http://www.biltema.fi/osteri/data/webpi ... -350_h.jpg
eli mahtaako sopia kakkikseen?
"jaettava" vetarin suojakumi
Valvoja: ffp jäsenet
jos suojakumi on jo rikki niin vetari olisi suotavaa kuitenkin putsata kunnolla ja jotta se onnistuu kiroilematta niin irroitus on kyllä kohtuu välttämätön.
volkkareissa kun on vielä laipat aina niin irroituson kohtuu helppoa. itse en ainakaan pohtisi liimattavaa kuin ääri tilanteessa. eli siis en volkkariin laittaisi.
volkkareissa kun on vielä laipat aina niin irroituson kohtuu helppoa. itse en ainakaan pohtisi liimattavaa kuin ääri tilanteessa. eli siis en volkkariin laittaisi.
-
- -
- Viestit: 238
- Liittynyt: 28.12.2009 21:02
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Napamutteri ja alapallonivelen liitos irti. Vetarin sopii olla laatikon päässä kiinni. Sitten vetää joustintukea ulospäin ja kohtuullisesti koputtelee vetarin päätä sisäänpäin, niin ettei laakerit saa itseensä. Sit oliskin vetarin kumi jo näkösällä, vai unohdinko mä jotain?
Napamutteri on aika tiukalla, että jos ei itellä löydy iskevää väännintä niin ehkä kannattaisi käydä se löystyttämässä lähimmässä korjaamossa ja sitten alkaa remonttiin. Sama myös toisin päin; uusi mutteri niin kireälle kun saa ja korjaamossa sitten se 380 Nm + 180°, vai miten se oli?
Eli ei mee ihan ristikkoavaimella.
Napamutteri on aika tiukalla, että jos ei itellä löydy iskevää väännintä niin ehkä kannattaisi käydä se löystyttämässä lähimmässä korjaamossa ja sitten alkaa remonttiin. Sama myös toisin päin; uusi mutteri niin kireälle kun saa ja korjaamossa sitten se 380 Nm + 180°, vai miten se oli?
Eli ei mee ihan ristikkoavaimella.
Lisätään nyt edelliseen vielä että kyllähän sen ulomman nivelen joutuu akselin päästä koputtelemaan irti jos meinaa kumin yhtenä palasena vaihtaa. Tämän takia se koko vetari kannattaa napata pöydälle, nimittäin se helpottaa hommaa juurikin sen verran että ärräpäiden loihtimisessa säästyy puolella.
Ulompi vetonivel lähtee vetoakselin päästä lyömällä ulospäin. Voima kannattaa kohdistaa kumia raottaen (tai revit sen risasen kumin välistä pois niin helpottuu vielä entisestään) siihen vetonivelen keskikappaleeseen, joka on booreilla akselilla. Näin säästetään kuulien liukupintoja turhilta jäljiltä. Ovat myöskin helpot purkaa palasiksi pestäväksi vanhoista hiekkasista vaseliineista. Itse tein tämän toissapäivänä ja tulipa erikivan tuntoiset uusilla vaseliineilla. Ja muistakaa, pensa on parasta pesunestettä mitä maa kantaa.
Ulompi vetonivel lähtee vetoakselin päästä lyömällä ulospäin. Voima kannattaa kohdistaa kumia raottaen (tai revit sen risasen kumin välistä pois niin helpottuu vielä entisestään) siihen vetonivelen keskikappaleeseen, joka on booreilla akselilla. Näin säästetään kuulien liukupintoja turhilta jäljiltä. Ovat myöskin helpot purkaa palasiksi pestäväksi vanhoista hiekkasista vaseliineista. Itse tein tämän toissapäivänä ja tulipa erikivan tuntoiset uusilla vaseliineilla. Ja muistakaa, pensa on parasta pesunestettä mitä maa kantaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mjaa, Bentleyn manuaali sanoo jotain että "Volkswagen factory advices against cleaning" noiden kuulien kohdalla. Lienee niiden omille paikoilleen kulumisen takia...
Tosiaan koko vetari lähtee toisesta päästä irti niin se pöydälle ja sitten asentamaan.
Jos seuraavan viiden vuoden kirosanat tämän vian takia pitäisi laittaa yhteen niin äänestän sen puolesta että hajonneen tilalle kannattaa laittaa hyvän valmistajan vastaava tarvikeosa, niin pääsee vähemmällä.
Tosiaan koko vetari lähtee toisesta päästä irti niin se pöydälle ja sitten asentamaan.
Jos seuraavan viiden vuoden kirosanat tämän vian takia pitäisi laittaa yhteen niin äänestän sen puolesta että hajonneen tilalle kannattaa laittaa hyvän valmistajan vastaava tarvikeosa, niin pääsee vähemmällä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 96 vierailijaa