Tuommoinen 2000-2004 vuoden-auto suunnitelmissa. Mitahän kannattaa ottaa ostaessa huomioon. Yhdessä tarjokkaassa ainakin nokkaakseli vikaa ja ruosteen hipsua ovien listojen alla. yksilö vm.2003 250thkm.
Onko kukaan foorumilaisista vaihtanut nokkia ja kuinka laaja projekti oli kyseessä? Merkkiliike arvioi hinnaksi 8000e. sisältää uudenmalliset kannet ja työn.
Toinen kyssäri olisi navi+ audiojärjestelmän päivitys. merkkiliikkeessä karttapäivitys kustantaa 400e. Saiskohan näitä päivityksiä netistä tjms?
Audi A6 allroad 2.5 tdi "tyyppiviat?"
Valvoja: ffp jäsenet
8000€ hoh hoh. Siihen rahaan vaihtaa nokkaheebelit jo 5 kertaan. :D
Aiheesta on paljon keskustelua ja haku palvelee tässäkin asiassa varsin hyvin.
Diffas vois sitten hommata mulle parin tehdasuusia rullakansia tiivisteineen ja jakopään osineen, kun kerran tuohon rahaan ( 8000 euroa / 5 = 1600 euroa?)
saapi.
Voisin minäkin 2.5 tdi V6:n sitten laittaa...
Tähän yksilöön ilmajouset vaihdettu merkkiliikkeessä hiljattain. kuulemma 2000e.
Posted: 7.9.2011 3:30 Post subject:
8000€ hoh hoh. Siihen rahaan vaihtaa nokkaheebelit jo 5 kertaan. :D
Aiheesta on paljon keskustelua ja haku palvelee tässäkin asiassa varsin hyvin.
diffas Mistä saat töineen minkäänlaiset nokka-remonttiosat 1600e.?
Posted: 7.9.2011 3:30 Post subject:
8000€ hoh hoh. Siihen rahaan vaihtaa nokkaheebelit jo 5 kertaan. :D
Aiheesta on paljon keskustelua ja haku palvelee tässäkin asiassa varsin hyvin.
diffas Mistä saat töineen minkäänlaiset nokka-remonttiosat 1600e.?
Nokka heebelit on about 700e ja työ nyt paikasta riippuen 400-700e. Sit jos samalla vaihtaa jakopäänosat niin saa lyödä joku 400e vielä lisää.
Meil on täällä käytössä semmoinen asia kuin internet, jossa huhun mukaan voi harrastaa vähittäistuontia ja ei ole pakko tyytyä merkkiliikkeen tarjoamiin hintoihin. ;)
Axi, voin hommata jos maksat. ;)
Tosin tehdasuuden koneen saa Laakkoselta jo 8000e hintaan, et en tiiä kannattaako siin rempata enään. :D
Meil on täällä käytössä semmoinen asia kuin internet, jossa huhun mukaan voi harrastaa vähittäistuontia ja ei ole pakko tyytyä merkkiliikkeen tarjoamiin hintoihin. ;)
Axi, voin hommata jos maksat. ;)
Tosin tehdasuuden koneen saa Laakkoselta jo 8000e hintaan, et en tiiä kannattaako siin rempata enään. :D
On kyllä tämmöseen kustannustehokkaaseen autoiluun tottuneelle melkonen bingorivi tuo otsikon auto. Ehkä potentiaalisesti vikaherkin/kallein konsernin auto hankintahintaan nähden :D
V6 tdi, tukivarsiviidakko, oem bägialusta, neliveto, enää puuttuu tippiloota joka paskoo alleen.
Eikä tarvi kenenkää ruveta puolustelee seuraavilla reploilla:
"ihan hyvä toi moottori on kunhan vaihtaa uuden mallin kannet"
"ei näistä malleista tippilootat hajoa, on parhaita automaatteja konsernissa"
"on siihen noilla kilsoilla jo vaihdettu kertaalleen koko setti tukivarsia"
Jokainen em. kohde on jotenki kliseisesti vaan niin potentiaalinen murheenkryyni että itse kiertäisin koko laitoksen kaukaa.
