G3 vanne/jarru ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
G3 vanne/jarru ongelma
Elikkäs koetin tossa sovittaa uusia vanteita alle ja eihän ne sopineet eteen kun vanne ottaa jarrusatulan kiinnike rautaan kiinni. Leveämpää spaceria ei voi laittaa kun muuten tulee liikaa kaaresta ulos. Eli saakohan tohon jostain muusta autosta matalempaa kiinnike rautaa sopimaan suoraan? Tai onko jotain muita konsteja miten saisi vanteet sopimaan?
Auto on G3 gti 8v vm. -95.
Auto on G3 gti 8v vm. -95.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Sanokaa, jos olen väärässä, mutta vanteen ET-lukema (tai vanteen leveys) ei millään tavalla vaikuta siihen, ottaako vanteen sisäkehä (puolat) jarrusatulaan kiinni vai ei.
Edellisessä Caravellessa talvivanteen ET-lukema oli 23 ja piti laittaa 5 mm spacer, jotta mahtui pyörimään. Multivanissa samalla vanteella spaceria ei tarvita.
Edellisessä Caravellessa talvivanteen ET-lukema oli 23 ja piti laittaa 5 mm spacer, jotta mahtui pyörimään. Multivanissa samalla vanteella spaceria ei tarvita.
Vanteen sisäpintojen muotohan ei ole millään lailla vakio.
Toisessa automallissa satula vaan tulee ulommas kuin toisessa ja joissain vanteissa vaan puolien sisäpinta on niin lähellä kiinnityspistettä joskus se ottaa vanteeseen kiinni.
Tietenkin jos vertaa samaa vannemalllia niin yleensä se ET vaikuttaa.
Esim omat vantet jotka ottaa kiinni on ET30 mutta samasta vannemallista ET15 ei tietenkään ota kun kiinnityspintaan tullut 15mm lisää.
Toisessa automallissa satula vaan tulee ulommas kuin toisessa ja joissain vanteissa vaan puolien sisäpinta on niin lähellä kiinnityspistettä joskus se ottaa vanteeseen kiinni.
Tietenkin jos vertaa samaa vannemalllia niin yleensä se ET vaikuttaa.
Esim omat vantet jotka ottaa kiinni on ET30 mutta samasta vannemallista ET15 ei tietenkään ota kun kiinnityspintaan tullut 15mm lisää.
en ihan sisäistänyt, onko keskiö 15 mm paksumpi?Esim omat vantet jotka ottaa kiinni on ET30 mutta samasta vannemallista ET15 ei tietenkään ota kun kiinnityspintaan tullut 15mm lisää.
Esim. ATS Cup 7x15 vanteesta kaksi yleisintä ET-lukemaa ovat 20 ja 28. Keskiö ja puolat ovat identtiset, mutta ET20 -versiossa on tasan 8 mm enemmän lippaa kuin ET28:ssa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 13 vierailijaa