM uudempaan, jossa bit 18 on mahdollisuus koodata ledivalot. Tämä taas on kallis, joskin houkutteleva OEM-vaihtoehto.
CAN-BUS putkipolttimot ovat poissuljetut jo sen takia, että tosiaan toinen rekisterikilven valo oli sulanut ja majailee nyt jossain päin kaatopaikkaa. Lisäksi nuo ehkäpä 5 erilaista kokelemaani polttimoa ovat aina kestäneet sen n. 4kk ja sitten pimentyneet. On ollut jos jonkinlaista CAN-BUS, ERROR SAFE, yms. lämpösiilillä ja ilman ja kaikki ovat kestäneet yhtä huonosti sekä omassa autossa, että kaverin Multivanissa.
^^
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3173886-DIY-Highline-CECM-Swap
tossa löytyy joku lista noista moduuleista....onko highline vai joku muu...mut mikäs vitsi se on, että pitää siitä oem johdoista kääntää piuhat=?
Mut eikös noita moduulimallisia valoja ole ebay pullollaan...? löytyy varmaan sellaset, missä ei oo 18 superkirkasta valoo :)
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3173886-DIY-Highline-CECM-Swap
tossa löytyy joku lista noista moduuleista....onko highline vai joku muu...mut mikäs vitsi se on, että pitää siitä oem johdoista kääntää piuhat=?
Mut eikös noita moduulimallisia valoja ole ebay pullollaan...? löytyy varmaan sellaset, missä ei oo 18 superkirkasta valoo :)
Anteeksi tyhmä kysymys, mutta miksi polttimon pitää olla CAN-BUS näissä uudemmissa CAN-väyläohjatuissa autoissa? Onko se ainoastaan ledpolttimoiden vähäisen virrankulutuksen vuoksi? Kun esim. T10-kantaisia ledpolttimoita on saatavilla 10wattisia, ja halogeenipolttimon teho esim. parkkivalona on 5W. Tuleeko vikavalo jos polttimo viekin liikaa virtaa?
miksi polttimon pitää olla CAN-BUS näissä uudemmissa CAN-väyläohjatuissa
Vastaus on yksin kertainen. Ei pidä olla.
Autoihin myytävät LEDien ja Xenoneniden CAN-versiot ja/tai CAN-BUS adapterit eivät liity millään tavalla CAN-väylään.
CAN-väylän yleistyessä myös muu elektroniikka on yleistynyt, esim virtapiirien itse diagnostiikka. Näiden adaptereiden tehtävä on "kusettaa" diagnostiikkaa, luomalla virtapiirin hehkulankapolttimon kaltainen vastus ja/tai kuorma.
Koska yleisesti puhutaan virheellisesti CAN-väylän jumalallisesta puuttumisesta koko auton sähköjärjestemän toimintaan, näin ollen tarvike valmistajat ovat todenneet helpoimmaksi nimetä näitä tuotteita CAN-yhteensopiviksi tai CAN-adaptereiksi, vaikka niillä ei olekaan mitään tekemistä itse CAN-väylän kanssa.
Toiset yhtiöt myyvät tuotteita mielestäni fiksummilla nimikkeillä:
http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p9115
Pääsääntöisesti valojen itse diagnoosi seuraa järjestelmän kuntoa annettujen arvojen perusteella. Joskin 10W hehkun tilalle ei voi laittaa 10W LEDiä, koska LEDin antama vastus sammuneena on eri kuin kuormitettuna.
55W ajovalopolttimon tilalle ei välttämättä voi laittaa 100W koska järjestelmä voi tulkita sen oikosuluksi, enkä missään nimessä edes kokeilisi. Koriohjainlaitteen valojen ohjauksen komponentit on mitoitettu tietylle virtakuormalle, virtakuorman lisääminen voi vaurioittaa (polttaa) koriohjainlaitteen.
Esim. Bemareissa ja Volvoissa on käytetty pidempään valo-ohjainlaitteita releiden sijaan, ja monia on hajonnut liian tehokkaiden halogeenien johdosta.
Valojen itse diagnostiikka on merkki/malli (jopa varustelu) kohtaista. Monissa uudemmissa VAG autoissa myös joitain diagnoosin ominaisuuksia voi koodaamaalla muokata.
55W ajovalopolttimon tilalle ei välttämättä voi laittaa 100W koska järjestelmä voi tulkita sen oikosuluksi, enkä missään nimessä edes kokeilisi. Koriohjainlaitteen valojen ohjauksen komponentit on mitoitettu tietylle virtakuormalle, virtakuorman lisääminen voi vaurioittaa (polttaa) koriohjainlaitteen.
Esim. Bemareissa ja Volvoissa on käytetty pidempään valo-ohjainlaitteita releiden sijaan, ja monia on hajonnut liian tehokkaiden halogeenien johdosta.
Valojen itse diagnostiikka on merkki/malli (jopa varustelu) kohtaista. Monissa uudemmissa VAG autoissa myös joitain diagnoosin ominaisuuksia voi koodaamaalla muokata.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 110 vierailijaa