Eberspächer savuttaa sinistä kylmänä ja sammuilee.
Valvoja: ffp jäsenet
Eberspächer savuttaa sinistä kylmänä ja sammuilee.
Ostin muutama viikko sitten ocun missä eberi. Savutteli aluks eberi aivan hemmetisti joka loppui sitten parin käytön jälkeen. Tänään aamulla oli +1 astetta ja eberin löin päälle jonka jälkeen näytti siltä että koko keula on tulessa autosta :D Sinistä tuli kun vanhasta raktorista konsanaan.. Hetken päästä sammui ja ei lähtenyt vasta kun kolmannella käyntiin seuraavan kerran.
Mikä näistä yleensä menee? Näkeekö eberin vikakoodeja kellolaitteesta? Kannattaako suosiolla vaihtaa koko laite vai korjauttaa vanhaa?
Mikä näistä yleensä menee? Näkeekö eberin vikakoodeja kellolaitteesta? Kannattaako suosiolla vaihtaa koko laite vai korjauttaa vanhaa?
Meillä oli aikanaan firman portterissa kas ongemana juuri tuo eberin pakoputki, meni useamman kerran tukkoon. Muistaakseni siihen vaihtoivat lopulta huollossa hieman väleämmän röörin, niin loppui oikuttelu.
Eli se putki kannattaa tosiaan ensimmäisenä tarkistaa, on voinut kerätä moskaa sisäänsä, jolloin oireet ovat juuri kuvaillun laiset....
Eli se putki kannattaa tosiaan ensimmäisenä tarkistaa, on voinut kerätä moskaa sisäänsä, jolloin oireet ovat juuri kuvaillun laiset....
Tänä aamuna oli kylmä ja ehdin tutkia laitetteen toimintaa.
ELi pyörittää imupuhallinta ja syöttää ainetta mutta ei vaan starttaa. Joten hommaan siihen hehkun+ sihdin ja vaihdan ne. Tiivisteitä ei ilmeisesti tarvitse hehkun + sihdin vaihtoon?
Tossa eilen lopetti toiminnan kokonaan ja viaksi paljastui pahasti hapettuneet sulakkeet. Nyt kun ne vaihdoin niin kuullostaa koko laite paljon terhakkaammalta eli virtaa ei ole mennyt kunnolla läpi. Mutta äsken käynnistin sen auton ollessa lämmin lykkäs niin paljon savua ettei koko autoa näkynyt, tosin saattoi olla aamulla tullutta palamatonta polttoainetta kun ei startannut. Täytyy illalla kokeilla vielä liekille se.
Mutta hehkun ja sihdin vaihdan jokatapauksessa.
ELi pyörittää imupuhallinta ja syöttää ainetta mutta ei vaan starttaa. Joten hommaan siihen hehkun+ sihdin ja vaihdan ne. Tiivisteitä ei ilmeisesti tarvitse hehkun + sihdin vaihtoon?
Tossa eilen lopetti toiminnan kokonaan ja viaksi paljastui pahasti hapettuneet sulakkeet. Nyt kun ne vaihdoin niin kuullostaa koko laite paljon terhakkaammalta eli virtaa ei ole mennyt kunnolla läpi. Mutta äsken käynnistin sen auton ollessa lämmin lykkäs niin paljon savua ettei koko autoa näkynyt, tosin saattoi olla aamulla tullutta palamatonta polttoainetta kun ei startannut. Täytyy illalla kokeilla vielä liekille se.
Mutta hehkun ja sihdin vaihdan jokatapauksessa.
Nyt on taas eeperissä (D4ws) ongelmia. Kellosta kun laittaa lämmittimen päälle, niin kaikki kuulostaa ihan ok, mutta siinä vaiheessa kun polttoaineen pitäisi syttyä, niin mitään ei tapahdu.
Epäilyksenä on viallinen hehku, mutta eikös tuo eeperi ole niin viisas, että se ei edes lähde päälle, jos hehku on rikki? Muilla vastaavia ongelmia?
Niin ja pakoputkesta tulee polttoainetta tiputtamalla hetken päästä.
Palopesä?
Epäilyksenä on viallinen hehku, mutta eikös tuo eeperi ole niin viisas, että se ei edes lähde päälle, jos hehku on rikki? Muilla vastaavia ongelmia?
Niin ja pakoputkesta tulee polttoainetta tiputtamalla hetken päästä.
Palopesä?
Hittolainen vaihdoin tänään tuon hehkun ja sihdin (ne näytti ihan suht ehjiltä molemmat) niin vika ainakin äsken uusi.. Putsasin myös palopesän ja pakoputken puhdistin/ uusin mutkat
Kylmänä ei meinaa syttyä ei millään... Jäin miettiin tuliko keraamisen hehkun johdot oikeinpäin liittimeen mut eiköhän ne, oiskohan misään kaaviota?.. pitänee vielä leväyttää toi paska auki.. Sit kun starttaa niin humisee komeesti mut käryttää ekan minuutin kauhiasti.. Varmaan palamatonta tavaraa tuolla...
