Volkkariin tullu semmoista vikaa, että kun auto on roikassa niin auto ei lähde millään käyntiin. Ilman lämmitystä auto lähtee käyntiin kuin palmun alta. Viime syksynä vaihdoin uuden letkulämmittimen autoon kun vanha sanoi työsopimuksen irti. Samalla luonnollisesti huuhtelin jäähdytysjärjestelmän, vaihdoin uudet nesteet ja ilmasin jäähdytysjärjestelmän. Tässä moottorimallissa on letkulämmitin, joka sijaitsee ylävesiletkussa.
Tänään kerkesin tutkia asiaa tarkemmin. Laitoin auton roikkaan ja letkulämmittimen vastus alkoi hyvin lämpeämään. Annoin auton olla tunnin roikassa, ulkona n. -15 pakkasta. Tulin autolle, virrat päälle moottorinlämpömittari nousi 110 asteeseen ja ei lähtenyt käyntiin. Pyörittelin jonku aikaa konetta, että jäähytysnesteet liikku ja moottorin lämpötila laski mittarin mukaan noin 70 asteeseen. Tämän jälkeen polonen käynnisty hyvin. Olisiko ideoita, mitä tehdä? Tosiaan uusi letkulämmitin on asennettu täsmälleen samaan paikkaan kuten edellinenkin oli (pitkä puikon mallinen vastus, joka menee hiukan lohkon sisään). Letkulämmitin pitäisi olla juuri oikea ko. automalliin ja oli prikulleen samanlainen kuin edellinenkin.
Vw polo 1.6 AEE vm 97, Letkulämmitin
Valvoja: ffp jäsenet
Kiitoksia tiedoista. Ilmeisesti asensin lämmittimen väärään asentoon. Pitää hämmästellä lämmitintä tarkemmin kun pääsee lämpimään talliin. Nyt on pystyny pitämään autoa roikassa turnipsin vinkillä, kiitos. Eli lämpötila-anturin johto pois ennen käynnistystä, kone tulille ja piuha takasin paikoilleen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 94 vierailijaa