Täytyy kysellä täälttä kenellä sattuisi olemaan enemmän kokemusta kyseisestä lootasta. Laatikko tuntuu luistavan voimakkaasti kun kiihdytetään nopeudella 0-40km/h tämän jälkeen tosin luisto loppuu lähes seinään ja laatikko pitää kuin liimattu ilmaan minkäänlaisia värinöitä/ luistoja.
Öljyt on nyt viimeisen 20tkm aikana vaihdettu muutamaan otteeseen (se n.2-3l mitä sieltä kerralla saa) jonka seurauksena niiden väri alkaa olemaan hyvinkin lähellä alkuperäistä punaista. Laatikon toiminta on parantunut vaihto vaihdolta mutta tuo "ongelma" ei ole koko operaation aikana muuttunut mihinkään. Kyseiseen laatikkoon en ole suodatinta vaihtanut (tiedän, sanomista tulee) koska koko laatikko pitäisi pudottaa ja purkaa pöydälle atomeihin koska tässä laatikossa ei ole erikseen irrotettavaa öljypohjaa. En kuitenkaan usko että suodatin olisi tukossa koska muuten laatikko toimii/ vaihtää täysin nykimättä tai luistamatta.
Vaihteita vaihdettassa tipin kanssa laatikko ei luista edes kyseisellä 0-40km/h nopeudella.
Eikä tämä ongelma nyt maailmaani ole kaatamassa, mutta kaiken kun pitäisi toimia niin kuin uutenakin, niin tässä sitä sitten ollaan :)
Meinasi unohtua, Bora 1.9TDI 96kw ja laatikko on Jatco 09a ja ajettu 205tkm.
09A Laatikon sielunelämää
Valvoja: ffp jäsenet
Tässä itse itselleni vastatakseni. Aamun netissä pyörineenä olen löytänyt muutaman vastaavan tilanteen tdi clubin puolelta, joissa ongelmat ovat korjaantuneet seuraavalla tavalla:
"Ran the Throttle Body adaptation, and the Trans-Throttle adaptation. Then started the car, and it has shifted fine ever since."
Nyt siis pistetty hieman palikkaa ebay:stä tilaukseen jotta pääsee säätämään. Ilmoittelen kun palikat ovat saapuneet ja adaptoinnit tehty, että miten kävi :)
"Ran the Throttle Body adaptation, and the Trans-Throttle adaptation. Then started the car, and it has shifted fine ever since."
Nyt siis pistetty hieman palikkaa ebay:stä tilaukseen jotta pääsee säätämään. Ilmoittelen kun palikat ovat saapuneet ja adaptoinnit tehty, että miten kävi :)
Nöyp
Nyt on laatikko ja poljin nollattu, vaan ei vika ota laantuakseen.
Nyt pienen tutkinnan jälkee on tultu siihen tulkoseen, että vaihteet nr. 1 ja 2 luistaa niin D:llä kuin tronicinkin puolella. Pitäisi siis jollain ilveellä saada tutkittua onko kyseessä paine puolen ongelma, vaiko kuluneet/ palaneet kitkalevyt laatikon sisuksista.
Jos joltakulta satakunnan alueelta löytyy moinen mittauslaite, että pääsisi paineisiin käsiksi, saapi ilmoittautua :)
Nyt pienen tutkinnan jälkee on tultu siihen tulkoseen, että vaihteet nr. 1 ja 2 luistaa niin D:llä kuin tronicinkin puolella. Pitäisi siis jollain ilveellä saada tutkittua onko kyseessä paine puolen ongelma, vaiko kuluneet/ palaneet kitkalevyt laatikon sisuksista.
Jos joltakulta satakunnan alueelta löytyy moinen mittauslaite, että pääsisi paineisiin käsiksi, saapi ilmoittautua :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 103 vierailijaa