Audi 80 anturiapua

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

heikki_a
-
Viestit: 4
Liittynyt: 29.4.2011 18:50

Audi 80 anturiapua

ViestiKirjoittaja heikki_a » 29.4.2011 19:00

Morjens,

isäpapan Audista on pilaantunut lämpömittarin anturi => http://vagparts.2am.fi/index.php?part=049919501E Anturi on täysin poikki, eli ohmilukema on ääretön...

Osaisiko joku auttaa/opastaa, mistä anturin vois löytää...siis ihan kotimaasta. Tätä ei kuulemma enää valmisteta ja tämän kylän varaosakauppiaat levittelevät käsiä.

Jos jollain on sattumoisin tämmönen jouten, vaikka käytettykin, niin ostaisin semmoisen heti. Tuota samaa anturia lienee käytetty yleisesti VAG-värkeissä tuossa 90-luvun molemmin puolin.

Kiitos!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.4.2011 19:24

Eihän se vaikkapa tuo olisi? Moottorikoodi ja vuosimalli auttaisi asiaa.

Onko toi ylilämmön varoitusvalon anturi? Jos sen ei kuulukaan näyttää resistanssia ennen kuin 120°C on saavutettu? Joku aika yleismallinen anturi toi on kun sitä löytyy niin Sport Quattrosta kuin kakkosgolfistakin.

heikki_a
-
Viestit: 4
Liittynyt: 29.4.2011 18:50

ViestiKirjoittaja heikki_a » 29.4.2011 19:34

Kiitos!!! Tuota 120°C lukemaa olen vähän ihmetellyt, mutta isä sanoi, että lämpömittari menee nollille, kun tuon nyppää pois ja paikallaan ollessa mittari näyttää "mitä sattuu!" lukemia. Jostain löysin ohmiarvot ja niitten mukaan tuon pitäis näyttää lukemia ihan 0°C:stä asti. Miehän tilaan tuon ja kokeilen...vaikuttais kyllä samalta.

Hauskaa vappua!

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.4.2011 22:49

Äp-päp-päp!.. Se voi olla ihan hyvin vääräkin jos sille on joku nimellislämpö 120°, koska siinä lämpötilassa toi jo tekee jotain. Esim. kytkee varoitusvalon palamaan.

Sit tietty olis sellainen kyseenalainen menetelmä että laittaisi jonkun muun anturin joka sopii paikalleen ja toivoo että se näyttää suunnilleen oikein. Jos se on lämpömittarin (-viisarin) anturi niin ei liene mitään väliä vaikka se näyttäisi viisi astetta pieleen?

heikki_a
-
Viestit: 4
Liittynyt: 29.4.2011 18:50

ViestiKirjoittaja heikki_a » 29.4.2011 23:00

Tuossa alkuperäisessä anturissa on lukema 120°C ja max 1300??? Mittari menee nollille, kun tuon nyppää pois, mutta jos on varoitusvalon anturi, niin miksi mittari menee tajuttomaksi? Olispa kytkäri tuohon keksintöön...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.4.2011 23:18

Jos siinä lukeekin "max 130°"? Varoitusvalo voi olla kytkennältään mittariin integroitu ettei omaa anturia olekaan.

Minkä vuotinen tuo auto on? Vois koittaa soveltaa jonkun muun saman ikäisen mallin kytkistä, jos niissä olis sukuyhteneväisyyttä.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 30.4.2011 8:56

Näyttäisi olevan esim. vm.1987 Audi 80, nelisylinterisen moottorin lämpöanturi. Sijaitsee kannestä lähtevän ylävesiletkun alkupäässä.
Osaisiko joku auttaa/opastaa, mistä anturin vois löytää...siis ihan kotimaasta. Tätä ei kuulemma enää valmisteta ja tämän kylän varaosakauppiaat levittelevät käsiä.

Varaosanumero 049 919 501E, Slamit.net ja 36,22€

heikki_a
-
Viestit: 4
Liittynyt: 29.4.2011 18:50

ViestiKirjoittaja heikki_a » 1.5.2011 21:01

Kerkesin tilata tuon Motonetin tuntosarven...toivottavasti se mittari herää sillä henkiin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa