Passat 3bg vilkku ongelma

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

blackb
-
Viestit: 6
Liittynyt: 10.12.2009 11:03

Passat 3bg vilkku ongelma

ViestiKirjoittaja blackb » 4.3.2011 9:51

Eli kyseessä on 01 passat ja vilkun rele alkoi pitämään todella raivostuttavaa rutinaa. Vaihdoin vilkun releen mutta nyt tilalla on satunnainen nakutus ja useimmiten silloin kun on vilkkua käyttänyt kyseinen "ylimääräinen" vilkkuääni kuuluu muutamaan kertaan välillä nopeammin ja välillä normaalisti.

Eli onko ongelma viiksessä vai mistä kiikastaa? Olen kuullut kylillä juttua että kyseessä saattaisi olla kosketushäiriö yms. takavilkuissa. Olisi hyvä tietää että ei turhaan lähde viikseä ostamaan

Pasi H.
-
Viestit: 223
Liittynyt: 29.5.2004 13:51

ViestiKirjoittaja Pasi H. » 4.3.2011 10:48

Ei muuta kuin viiksi vaihtoon.

Hannu^
-
Viestit: 173
Liittynyt: 22.9.2008 22:22

ViestiKirjoittaja Hannu^ » 5.12.2011 14:13

Itselläni alkoi kuulua tuollainen epämääräinen releen napsuminen tuosta hätävilkkupainikkeen takaa ja ilmenee, kun rattia kääntelee tai kun kytkee pitkiä päälle.

Onko muita ratkaisuja kuin viiksen vaihto?

slate
-
Viestit: 674
Liittynyt: 27.7.2003 14:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja slate » 6.12.2011 11:00

WD40 ja rukousnauha

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 15.12.2012 17:59

Nostellaanpas vähän vanhaa ketjua kun samaa ongelmaa ilmenee täälläkin. Potilaana 3BG Variant -05 jossa vilkku toimii normaalisti viiksestä, mutta vilkun lopettamisen jälkeen rupeaa keskikonsolista (ilmeisesti vilkkureleestä) kuulumaan satunnaista naksutusta. Välillä samaan tahtiin kuin normaalin vilkun naksutus ja välillä kuin olisi polttimo palanut. Mikään vilkkupolttimo autossa ei tosin tällöin vilku. Tätä jatkuu aina vilkun käyttämisen jälkeen n. 10-45 sekuntia jonka jälkeen homma loppuu.

Olen huomannut että vilkkuviiksessä olevasta vakionopeudensäätimen kytkimistä RES/+ ei aina toimi kunnolla, joten olisikohan tuolla nyt sitten jotain kontaktihäiriötä? Mahtaakohan tuosta jäädä esim. mukavuusboksiin vikakoodi?

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 15.12.2012 20:43

Muualta satuin lukemaan että vika luultavasti johtuu vilkkuviiksen juureen kerääntyvästä pölystä ja liasta. Pitää koittaa lähipäivinä puhallella sinne paineilmalla ja/tai CRC:llä, jos lähtisi pelaamaan.

jerpe
-
Viestit: 7
Liittynyt: 20.3.2005 19:27

ViestiKirjoittaja jerpe » 22.12.2012 13:23

Mulla oli sama vika n. 190tkm ajetussa. Rele naksutteli vilkutuksen jälkeen omia aikojaan. Korjaantui viiksen vaihdolla, vaikka bosch car Servicen asentaja ei ollut moisesta kuullutkaan. Crc auttaa ensiavuksi mutta se lienee saattohoitoa.

Tiedä sitten voisiko tuon viiksiyksikön avata ja tehdä sille jotain. Vanha jäi avaamatta kun ruuvinkannat oli erikoisempia.

ibel
-
Viestit: 100
Liittynyt: 22.3.2008 19:09

ViestiKirjoittaja ibel » 22.12.2012 20:29

WD40 autto täällä tuoho naksutteluu ku viime kevään oireili.. eile naksahti kaks kertaa omiaa..

henrikki20
-
Viestit: 25
Liittynyt: 22.12.2012 11:14

ViestiKirjoittaja henrikki20 » 23.12.2012 8:55

Tulee kuntoon viiksen vaihtamalla.

juusoa89
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 14.5.2013 13:10

ViestiKirjoittaja juusoa89 » 15.5.2013 12:56

kellää mitää tarkempaa tietoa miten viiksen saa vaihdettua?

henrikki20
-
Viestit: 25
Liittynyt: 22.12.2012 11:14

ViestiKirjoittaja henrikki20 » 15.5.2013 16:49

Päkki pois, ratti pois, suojukset pois, liukurengas pois, viiksistä johdot irti ja viiksipaketti pois. asennus vastakkaisessa järjestyksessä. muista virtoja ei saa laittaa päälle jos päkin johdot irti muuten syttyy häiriövalo ja pitää sammuttaa testerillä.....

juusoa89
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 14.5.2013 13:10

ViestiKirjoittaja juusoa89 » 16.5.2013 12:23

juu kyl se melkeest selvä o mut miten sen ratin irti saa? tai päki?

nico86
-
Viestit: 235
Liittynyt: 19.9.2007 17:55

ViestiKirjoittaja nico86 » 16.5.2013 12:37

Päki lähtee ku otat kaks pientä ruuvaria, siel takana on ne kaks reikää niin ikäänkuin kampeamalla ruuvaria ratista poispäin.muistat työntää ruuvarit vaan heti alkuun niin syvälle ja vinoon ku mahdollista..


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 25 vierailijaa