Eli tänään alkoi pitämään omituista rutinaa etuakselilta aina kun neliveto kytkeytyy napakasti (eli paikoiltaan esim. jos lähtee reilulla kaasulla lumella ykkösellä tai kakkos vaihteella), mutta ääntä ei kuulu jos neliveto kytkeytyy vauhdissa päälle.
Kuulostaisi siltä että ääni tulee keskeltä etuakselin tuntumasta, taitaa olla turhaa toivoa että olisi vetari tmv. paskana vaan joku kalliimpi nelivedon osa?
Etuakselin ääntely alkoi sen jälkeen kun tuli lähdettyä kakkosvaihteella paikoiltaan paikoiltaan 4000rpm. Vähän omaa tyhmyyttä, mutta en odottanut hajottavani voimansiirtoa lumella leikkiessä.
Lisäksi ajoittain neliveto vaikuttaisi vetävän epätasaisesti jos kaasupohjassa sutii.
Taka akselilta kuuluu aina kova pamahdus kun neliveto kytkeytyy reilulla kaasulla liikkeelle lähtiessä. Tämä pamaus on vissiin haldexille tyypillistä (omassa se ainakin on todella äänekäs PAM).
APUA! :( Ei tiedä mikä näille on tyypillistä ja mikä ei, tuo etuakselin rutina ainakin on ihan uusi oire tässä autossa. Toivottavasti nyt joku osaisi sanoa mikä etuakselissa keskellä rohisee kun sudittaa reilusti paikalta lähtiessä.
Kiire! 4Motion Golf 2003 omituinen ääni etuakselilta?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 14.1.2012 3:45
Kiire! 4Motion Golf 2003 omituinen ääni etuakselilta?
Viimeksi muokannut Golf4Motion, 14.1.2012 5:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 8
- Liittynyt: 14.1.2012 3:45
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Minä en ole vielä törmännyt yhteenkään ehjään haldexiin mikä pamahtelisi kytkeytyessään.
Paikaltaan reippaasti lähtiessä rutinaa kuuluu aina EDL:n ansiosta, se jarruttelee enemmän sutivaa pyörää ja yrittää epätoivoisesti tasata vetoa toiselle puolelle. Oletko tuohon ääneen törmännyt aikaisemmin ja onko ääni nyt erilainen tai voimakkaampi?
Paikaltaan reippaasti lähtiessä rutinaa kuuluu aina EDL:n ansiosta, se jarruttelee enemmän sutivaa pyörää ja yrittää epätoivoisesti tasata vetoa toiselle puolelle. Oletko tuohon ääneen törmännyt aikaisemmin ja onko ääni nyt erilainen tai voimakkaampi?
Eli onko tuo rutina siis samanlaista, kuin ABS:n rutina? Jos on, niin se on vain tuo EDL (sähköinen tasauspyörästön "lukko"), joka jarruttelee ABSeilla sitä enemmän sutivaa etupyörää.
Vauhdissa sutiessa tuota ei luonnollisestikaan kuulu, kun EDL lopettaa toimintansa yli 40km/h vauhdissa.
Eli vaikuttaisi hieman ominaisuudelta, ei vialta...
Vauhdissa sutiessa tuota ei luonnollisestikaan kuulu, kun EDL lopettaa toimintansa yli 40km/h vauhdissa.
Eli vaikuttaisi hieman ominaisuudelta, ei vialta...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 95 vierailijaa