Jarrusatuloiden sopivuus vento 1.8-2.0
Valvoja: ffp jäsenet
Jarrusatuloiden sopivuus vento 1.8-2.0
Edellinen omistaja murjonut ilmausnipan hyvästi satulan sisään joten helpoin vaihtaa koko satula! Joten kysymys kuuluukin että onko 1.8 ja 2.0 8v koneissa samat etusatulat? Vai oisko konsernin muissa vehkeissä samoja satuloita jotka menis heittämällä paikolleen? Auto on vm.96 Vento 2.0 koneella.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kaksilitraisessa voi olla jäähdytetty etulevy, jolloin satula on joko normikapeaa, tai sitten leveämpää mallia - kannattaa varmistaa. Kapean satulan kitaväli on noin 53mm ja näitä löytyy melkein jokaisesta mk3 Golffista tai Ventoista.
Nipan saa muuten näppärästi irti, kun ottaa satulan kätöseen ja laittaa nipan ruuvipenkin väliin. Pelkää satulaa vääntämällä pitäisi lähteä jo nätisti irti. Nimimerkillä "parit satulat jo purkanut ja kasannut".
Nipan saa muuten näppärästi irti, kun ottaa satulan kätöseen ja laittaa nipan ruuvipenkin väliin. Pelkää satulaa vääntämällä pitäisi lähteä jo nätisti irti. Nimimerkillä "parit satulat jo purkanut ja kasannut".
Kiitoksia vinkeistä!
Homma hoidossa, sopiva satula löyty typ85 quattro audista leiman ajaksi lainaan :) Eli on nuita vissiin käytetty samoja satuloita jo muutaman vuoden ajan vag vehkeisä kun audikin on kummiskin vm.83.
Tuo nippa oli tosiaan katkennut satulan sisään, ihan nipan alapäästä ilmausreijän pohjaan ja loppu konstit millä sen pois sieltä sais. Koko komeus oli yritetty korjata jollain pultti viritelmällä millä koitettu saaha pysymään nesteet sisällä mutta hieman heikolla menestyksellä.
Homma hoidossa, sopiva satula löyty typ85 quattro audista leiman ajaksi lainaan :) Eli on nuita vissiin käytetty samoja satuloita jo muutaman vuoden ajan vag vehkeisä kun audikin on kummiskin vm.83.
Tuo nippa oli tosiaan katkennut satulan sisään, ihan nipan alapäästä ilmausreijän pohjaan ja loppu konstit millä sen pois sieltä sais. Koko komeus oli yritetty korjata jollain pultti viritelmällä millä koitettu saaha pysymään nesteet sisällä mutta hieman heikolla menestyksellä.
Neste satulassa ei kumminkaan vaihdu. Ei pitkäkestoinen korjaus.
Määrittele pitkäkestoinen, katsastuksesta ainakin mennyt läpi kahtena vuonna samassa autossa ilman et välillä on joutunut ilmaamaan eikä siellä ilmaakaan ole.....on noita useampaan autoon tehty tuolla tavalla, ainakin kannattaa kokeilla ennenkuin satulan uusii jos se tuosta ilmauksesta on kiinni.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ai jaa, kaikkihan varmaan ne vaihtaa 2v välein eikö :-)
Viimeisen 17v aikana ja suunnilleen toistakymmentä autoja ikäluokaltaan 11-35v omistaneena en ole kertaakaan nesteitä vaihtanut jarruihin sen takia että 2v aikaraja tulee täyteen enkä usko että kovin moni omatoimimekaanikkokaan alkaa niitä erikseen vaihtamaan jos ei muuta ongelmaa ole.
Varmaan olisi pitänyt kuten myös olisi pitänyt ajaa renkailla jossa on pintaa yli 4mm, ei koskaan käyttää pinnattuja renkaita, vaihtaa jäähdytysnesteet säännöllisesti jne.
Tuollaisen n. 500-2000e auton käyttöaika per omistaja on kuitenkin 1-3 vuotta niin ei niihin ihan kaikkia remontteja/huoltoja ole kannattavaa alkaa tekemään edes itse.
Eri asia jos haluaa harrastaa...
Viimeisen 17v aikana ja suunnilleen toistakymmentä autoja ikäluokaltaan 11-35v omistaneena en ole kertaakaan nesteitä vaihtanut jarruihin sen takia että 2v aikaraja tulee täyteen enkä usko että kovin moni omatoimimekaanikkokaan alkaa niitä erikseen vaihtamaan jos ei muuta ongelmaa ole.
Varmaan olisi pitänyt kuten myös olisi pitänyt ajaa renkailla jossa on pintaa yli 4mm, ei koskaan käyttää pinnattuja renkaita, vaihtaa jäähdytysnesteet säännöllisesti jne.
Tuollaisen n. 500-2000e auton käyttöaika per omistaja on kuitenkin 1-3 vuotta niin ei niihin ihan kaikkia remontteja/huoltoja ole kannattavaa alkaa tekemään edes itse.
Eri asia jos haluaa harrastaa...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos ei vaihda nesteitä niin se on sama kun talvella kusisi housuun; vähän aikaa lämmittää.
Ite vaihdan melkein joka vuosi ja aina on neste jo vaihtanut väriä ja poljintuntuma parantunut vaihdon jälkeen. Se neste oikeasti kerää vettä ja saa paikat ruostumaan. No, mullapa ei oo vielä tarvinut mihinkään autoon satuloita eikä jarrusylintereitä vaihtaa.
Ite vaihdan melkein joka vuosi ja aina on neste jo vaihtanut väriä ja poljintuntuma parantunut vaihdon jälkeen. Se neste oikeasti kerää vettä ja saa paikat ruostumaan. No, mullapa ei oo vielä tarvinut mihinkään autoon satuloita eikä jarrusylintereitä vaihtaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 81 vierailijaa