Terve volkkareista en paljoa tiedä niin ajattelin kysäistä seuraavaa.
puhallin puhkuu nelosella kovasti mutta oikeen mistään räppänästä ei tule sitä ilmaa, oisko ne putket siellä irti? vai jotakin muuta? ja miten saa sen kojelaudan purettua missä on lämmönssätimet sun muut?
kiitos jo avusta/muusta jelpistä! :)
vw golf mk3 puhallin!
Valvoja: ffp jäsenet
Olettamus olisi että putket kyllä on paikallaan mut lämmönsäätöpaneelista on vaijeri helpannut.
Vaijereden kiinnityksen saat tarkastettua silleen et poistat lämmönsäätöpotikoiden kehysmuovin.
Käytä pientä talttapää meisseliä ja aikaa koska paneeli saattaa olla kovin kiinni.
Paneelin alta paljastuu neljä ruuvia jotka otat auki ja hiukan säädinpaneelia kallistamalla saat sen aukosta ulos.
Vaijerit on lukittu paneeliin metallisilla "jousilla" ja jos niitä joudut irroittamaan ni varavaisuutta. Jouset ovat tiukassa ja kiinni muovissa joka murtuu helposti.
jos vika ei sieltä löydy ni seuraavaksi tarvitisisi tarkastaa onko vaijeri helpannut puhallin kotelon päästä.
Nyt joudutkin sit purkaamaan tavaraa vähän enemmän tosin purkaaminen on tässäkin tapauksessa nopeasti suoritettu.
-poista keskikonsolin takaosasta tuhkakuppi jonka alta löytyy 2 kpl ruuveja.
-kun ruuvit on auki lähtee käsijarrukahvan ympärys muovi vetämällä taaksepäin paljastaen altaan keskikonsolin takimmaisen kiinnitys mutterin ( muovinen 10mm mutteri)
-tämän mutterin avattuasi kampea vaihdekepin suoja pussi muovikehyksineen ylös ja sen alta paljastuu 2 kpl samanlaisia muovisia muttereita.
-sen jälkeen keskikonsoli on vielä koetaulun alla molemmilta puoliltaan ruuveilla kiinni.
vaihdekeppi ja käsijarrukahva hankaloittavat hieman noiden keskikonsoli muovien pois ottamista mut onnistuu kyllä.
ota sitten vielä koetaulun alapaneeli irti hanttimiehen paikalta ni pääset käsiksi puhallin koneiston vaijereihin sekä puhallinmoottoriin ja etuvastukseen.
Toimiiko puhallin myös hiljasemmilla puhallus voimakkuuksilla? meinaan jos ei toimi ku täysillä on etuvastus paketti sökö.
Vaijereden kiinnityksen saat tarkastettua silleen et poistat lämmönsäätöpotikoiden kehysmuovin.
Käytä pientä talttapää meisseliä ja aikaa koska paneeli saattaa olla kovin kiinni.
Paneelin alta paljastuu neljä ruuvia jotka otat auki ja hiukan säädinpaneelia kallistamalla saat sen aukosta ulos.
Vaijerit on lukittu paneeliin metallisilla "jousilla" ja jos niitä joudut irroittamaan ni varavaisuutta. Jouset ovat tiukassa ja kiinni muovissa joka murtuu helposti.
jos vika ei sieltä löydy ni seuraavaksi tarvitisisi tarkastaa onko vaijeri helpannut puhallin kotelon päästä.
Nyt joudutkin sit purkaamaan tavaraa vähän enemmän tosin purkaaminen on tässäkin tapauksessa nopeasti suoritettu.
-poista keskikonsolin takaosasta tuhkakuppi jonka alta löytyy 2 kpl ruuveja.
-kun ruuvit on auki lähtee käsijarrukahvan ympärys muovi vetämällä taaksepäin paljastaen altaan keskikonsolin takimmaisen kiinnitys mutterin ( muovinen 10mm mutteri)
-tämän mutterin avattuasi kampea vaihdekepin suoja pussi muovikehyksineen ylös ja sen alta paljastuu 2 kpl samanlaisia muovisia muttereita.
-sen jälkeen keskikonsoli on vielä koetaulun alla molemmilta puoliltaan ruuveilla kiinni.
vaihdekeppi ja käsijarrukahva hankaloittavat hieman noiden keskikonsoli muovien pois ottamista mut onnistuu kyllä.
ota sitten vielä koetaulun alapaneeli irti hanttimiehen paikalta ni pääset käsiksi puhallin koneiston vaijereihin sekä puhallinmoottoriin ja etuvastukseen.
Toimiiko puhallin myös hiljasemmilla puhallus voimakkuuksilla? meinaan jos ei toimi ku täysillä on etuvastus paketti sökö.
entäs voisiko raitisilmasuodatin (onko mk3 sellainen?) olla tukossa, tai mahdollisesti tuo lämmityskenno, jos siitä ei pääse ilma läpi, jos se on niin likainen?
tämä vain spekulaatio, mutta borassa ei tahtonut tulla ilmaa kun tuo raitisilmasuodatin oli ihan tukossa (ei oma bora, siinä vaihdettu riittävän usein)
tämä vain spekulaatio, mutta borassa ei tahtonut tulla ilmaa kun tuo raitisilmasuodatin oli ihan tukossa (ei oma bora, siinä vaihdettu riittävän usein)
-
- -
- Viestit: 262
- Liittynyt: 23.9.2005 8:23
Meiän -94 mk3 golfissa ainakin löytyi tuollainen raitisilmasuodatin. Ja oravaa vaille kaikkea muuta siellä oli. Lisäksi se kaukalon ympäristö oli käytännössä komposti eli täynnä mätääntyneitä lehtiä. Auto huurtui todella helposti ja puhallin tuntui todella hengettömältä. Suodattimen vaihdon ja mäyhnän poistaminen jälkeen toimii hienosti.
-
- -
- Viestit: 16
- Liittynyt: 24.10.2011 15:28
joo kiitos poijjaat avusta tosi paljon! tuli tuossa päivällä purettua tuota autoa kuinka OPA minulle neuvvoi! siellä kaikki omasta mielestä oli oolrait. mutta mitenkäs ja mistä toi raitisilmasuodatin sitten löytyy ja onko miten hankala vaihtaa? onko se kuinka kallis?täytyy sitä kokeilla seuraavaksi sitten! itselläkin arsyttävästi lasit huurtuu heti jos vaikka joku muu on kyydissä, ja tällee kun talvi tulee niin ei hirveesti kiinnostas pakastimellakaan ajella! :D kiitos paljon pojat vinkeistä!
-
- -
- Viestit: 16
- Liittynyt: 24.10.2011 15:28
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa