Mitähän tähän lääkkeksi...jom alusta ja piipahdin leimalla nii yllätys oli suurenmoinen kun apukuskin puolelta tolppa valahti alas yläkuopastaan...Ed. omistaja leimannut kyseisellä alustasarjalla ongelmitta...onko joustinjalan tukilaakerin vaihdosta apuja tähän vai mitä pitää ostaa?
Melkoinen kolina.....käy kuopissa..
Vr6 Etutolppa putosi yläpäästä irti korista !?
Valvoja: ffp jäsenet
En ehkä ihan ymmärtänyt, mutta tolpan kuuluukin "pudota" sieltä iskaritornista alas, kun autoa nostetaan nosturilla/tunkilla/millä vaan. Tolpan tukilaakeri on semmoinen kumimokkula, joka vaan lepää sitä tornin yläosaa vasten ja se päällimmäinen lautanen siinä iskaritornin yläpuolella estää läpi asti putoamisen. Eli tolppa ei ole yläpäästään varsinaisesti millään (pultilla/mutterilla) kiinni.
Eli veikkaisin sen sun kolinan nyt johtuvan jostain muusta, kuin tästä. (Väärin kasattu tolppa tms?)
Eli veikkaisin sen sun kolinan nyt johtuvan jostain muusta, kuin tästä. (Väärin kasattu tolppa tms?)
-
- -
- Viestit: 81
- Liittynyt: 21.7.2011 12:15
vaihda vaan molemmat tukikumit, niitten iskareitten ei kuulu pudota autoa nosturille nostaessa, tämän teki mulle selväksi aurauskulmansäätökomppania oman verkun kans. Eivät ruvennu säätämään ennenkun olin yläpään kumit + laakerit vaihdettu. Kuulemma vakiovika VAGgineissa nämä yläpäänkumit, pari vuotta käyttöikä. Kun se tukikumin ja lautasen väli(lautanen joka painaa tukikumia, kiristys päällä) alkaa olla jotain 1,5cm tjsp niin alkaa olla vaihtokunnossa. Auto ei myöskään vetele enää urille noitten vaihdon jälkeen, itellä 205 kumit alla, veteli, noitten vaihdon jälkeen ei vedelly enää. jtn 20e kipale, kannattaa vaihtaa. Alapallonivel, koiranluu yms voi aiheuttaa kolinaa..
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 110 vierailijaa