Voiko polttoainepuolelle tehdä mitään, epäilen ettei saa kakkua tarpeeks??
edit: kävin äsken käyttämässä eberiä suoraan dieselsuuttimien puhdistusainepullosta, tiiä vaikka olis pumppu tukossa, loput kaadoin tankkiin, saa nähdä miten lähtee.
Kylmänä ei meinaa syttyä ei millään... Jäin miettiin tuliko keraamisen hehkun johdot oikeinpäin liittimeen mut eiköhän ne, oiskohan misään kaaviota?.. pitänee vielä leväyttää toi paska auki.. Sit kun starttaa niin humisee komeesti mut käryttää ekan minuutin kauhiasti.. Varmaan palamatonta tavaraa tuolla...
Voiko polttoainepuolelle tehdä mitään, epäilen ettei saa kakkua tarpeeks??
edit: kävin äsken käyttämässä eberiä suoraan dieselsuuttimien puhdistusainepullosta, tiiä vaikka olis pumppu tukossa, loput kaadoin tankkiin, saa nähdä miten lähtee.
Kun vaihdatte noita hehkuja, niin kai vaihdatte keraamisen vanhan tilalle?
Jos en ihan väärin muista, niin keraamiselle luvataan 9000 hehkutusta.
(eli käytännössä ikuinen)
Paloputken vioittuminen hydronic malleissa on erittäin harvinaista.
Vaikka ajan myötä sisäpuolen rinkulaan tuleekin halkeama, ei se toimintaa haittaa.
Toki väkivaltaisella putsauksella saa verkon rikki tulpan kolon sisäpinnasta.
Paloputken ja pakoputken karstan putsaus on ihan turhaa hommaa.
Sihdin vaihto ja hehkun ilmareijän putsaus on taas kannattavaa.
Sisälokasuojattomaan portteriin tosiaan kannattaa laittaa pakoputken päähän
haitariputkea pätkä ja kääntää se osoittamaan alaspäin.
Metallihehkutulppa saattaa hajota joskus siten että ei hehku, mutta on
siltikin sähköinen yhteys (ohjainlaite ei huomaa vikaa). Selviää mittaamalla vastus.
Myöskin viallinen ohjainlaite voi kiusata. Saattaa yrittää, mutta ei syty.
(ohjaa puhallinta väärin / väärään aikaan)
Paras tuon vian hakemiseen on harjaantunut korvakuulo.
Palamaton polttoaina kattilassa / pakoputkessa saattaa käryttää yli 15 minuuttiakin.
Jos en ihan väärin muista, niin keraamiselle luvataan 9000 hehkutusta.
(eli käytännössä ikuinen)
Paloputken vioittuminen hydronic malleissa on erittäin harvinaista.
Vaikka ajan myötä sisäpuolen rinkulaan tuleekin halkeama, ei se toimintaa haittaa.
Toki väkivaltaisella putsauksella saa verkon rikki tulpan kolon sisäpinnasta.
Paloputken ja pakoputken karstan putsaus on ihan turhaa hommaa.
Sihdin vaihto ja hehkun ilmareijän putsaus on taas kannattavaa.
Sisälokasuojattomaan portteriin tosiaan kannattaa laittaa pakoputken päähän
haitariputkea pätkä ja kääntää se osoittamaan alaspäin.
Metallihehkutulppa saattaa hajota joskus siten että ei hehku, mutta on
siltikin sähköinen yhteys (ohjainlaite ei huomaa vikaa). Selviää mittaamalla vastus.
Myöskin viallinen ohjainlaite voi kiusata. Saattaa yrittää, mutta ei syty.
(ohjaa puhallinta väärin / väärään aikaan)
Paras tuon vian hakemiseen on harjaantunut korvakuulo.
Palamaton polttoaina kattilassa / pakoputkessa saattaa käryttää yli 15 minuuttiakin.
ohjainlaitevialta vähän vaikuttais toi mun, ohjaa puhallinta miten sattuu... vois vaikka kuvata videolle tuon starttauksen...
äsken kävin testaamassa. starttas hienosti kuten tänä aamuna myös. sammutin noin 5 min päästä ja sen jälkeen uudestaan päälle niin kaikki vaikutti ok:lta kunnes pöhinä loppui ja laite yritti ja yritti käynnistyä.. sammui ja yritti itse uudestaan hetken päästä. toisella kerralla lähti tosi vaivalloisesti savun saattelemana tulille. teki saman päivälle muutaman tunnin seisonnan jälkeen..
ihme värkki, evo webasto toimii toisessa autossa kuin junan hissi..
äsken kävin testaamassa. starttas hienosti kuten tänä aamuna myös. sammutin noin 5 min päästä ja sen jälkeen uudestaan päälle niin kaikki vaikutti ok:lta kunnes pöhinä loppui ja laite yritti ja yritti käynnistyä.. sammui ja yritti itse uudestaan hetken päästä. toisella kerralla lähti tosi vaivalloisesti savun saattelemana tulille. teki saman päivälle muutaman tunnin seisonnan jälkeen..
ihme värkki, evo webasto toimii toisessa autossa kuin junan hissi..
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 111 vierailijaa