Pakkivalot ei toimi, polttimot tarkistettu ja vaihdettu. Haut täältä ja googlesta ei paljon tarjoilleet....1.6D Volkkarissa se pakkivalon kytkin ja sille tuleva johto oli nätisti esillä lootan yläpuolella, ei auta tässä tilanteessa kuitenkaan :)
Kysymys siis kuuluukin, missä se pakkivalon tunnistin näissä 2000-luvun taitteessa tehdyissä poikitaiskoneellisissa(1.9TDI tässä tapauksessa, jos merkitystä) sijaitsee? Jos alapuolella niin se on sitten rahanmenoa pajan suuntaan tiedossa...
Octavia I peruutusvalon kytkin
Valvoja: ffp jäsenet
...Nostetaanpas ylös....
Omassa -07 RS:ssä samaa vikaa sillä erotuksella, että valot palavat ajoittain. Kun kytkintä nostaa ja veto kytkeytyy, niin valot sammuu. Kepin liikuttelu pakitettaessa suuntaan tai toiseen ei vaikuta. Panin merkille, että valot kytkeytyvät melko aikaisessa vaiheessa pakkia kytkettäessä... Ihan kuin peruutusvalokytkin ei olisi ihan oikeassa säädössä. Vai onkohan tuossa edes mitään säätöä?
Sijainnee joo siinä laatikon päällä/kyljessä, mutta ei siihen suoraan ainakaan yläkautta pääse käsiksi. Akku ja ilmanputsarikotelo ovat niin pahasti tiellä, että purkuhommiksi taitaa mennä ennen kuin tuota pääsee edes tutkimaan...
Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Vinkkejä...?
Omassa -07 RS:ssä samaa vikaa sillä erotuksella, että valot palavat ajoittain. Kun kytkintä nostaa ja veto kytkeytyy, niin valot sammuu. Kepin liikuttelu pakitettaessa suuntaan tai toiseen ei vaikuta. Panin merkille, että valot kytkeytyvät melko aikaisessa vaiheessa pakkia kytkettäessä... Ihan kuin peruutusvalokytkin ei olisi ihan oikeassa säädössä. Vai onkohan tuossa edes mitään säätöä?
Sijainnee joo siinä laatikon päällä/kyljessä, mutta ei siihen suoraan ainakaan yläkautta pääse käsiksi. Akku ja ilmanputsarikotelo ovat niin pahasti tiellä, että purkuhommiksi taitaa mennä ennen kuin tuota pääsee edes tutkimaan...
Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Vinkkejä...?
...Itse itselleni vastaten. Yläkautta pääsee käsiksi peruutusvalokytkimeen purkamalla ilmanputsrikotelon. Alakautta pääsee helpommin, ei tarvitse irroittaa kuin pohjapanssari. Vikana oli lähes poikki nirhautunut johto! Johtojen päällä oleva kova muovipanssari oli hiertänyt johtoa. Panssariin päätä ei ollut kiinnitetty johtoon teipillä, jolloin se täristessään on kalvanut johdon rikki....
Enpäs kunnon foorumilaisen tavoin muistanut palata topicciin kertomaan korjauksesta. Eli sama vika oli omassakin. Nirhautunut johto sieltä löytyi, kun käytin korjaamolla. Tällähän se korjautui silloin kesällä jo.
Lisättäköön vielä, että muistaakseni korjaamon kaveri sanoi, että oli aika ovelassa paikassa ollut. Jostain akun takaa löytynyt, jos oikein muistan.
Lisättäköön vielä, että muistaakseni korjaamon kaveri sanoi, että oli aika ovelassa paikassa ollut. Jostain akun takaa löytynyt, jos oikein muistan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 15 vierailijaa