Mehän tiedämme millaisilla muovisilla kampa-kiinnittimillä polttoaineputket ovat auton pohjassa kiinni kakkos-Golfeissa, ja ilmeisesti kolmosissakin. Ne kammathan "ruuvataan" kiinni pohjassa oleviin kierretangon pätkiin.
No, nyt auton alle menee paksumpaa nylon-putkea polttoainelinjoiksi. Siis ihan samaa tavaraa kuin tehdas käyttää, mutta paksumpaa. Olisikohan 2-3 mm paksumpaa, ei paljon, mutta juuri sen verran, ettei enää mene noihin kampoihin paikoilleen.
Onko olemassa jokin OEM -ratkaisu millä nuo saisi nätisti ja helposti kiinni alkuperäisiin kiinnityspisteisiin? Eikä tarvitse olla edes VAG-osa, kunhan vain olisi sopiva tai pienellä vaivalla muutettavissa.
Millaiset kiinnikkeet uudemmissa Volkkareissa on? Joitain Audin ja BMW:nkin malleja olen katsellut sillä silmällä.
Tietoa?
G2 / J2 isommat polttoainelinjat -> kiinnitys?
Valvoja: ffp jäsenet
Itse tein venton pohjaan rosteriputkesta kannakkeet 12mm ulkohalk. linjalle. Tasaiseen peltiin kaksi putken pätkää joista molemmista yksi sivu leikattu auki. Linjojen tukemiseen käytin paluuletkun ympärille kumiputkea, sekä paksuun linjaan ohutta kumimattoa. Kiinnitys pohjaan alkuperäiseen kierretappiin kävi oem-peltimuttereilla, mitä olen aina puruissa käyneistä vageista ottanut. Tuli hyvä ja ovat pysyneet siinä mihin ne asensin, vaikka tuo nyloniputki ei samaa mieltä asennusreitistä ollut kuin minä.
^normi letkukiinnike ei kovin OEM. aquatuning, näyttää hyvältä tuntuu pahalta, kattava kokoelma eri kokoja :D Onhan näitä vaihtoehtokiinnikkeitä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”