V6 tdi, tukivarsiviidakko, oem bägialusta, neliveto, enää puuttuu tippiloota joka paskoo alleen.
Eikä tarvi kenenkää ruveta puolustelee seuraavilla reploilla:
"ihan hyvä toi moottori on kunhan vaihtaa uuden mallin kannet"
"ei näistä malleista tippilootat hajoa, on parhaita automaatteja konsernissa"
"on siihen noilla kilsoilla jo vaihdettu kertaalleen koko setti tukivarsia"
Jokainen em. kohde on jotenki kliseisesti vaan niin potentiaalinen murheenkryyni että itse kiertäisin koko laitoksen kaukaa.
Niinpä niin.
Ei tosiaan ole mikään ongelma vaihtaa nokka-akselit, seuraajat ja nostimet sekä hihnat ja kiristimet samalla. Eikä maksa paljon.
Itse vika vaan jää korjaamatta noilla hilppeillä.
Ne laahaimet tippuvat sen takia, että venttiilit takertelevat varsien jumimisen takia.
Todennäköisesti varsien takertelun aiheuttama lisäkuormitus laahaimille ja nokille ne nokat oikeasti syö. Ja karstanpaska tuon takertelun lähinnä tekee.
Pahimpia venttiilien tarttumisia on jouduttu prässäämään koneistamolla irti.
Nokka-akselien ja muiden hilppeiden vaihto ei auta tähän asiaan yhtään.
Tekemisistään vastaava korjaamo käyttää minimissään kannet irti ja koneistamolla, jotta venttiilikoneisto voidaan kunnostaa. Onhan se halvempaa kuin vaihtaa täydelliset rullakannet, erona on takuu ja korjausaika. Eikä rullakeinuista lähde pinnat kulumaan.
"Parhaat" tapauksen pelkkien kuluneiden osien uusinnalla ovat olleet valmiita 200 km jälkeen.
EGR lienee se karstan aiheuttaja. Siihenhän taas löytyy omat lääkkeensä.
******
Tais mennä vähän itse otsikon ulkopuolelle.
Listaan lisäisin ruiskutuspumpun, noin 200 tkm kohdalla on useammasta autosta mennyt pumpun aivot.
Ei tosiaan ole mikään ongelma vaihtaa nokka-akselit, seuraajat ja nostimet sekä hihnat ja kiristimet samalla. Eikä maksa paljon.
Itse vika vaan jää korjaamatta noilla hilppeillä.
Ne laahaimet tippuvat sen takia, että venttiilit takertelevat varsien jumimisen takia.
Todennäköisesti varsien takertelun aiheuttama lisäkuormitus laahaimille ja nokille ne nokat oikeasti syö. Ja karstanpaska tuon takertelun lähinnä tekee.
Pahimpia venttiilien tarttumisia on jouduttu prässäämään koneistamolla irti.
Nokka-akselien ja muiden hilppeiden vaihto ei auta tähän asiaan yhtään.
Tekemisistään vastaava korjaamo käyttää minimissään kannet irti ja koneistamolla, jotta venttiilikoneisto voidaan kunnostaa. Onhan se halvempaa kuin vaihtaa täydelliset rullakannet, erona on takuu ja korjausaika. Eikä rullakeinuista lähde pinnat kulumaan.
"Parhaat" tapauksen pelkkien kuluneiden osien uusinnalla ovat olleet valmiita 200 km jälkeen.
EGR lienee se karstan aiheuttaja. Siihenhän taas löytyy omat lääkkeensä.
******
Tais mennä vähän itse otsikon ulkopuolelle.
Listaan lisäisin ruiskutuspumpun, noin 200 tkm kohdalla on useammasta autosta mennyt pumpun aivot.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 76 vierailijaa