Levyjarrujen lämpötila
Valvoja: ffp jäsenet
Levyjarrujen lämpötila
Kuinka korkealle jarrulevyn lämpö nousee normaalissa ajossa ?
Palathan hieman "laahaa" levyä jatkuvasti...
Palathan hieman "laahaa" levyä jatkuvasti...
Mikä hemmetti mahtaa olla, tulin just n10km lenkiltä. Kolmen levyn lämpötila oli n.+30, mutta toisen takapyörän +57 !
Liukutapit on tosi herkät, käsijarruvipu on satulassa oikeassa asennossa, mäntä liikkuu ihan herkästi molempiin suuntiin. Käsijarruvaijerit on löysällä.
Kun jalalla painoi jarrusatlaa eteenpäin ja kiristi liukujen mutterit, oli vähän herkempi, mutta +57
astetta tuntuu aika korkealta !
Konstit loppuu , helppiä !!
Liukutapit on tosi herkät, käsijarruvipu on satulassa oikeassa asennossa, mäntä liikkuu ihan herkästi molempiin suuntiin. Käsijarruvaijerit on löysällä.
Kun jalalla painoi jarrusatlaa eteenpäin ja kiristi liukujen mutterit, oli vähän herkempi, mutta +57
astetta tuntuu aika korkealta !
Konstit loppuu , helppiä !!
Jarru oli paljon enemän jumissa, mutta kävin kaikki mahdolliset paikat läpi ja herkistin männän ja käsijarrun. Ennen tätä oli levyn lämpö n.150 ! Putos melkein sata astetta ettei mun mielestä vaikuta laakerilta.
Ei kuulu mitään rahinaa eikä tärinää kun pyörittää ilman jarrupaloja.... ?
Uloin pala on kukunut pystysuunnassa katsottaessa hieman viistoksi ?
Ei kuulu mitään rahinaa eikä tärinää kun pyörittää ilman jarrupaloja.... ?
Uloin pala on kukunut pystysuunnassa katsottaessa hieman viistoksi ?
Uloin pala on kukunut pystysuunnassa katsottaessa hieman viistoksi ?
Voi olla että kun jarrut laahannu niin syöny palan siihen kuntoon esim. liukutappi jumittanut sopivasti niin että pala ottanut vinossa levyyn. Nyt se sitten väärin kuluneena vähän hipoo levyyn koko ajan nostaen sen lämpöä.
kävin kaikki mahdolliset paikat läpi ja herkistin männän ja käsijarrun
Tuo auttaa mutta jos jumittelu jatkuu, niin lopulta melkein joutuu uusimaan satulan että saa kuntoon. OEM takasatula esim. IV TDI maksaa n. 200 e.
Nyt asia on pikkuhuljaa selviämässä. Ulompi takajarrupala kuluu viistoksi, mutta miksi ?
Palstalla on muitakin tapauksia, mutta syy ei ole selvinnyt !
En ole mitannut, mutta vaikuttaa ettei ulomman palan tuki ole samansuuntainen kuin männän pää. ? Olisko valuvika vai onko se jostain syystä suunniteltu sellaiseksii?
Käsijarruvipu on herkkä, mäntä liikkuu kevyesti eikä käsijarruvaijeri jumita.Liukutapit herkät ja kunnossa. Teräsliuskat uusittu ja satula putsattu.Uusi pala on nyt 2mm ohuempi ulkosivivulta...
Tällähetkellä lämpötila ero on n.10 astetta, eli ei kovin paha.
Palstalla on muitakin tapauksia, mutta syy ei ole selvinnyt !
En ole mitannut, mutta vaikuttaa ettei ulomman palan tuki ole samansuuntainen kuin männän pää. ? Olisko valuvika vai onko se jostain syystä suunniteltu sellaiseksii?
Käsijarruvipu on herkkä, mäntä liikkuu kevyesti eikä käsijarruvaijeri jumita.Liukutapit herkät ja kunnossa. Teräsliuskat uusittu ja satula putsattu.Uusi pala on nyt 2mm ohuempi ulkosivivulta...
Tällähetkellä lämpötila ero on n.10 astetta, eli ei kovin paha.
Tottakai palojen jouset ottaa satulaan kiinni, vaimentavat värinää. Mutta jos eivät liiku palan kulumisen tahtiin.... ?
Liukutappeja mietin myös. Ne liikkuu todella vähän, ei luulis kuluvan ?
Soitin marmortiskille, olin kuulemma ensimmäinen yksitynen joka liukutappeja kysyy !
Vaihtavat niitä kuulemma satulanvaihdon yhteydessä.
Saattaa olla epätodenäköinen syy ?
Liukutappeja mietin myös. Ne liikkuu todella vähän, ei luulis kuluvan ?
Soitin marmortiskille, olin kuulemma ensimmäinen yksitynen joka liukutappeja kysyy !
Vaihtavat niitä kuulemma satulanvaihdon yhteydessä.
Saattaa olla epätodenäköinen syy ?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 68 vierailijaa