Jäykemmät moottorin tukikumit diesel-kakkikseen?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

Jäykemmät moottorin tukikumit diesel-kakkikseen?

ViestiKirjoittaja TurboJ » 4.5.2011 1:11

Tämä on tavallaan diesel-spesifi kysymys, mutta yleistettynä liittyy kaikkiin viritettyihin kakkiksiin...

Mikähän olisi paras ratkaisu moottorin tukikumeiksi kun keulalla on tärisevä old-school dieselkone?

Bensa-kakkoseen laitoin sikalla vahvistetut orkkiskumit, ja ne ainakin täristivät jo bensakoneenkin kanssa siihen malliin, että olisi pitänyt tyhjäkäyntiä säätää ylemmäs. Tärinä kylläkin häiritsi vain tyhjäkäynnillä, mutta oli havaittavasti voimakkaampaa kyllä läpi rekisterin.

Kun autolla on tarkoitus ajaa normaalia arkiajoa, pitkiäkin matkoja, mutta koneessa on vääntöä, mikä olisi "oikea ratkaisu" kumeiksi?

Missä orkkisvehkeessä on jäykimmät kumit? G60:ssä? Luulisi, että dieselin vakiokumit ovat löysähköt, koska kone tosiaan tärisee, eikä vakioissa ole kummempia tehoja.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 4.5.2011 1:32

-90 vuosimallissa on 16v:ssä ja G60:ssa muut tukikumit samat, paitsi vaihteiston päässä oleva.

Pistä iskaritolppien yläpään tukirauta ja tee siihen moottorikiinnike puslan kanssa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa