BBS LM Replica by Slamit ja niiden sopivuus

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

BBS LM Replica by Slamit ja niiden sopivuus

ViestiKirjoittaja hb81 » 28.7.2011 17:24

Terppa vaan kaikille vanne friikeille.
Kuinkas moni on ostanut Slamitilta LM kopio sarjan autoonsa.
Olisi kiva tietää muiden specsejä vanteista ja mihin on tullut ja onko tarvinnut spacereita tms.

Itselläni on ykkös korinen farkku RS Octavia jossa KW v1 alla ja säädöt tapissa.
KUVA

Ostin Slamitilta tuollaiset LM kopiot koossa 8x18 ja 9x18 ja molemmissa ET35.
Kumit on Falken ziex ze912 ja kokoina 215/40 ja 235/35.
Kaseille olisi voinut olla pykälän kapeampi, mutta nyt mentiin näillä.
Ideana oli maltillinen venytys.

No vanteet tuli ja kumit pyöräytettiin päälle ja eikun sovittamaan.
Etu fillari meni nätisti ja olisi voinut tulla joku 5mm ulommaskin. Mutta ei paha nyt kuitenkaan.
Takana sitten iski ongelma. Vaikka on etuveto niin silti siellä on isommat jarrut kuin normisti etuvedoissa.
Satula otti todella kivasti puoliin kiinni.
Pienten pika testien jälkeen saatiin mitaksi 13mm spacerille, jotta satulan ja puolien väliin jäisi milli.
(Uudet levyt ja palat joten ulommas ei satula enään tule jarru rempan jälkeen)
Pistin laudan vanteen mukaisesti kulkemaan kaarta kohti ja vannehan tulisi sitten noin 2cm ulos kaaresta.
Kuinkas kivasti on jengi mankeloinu kaaria ulospäin?

Kävin noutamassa 13mm spacerit Slamitilta joten kunhan pääsen taas sovittelemaan vanteita alle niin ottelen kuvia tähän.
Kuva takaalta
Satulan iso tila
Etuvanne
Yläpuolelta
Yleiskuva1
Yleiskuva2

Onko muilla ollut ongelmia? =)
Viimeksi muokannut hb81, 3.9.2011 15:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 29.7.2011 15:01

Kuvia lisätty ekaan postaukseen.

Eikö kukaan ole ostanut moisia vanteita??
Moni kattelee, mutta kukaan ei kommentoi.
Mikon mukaan sieltä on ostettu kuitenkin monta kymmentä sarjaa noita.

Lisätään vielä ongelmiin yks kohta.
Yllättäen taas takana ilmeni ongelma spacerin kanssa.
Se ei sitten mennyt pohjaan asti vaan jäi kantamaan hieman.
no eikun laakerin suoja irti ja sitte saatii puolenmillin päähän ni eiku sovittamaan vannetta.
Jos meinaan saada noi spacerit istumaan niin pitäisi sitte rälläköidä 2-3mm sitä uloketta matalemmaksi navasta.
Sen verran vaa vanne on ulkona noilla spacereilla että alkoi oikein vituttaa.
Taitaa koko setti mennä kohta myyntiin ellei jotain järkevää keksi.
Esim sirommat satulat jostain taakse.
Kuinkahan kivasti mankelilla noi kaaret taipuisi ulospäin?
Löytyykö kokeneita mankelilla levittäjiä täältä?

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 29.7.2011 15:28

Takaatahan näyttää hyvältä, Sebastian tais ottaa rälläkällä hieman satulasta palaa pois, niin mahtuu pyörimään paremmin :) Edestä hieman matalammaksi, vastaamaan takaa päät.
Takaa tarvitse mtn kaaria mankeloida, rengaskuviohan on kaaren sisällä =D

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 29.7.2011 15:31

Kyllä toi mun makuun on törkeän ylityksen puolella.
Ei toimi muhun.
Ja en iha viiti 13mm satulasta raapia. Joitain millejä toki voisi ottaa, mutta ne on taas sitte yhtä tyhjän kanssa. =)
Ja kuten ekassa postauksessa sanoin, niin säädöt on tapissa.
Enempää ei tipu ellei ota apujousta pois tai vaihda yläpäähän polon kumitötteröä joka on matalempi.

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 31.7.2011 0:49

Mikäs vika tuossa takaylityksessä on, nythän se on hyvin kun renkaan kuvio taitaa juuri jäädä kaaren sisään.

Näyttää noin kyllä hyvältä ja itse näyttäisin vaan hieman kaarimankelia taakse, en muuta.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 31.7.2011 5:57

Sitä tässä on moni sanonu että nyt on hyvä.
Kunhan saisi mankeloitua kaaret niin näkisi miten asettuu.
Mielummin kattelisin vannetta kaaren tuntumassa kuin pari senttiä ulkona kaaresta.
Etenkin ku renkaita ei ollut tarkoitus alkaa venyttämään paljoa.
Ottaa vaan turhan herkästi kaareen kiinni.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 31.7.2011 13:11

Se on ihan sama onko ne jonkun mielestä rumat kaaresta ulkona tai ottaako kiinni. Se on nyt muotia :)

Omaan silmään kyllä tuommosessa Ocussa näkis vanteet aikalailla kaaren tasalla, menis sopivan matalalle ja pystyy ajamaan. Oisin luullu ettei takana ois mitään ongelmaa, mutta nähtävästi on erikoiset satulat.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 31.7.2011 14:49

Varmaan onglelmaa lisää vanteen malli. Ei välttämättä jollain toisella 9 leveellä ottaisi. :P

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 1.8.2011 18:55

riipuu kyllä tosiaan vanteen / puolien mallista.

tilaa taakse 8.5" leveät? kai noita pareittainkin saa

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 1.8.2011 21:06

Jos mittailuissa oli mitään tolkkua niin kasi leveäkin ottaa kiinni ja tarttis 3mm spacerin.
Mikko kertoi ennen tilausta, että 8 ja 9 leveät on saman näköisiä mutta 8.5 leveä on jotenkin erinäköinen.
Tiedä sitten minkälainen se ero on, mutta kyllä mä nyt yritän näillä mennä.
Jos viikonloppuna saisi mankeloitua kaaria ja koitettua pientä kaaren venytystä =)
Olen jo henkisesti varautunu isompaan kaarimuokkaukseen ja maalaamiseen.
Vielä kun saisi lompakon varautumaan :D

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 3.9.2011 15:37

No nytte on kiekot alla, mutta eipä se menny ihan toivotulla menestyksellä :D
Ensin odoteltiin pitkän aikaa mankelia lainaan, mutta kun ei kuulunut niin ostin oman.
No se otti ja porsi kesken mankelointien.
Kuskin puolen sain tehtyä ja toisen puolen takakaaren melkein valmiiksi.
Toinen etukantti jäi kääntämättä hajonneen mankelin takia, joten edestä puuttuu spacerit vielä kuvissa.
Myös laskettu 13mm spaceri piti olla riittävä kun kuskinpuolta mittailtiin.
No kyllä ne sinne olikin, mutta toisella puolella otti kiinni satulaan ja piti rälläköidä ainakin milli pois.. ehkä toinenkin :D
Voisin melkein myydä tuon liian comfort henkisen alustan jollekki ja tilalle kw3.
Tottunu edellisessä ettei tolpat anna periksi jos niin haluan :)

No nyt odotellaan jotta posti setä toisi mankeliin varaosaa.
Pääsisi jatkamaan loppuun tuon homman.
Seuraavat kumit taitavat olla myös pykälän kapeammat :)

Tässä näitä fotoja.
KUVAT

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 3.9.2011 15:55

Irstaasti venttiili paistaa takavanteessa. =D

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 3.9.2011 16:26

Eikös jotain ns. piiloventtiileitä myydä jossain?
Itseäkin vähän häiritsee tuo töpö. :)
Yksi hieman silmää paistava ero vanteissa on tuo pulttien syvyys.
Edessä ovat syvällä ja takana kannat esillä osittain.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 3.9.2011 17:49


Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 3.9.2011 22:41

Niin, tai vaikkapa skootteriventtiilit kromivarrella. Tuskin tulee allelaitoin yhteydessä maksamaan extraa, ja luulisi nyt löytyvän joka rengaspajasta.

lucifer
-
Viestit: 556
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 4.9.2011 21:07

Joskus meinasin laittaa kans piilovenat mut myyjä jolta kyselin niin sano et jotkut raengasliikkeet saattaa ottaa tupla hinnan vanteelle asennuksesta (?) ku kestää täyttö niin kauan..tiedä sit totuutta mut jäi laittamatta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 77 vierailijaa