jetta mk 1 kärjettömän sytytyksen asennusongelma (RATKAISTU)
Valvoja: ffp jäsenet
jetta mk 1 kärjettömän sytytyksen asennusongelma (RATKAISTU)
Tuli tuossa päivällä asennettua kärjetön jakaja + puola+ 7-pin ohjainyksikkö. Ongelma on että kone ei yritäkkään startata ja kipinää ei tule ollenkaan. Puolalle tulee virta mut ilmeisesti jakaja ei anna viestiä ohjainyksikölle antaa kipinää tai jotain vastaavaa.... Mikä tässä maksaa??
Viimeksi muokannut Kama03, 4.11.2011 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Yritetään uudelleen. Eli sytytys on kytketty niinkuin kuvassa.
Mistä voi johtua että puolalta ei tule kipinää?
Sytytyksenohjainyksikkö mallia:
Maadoitus tarkistettu ja että puolalle tulee kyllä virta. Voiko virranjakaja olla asennettu niin päi mettää et se ei etes yritä startata, vaikka jakajaa kääntäisi kuin.? ( jos kipinä ylipäätään tulisi tulpalle asti.). Mitä tulis ensimmäisenä mieleen et vois olla pielessä?

Mistä voi johtua että puolalta ei tule kipinää?
Sytytyksenohjainyksikkö mallia:

Maadoitus tarkistettu ja että puolalle tulee kyllä virta. Voiko virranjakaja olla asennettu niin päi mettää et se ei etes yritä startata, vaikka jakajaa kääntäisi kuin.? ( jos kipinä ylipäätään tulisi tulpalle asti.). Mitä tulis ensimmäisenä mieleen et vois olla pielessä?
Ongelma paikallistettu jakajaan.... pininä tulee mut jakaja on asennettu iha päi mettää.... Mitenkä sen nyt sais kohilleen?
Onko jakajan akselin päässä ratas jolloin jakajan saa asennettua moneen asentoon?
Ota ykköspytyn tulppa pois, ja käännä moottoria niin kauan että ykkösen mäntä on yläkuolokohdassa ja ajoitusmerkit kampiakselilla nollissa. Nyt asenna jakaja paikoilleen siten että pyörijä osoittaa kohti ykkösen tulpanjohtoa..
TOIMII!
Nonii, nyt toimii ja komeasti toimiikin, ei oo koskaa mun aikana tuo jetzoni käyny noi nätisti.
No miksi alkuun toiminut?
-Jakajalta lähtevissä 3 johdossa oli värit menneet sekaisin.
-Jakaja oli asennettu aluksi väärin ( ennakko ihan metässä )
-Maadotus sytytyksenohjausyksikölle puutteellinen
-1 johdossa oli liitin todella huonosti kiinni ja tästä ollen huono kontakti.
Noilla opeilla sen sai jo käymään. Kävi todella vaikeasti vaikka kuin virranjakajaa koitti kääntää. Ratkaisu?
- virranjakajan alipaineletkut 2 kpl oli väärin päin.
- Sytytys kohdilleen ja kovaa ajoa ja huoletonta huoltamista.
No miksi alkuun toiminut?
-Jakajalta lähtevissä 3 johdossa oli värit menneet sekaisin.
-Jakaja oli asennettu aluksi väärin ( ennakko ihan metässä )
-Maadotus sytytyksenohjausyksikölle puutteellinen
-1 johdossa oli liitin todella huonosti kiinni ja tästä ollen huono kontakti.
Noilla opeilla sen sai jo käymään. Kävi todella vaikeasti vaikka kuin virranjakajaa koitti kääntää. Ratkaisu?
- virranjakajan alipaineletkut 2 kpl oli väärin päin.
- Sytytys kohdilleen ja kovaa ajoa ja huoletonta huoltamista.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa