Golf mk2 ja tekniikan vaihto GU->ALH

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

Golf mk2 ja tekniikan vaihto GU->ALH

ViestiKirjoittaja Arto S » 9.10.2011 18:45

Luovuttaja-autona toimisi tuollainen -01 vm Cordoba sedani koneen ollessa 1.9tdi 90hv ALH- tyypiltään. Mitenkäs tällainen mylly istuisi kiinnikkeiltään tuohon kakkoskoriseen kolffiin? Sähköt pitänee nakata ja myös mittaristokin koska ajonestot ym sähköinen nopeusmittari on tässä jo? Kaasupoljinkin on toivepoljin. Jokos tämä on pumppusuutin kone vai ei?
Viimeksi muokannut Arto S, 16.10.2011 0:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 9.10.2011 21:27

ihan jakuripumppu on alh kone.. vnt-tekniikalla

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 10.10.2011 8:24

Juu, sitäpä kahtelin minäkin.. Mutta miten koneen kannakkeet passais yks yhteen? :)

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 13.10.2011 23:05

Niin että oisko kellään tietoo kuinka tämä istuis pellin alle? Vetarit ym, laatikon sopivuudet.. Ajoneston ohitus?

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 18.10.2011 22:48

Eikö kukaan oikeesti oo miettiny ikinä tätä muutosta?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 19.10.2011 5:08

Erittäin hyvin istuu. Cordoba tdi koneen kannakkeet on käytännössä samat ku esim. Kolmosgolffissa. Etukannakkeessa on ainakin oma osanumero, mutta silmämääräisesti sekin on sama. Eli tulee kiinni edestä ja takaa kumityynyjen päälle ja vaihteistolle on vielä oma lisätyynynsä.

Suosittelen vaihtamaan cordobasta myös ne itse moottorin kannakkeiden tyynyt, ne on tukevammat ku kakkiksessa.

Jos en väärin muista, niin cordobassa ajonesto ei taida olla edes mittaristossa vaan erillisenä purkkina. Mutta helpoin on vaihtaa moottori, johtosarja ja mittaristo mahdollisimman suurena kokonaisuutena.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 19.10.2011 8:10

Tarjotaan tähän jälleen vanhaa tuttua. Auttanee asiassa. Pajalle.com projekti mkII mallin TDI ja muustakin projekteilusta löytyy tuolta -> http://pajalle.com/cars.php?id=009&lang=fi&page=1

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 20.10.2011 20:25

Olipas kiva saada vastauksia ja kiitos niistä! Mites nuo vetarit sitten asettuisi tuonne? Saa spekuloida jos on aihetta siihen. Tullenen toteuttamaan ens talven aikana tämän projektin.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 21.10.2011 6:29

Eiköhän ne Geen vetarit mee sinne ku vaan heittää. Toki saa sinne muutkin, voithan vaihtaa vaikka cordobasta apurungon ja tukivarret, niin menee cordoban vetareilla.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 28.10.2011 21:34

Kestääkös noi 90 heppasen vetarit kuinka paljon voimaa? Saisko tuosta montako heposta "kohtuudella" irti? Turpo nimittäin vaihdettava nii samallahan se siinä isontuu hieman. Saakos tuosta jotenkin plokattua apsien ja airbagien valoja pois kun niitä ei taida kakkiksessa tarvita?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 65 vierailijaa