Hei
Eli hieman ummikkona vielä volkkarin asioista täytyi tulle tänne kyselemään, vaikkakin samaisesta aiheesta olen foorumeita lukenut, en ole varmuutta viasta saanut vielä selville.
Eli autona siis vw bora 1.8turbo josta löytyy fk:n säädettävät tolpat. Ongelma on siis etupään tavattoman "helppo kolina,mulina,rouhinta miten sen nyt kuvailis. Auton käytin katsastus tarkastuksessa jossa todettiin että tukivarsissa ja raidepäässä ei löysyyttä yhtään. Autoon on tulossa fk:n kallistuksenvakaaja ( http://www.slamit.net/product/6562/fk-k ... tut-autot- ) kiinni, mutta mistä tämä kolina voi johtua mahdollisesti vai lähteekö vakaajalla ongelmat pois ?
Tolpissa on kierrettä laskia nytkin varmaan 3centtiä ? eli huomattavasti alemmas olisi mahdollista päästä.
Autossa myös tärinää aikalailla, mutta uskoisin tämän johtuvan vanteista jotka näyttää olevan millinpäässä jarrusatuloista ym ei oikein sopivat autoon.
Kiitokset jo etukäteen jos joku lähtee asiaa ratkomaan :)
Vw Boran etupään kolina madalluksen yhteydessä Fk:n alusta
Valvoja: ffp jäsenet
Mikä on mitta maasta etuloksun kaareen, jos luokkaa 320mm niin melko varmasti vetari kolisee vakaajaan. Ainakin diisseleissä on paksumpi vetari, joka ottaa pelkääjän puolelta helposti kiinni. Tolpan kierteiden määrällä ei ole mitään merkitystä.
Katso vetaria vakaajan mutkan kohdalta, jos vetarissa on maalissa kulumaa niin olet paikantanut ongelman. Ratkaisu -> nosta keulaa tai uusi vakaaja, joka auttaa ehkä.
Katso vetaria vakaajan mutkan kohdalta, jos vetarissa on maalissa kulumaa niin olet paikantanut ongelman. Ratkaisu -> nosta keulaa tai uusi vakaaja, joka auttaa ehkä.
kävin tuossa nopean mittauksen ottamassa että maasta lokasuojan kaareen oli 62senttiä ja lokasuojan kaaren reunasta vanteen n. keskikohtaan oli 33senttiä.. ? Tänään laitoin 15mm keskittävät spacerit eteen ja katselin samalla vetareita ja vakaajantankoa niin mitään huomattavaa maalilohkeamaa tai muuta ei äkkiseltään näkynyt ?
Autolla on ajettu reilu 140tkm eli ei pitäisi paljon olla ? toki etuvetoisessa nämä kovilla ovat. Tuota noin eli täytyypi seuraavaks varata joku huoltopaikka missä vaihtavat tuon fk vakaajan paikoilleen ja vaikka käskia katsoa onko löysää koiranluissa. mutta onko tässä tapauksessa tarpeellista vaihtaa lyhyemmät/säädettävät koiranluut kun autoa on madallettu ja kun vaihtaa tuon fk vakaajan ? pystyykö vaihtamaan myös normaalis koiranluut vain tilalle ?
Tampereella tuntuu vain olevan melkoiset jonot huoltoon ainakin vw omaan ja kalliimpaan..tietty vois johk nyrkkipajaankin viedä. Olisko kellään ideoita tampereen suunnalta missä tälläistä kannattaisi suorittaa ? itse vois myös vaihtaa, mutta parkkiksella ei kaameesta innosta lähtiä auton alle.
Tampereella tuntuu vain olevan melkoiset jonot huoltoon ainakin vw omaan ja kalliimpaan..tietty vois johk nyrkkipajaankin viedä. Olisko kellään ideoita tampereen suunnalta missä tälläistä kannattaisi suorittaa ? itse vois myös vaihtaa, mutta parkkiksella ei kaameesta innosta lähtiä auton alle.
-
- -
- Viestit: 27
- Liittynyt: 22.8.2010 2:00
Elinämä auttaisi vastaavaan ongelmaan? Ja ei itsellä ole kun 35cm kaaresta keskiöön ja raapii vetariin...
-
- -
- Viestit: 27
- Liittynyt: 22.8.2010 2:00
Minkälaiset vakaajatangot teillä oikein on? Mulla tarvis ainakin olla pitemmät koiranluut ettei vakaaja pystyis ottamaan kiinni vetariin...
[img]Havainnollistaminen[/img]
Joten selittäkääs nyt mulle miten nuo lyhkäsemmät koiranluut auttaa asiaa? Luulis et pahentais vain.. Näin ainakin omassa autossani.. VALAISKAA!
[img]Havainnollistaminen[/img]
Joten selittäkääs nyt mulle miten nuo lyhkäsemmät koiranluut auttaa asiaa? Luulis et pahentais vain.. Näin ainakin omassa autossani.. VALAISKAA!

Tuo kuva selittänee.
Eli madallettaessa vakaajatanko kääntyy niin, että vetoakseli tulee suhteessa taaemmas tuohon vakaajan kaareen nähden. Lyhyemmällä vakaajan välitangolla saadaan tuota vakaajan kaarta tuotua myös taaksepäin, jolloin vetari ei enää ota vakaajaan kiinni.
Eihän se vetari (maltilisesti) madaltaessa tuonne vakaajatangon kaaren ylimpään kohtaan kiinni ota...
Jos meinaatte madaltaa autoa "oikeasti", niin sitten uutta vakaajaa peliin. Fiksuin ratkaisu tuohon olisi ehkä tolpat, joissa on "4motion" vakaajan välitangon kiinnitykset ja 4motion vakaaja + välitangot. LikeTHIS. Loppuu se miettiminen, että ottaako kiinni vaiko eikö. ;)
-
- -
- Viestit: 27
- Liittynyt: 22.8.2010 2:00
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 93 vierailijaa