eli perä on ns. löysä, ohitus tilanteessa tuntuu että perä tulee niin ku peräkärry perässä. liukkaalla tiellä jossa on vähänkään uraa tiessä nii tuntuu että niin ku käsijarru olis päällä ja perä meinaa karata kokoajan. missä vois olla vika ku molemmat iskarit, kumet ja jouset on vaihdettu ja laakerit kans että ei sielläkään välystä ole.
niin ja autohan oli vr6 golf mk3
vr6 peräpää vittuilee
Valvoja: ffp jäsenet
Niok:tarkastettu ja hyviltä vaikutti ja viikko sitten katsastuksessakaan ei ollu mitään sanomista.
Omassa Vr6 etupää piti olla kanssa erinomaisessa kunnossa katsatuksen mukaan. Silti 80-120 vauhdissa kun ohitti, niin etupää muljahti aika ikävästi. etupäästä apurungon pultti poikki.
Eli pistä vaan vaihtoon ne takapään puslat.
Saa vaihdettua ihan hyvin itsekkin ex golffiin tuli vaihettua. Puslille kantsii hommata uudet pultit ja mutterit. Itsellä varasin päivän ja ei riittänyt. Päivän entisiä sain pieksää pois ja uusien laitossa meni puolipäivää Prässin tein 3" putkesta ja 10mm kierretangosta.
Power-flexit kuulemma helpommat asentaa....
E: Kannattaapi pyöräyttää kuparitahnaa ihan kunnolla sitten uusiin pusliin kun laittelet paikalleen, mene hieman helpommin.
Power-flexit kuulemma helpommat asentaa....
E: Kannattaapi pyöräyttää kuparitahnaa ihan kunnolla sitten uusiin pusliin kun laittelet paikalleen, mene hieman helpommin.
Viimeksi muokannut A-j-P, 20.12.2011 23:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei sitä välttämättä huomaa, pyydä jotain vaikka istumaan takapenkillä, siellä sen huomaa jos perä nytkähtää. Itsellä viime talvena nastattomat nastarenkaat joissa saatto toki olla urakin vähän sakoilla, niin voin sanoo että tolla; huonot kumipuslat + huonot renkaat oli aika vittumaista ajaa :D Auto ympäri joka mutkassa..
Voiskohan meikäläisen Octaviassa (II -07) olla samankaltaista ongelmaa, mikä ratkaisuksi?
Tuli käytyä tuolla pohjoisessa ja ajettaessa lumista tietä pitkin, johon aura on tehnyt kapeat urat noin 20 cm välein, tuntu kun perä olisi irronnut ja seilannut ajettaessa suoraa tiellä. Joutu oikein käydä tarkistamassa rengaspaineet ja pultien kiinnitykset, mutta sieltä ei ratkaisua löytynyt.
Renkaat on hyvä kuntoiset, että ei niistä pitäisi johtua.
Tuli käytyä tuolla pohjoisessa ja ajettaessa lumista tietä pitkin, johon aura on tehnyt kapeat urat noin 20 cm välein, tuntu kun perä olisi irronnut ja seilannut ajettaessa suoraa tiellä. Joutu oikein käydä tarkistamassa rengaspaineet ja pultien kiinnitykset, mutta sieltä ei ratkaisua löytynyt.
Renkaat on hyvä kuntoiset, että ei niistä pitäisi johtua.
Vanhat puslat saa parhaiten irti tönäisemällä toivottavasti jo metallista irronneen kumiosan pois, sahaamalla sen holkin parilta sivulta halki ja käyttämällä hellää voimaa nuijan kautta. Uretaanipuslat sitten meneekin ihan heittämällä kiinni. Jos näpertelyintoa on ja halajaa homman tehdä kunnolla ja vähemmällä kiroilulla auton alla, niin kannattaa ottaa koko akseli irti korista. 4 pulttia per puoli + jarruvaijerit ja putket irti. Samalla saa vaihdettua myös hapantuneet jarruputket uusiin.
Siinä havainnollistamiseksi oma vr6:n aksila viime keväältä. (Vakaajaa lukuunottamatta sama kuin mk3:n normiakseli)

Siinä havainnollistamiseksi oma vr6:n aksila viime keväältä. (Vakaajaa lukuunottamatta sama kuin mk3:n normiakseli)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 108 vierailijaa